Tento krásny retro-moderný elektromobil je dielom startupu z českej dedinky Štěnovice

2

Český automobilový startup MW Motors sa môže pochváliť svojim prvým elektrickým modelom Luka EV. Jedná sa o ľahučký elektromobil, ktorý kombinuje dizajn športových vozidiel z polovice minulého storočia s modernou technikou. Nejedná sa pritom o žiadny koncept, ale o auto, ktoré by malo ísť už čoskoro do výroby.

Čoraz častejšie sa začínajú objavovať malé spoločnosti, ktoré pre prerábajú automobilové klasiky na elektromobily. Český startup z dedinky Štěnovice však zašiel ešte ďalej, keď pre svoj prvý elektromobil navrhol vlastný retro-dizajn. Ten pripomína kolegom z Insideevs hneď 3 klasické vozidlá z polovice 20. storočia.

Predná časť pripomína Karmann Ghia, zadobok Aston Martin DB4, a predný ochranný blatník zas odkazuje na Mercedes-Benz 190 SL. V dizajne sa dá samozrejme nájsť podobnosť s ďalšími automobilmi. Ktoré konkrétne pripomína Luka EV nám môžete prezradiť v rámci diskusie pod článkom.

Luka EV – špecifikácie

Elektromobil Luka EV od MW Motors využíva až 4 elektromotory, ktoré sú obsiahnuté v nábojoch kolies. Ich celkový výkon je len 50 kW (66 koní). To nie je veľa, ale vďaka veľmi nízkej hmotnosti 815 kg, ponúka vozidlo pomerne slušnú jazdnú dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 146 km/h.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikátny český elektromobil Luka EV dostal cenovku a chystá sa do predaja
Cenu “Najväčší ekologický inovátor roku 2017” získal solárny elektromobil Lightyear One
Extrémna bugína s pohonom z Tesly má tendenciu vzlietnuť | VIDEÁ

Hmotnosť vozidla sa podarilo minimalizovať aj vďaka celohlinikovému šasi a menšej 21,9 kWh (NiCoMn) batérii. Tá má však vplyvom vysokej účinnosti elektromobilu (spotreba len 6,8 kWh/100 km) zabezpečiť dojazd až 300 km. Batéria sa na bije na 80 % za 1 hodinu.

Rozmery vozidla sú 4 050 × 1 620 × 1 220 mm (dĺžka × šírka × výška) a rázvor 2 300 mm. Luka EV je vybavený aj ABS s systémom rekuperácie energie.

Luka EV – interiér

V interiéri elektromobilu Luka EV nájdeme zaujímavé detaily. A to napríklad typicky „hrubú“ retro-kožu, prístrojový panel a ďalšie časti obložené karbónovou štruktúrou, minimalistický otočný volič jazdných režimov či turbínové výduchy ventilácie. To, že sa jedná o moderný automobil prezradia 2 veľké displeje, ktoré slúžia ako prístrojový panel a centrálny infotainment.

Ak vás vozidlo českého startupu zaujalo, môžete si rezervovať skúšobnú jazdu.

Zdroj: MW Motors

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Prvá verzia bola replika JK 2500. Dizajnerom a konštruktérom bol Július Kubinský. Na obrázkoch je verzia Mk3 zmodernizovaná verzia tohto auta.

Pridajte komentár