Americký e-mobility „startup“ Mullen Automotive opäť prekvapuje, keď oznámil, že tento rok začne do Európy dodávať malý mestský komerčný elektromobil „Mullen I-GO“ s čínskymi koreňmi.
Spoločnosť Mullen Automotive sa spočiatku profilovala ako výrobca moderných luxusných elektromobilov, na vozidlo z tejto kategórie však stále čakáme. Výkonný crossover „FIVE“ má pritom prísť v roku 2024. Medzitým spoločnosť „kúpila“ (väčšinová akvizícia) e-mobility startup Bollinger Motors, ktorý spočiatku avizoval výrobu offroadových pracantov a neskôr sa zameral na tradičnejšie nákladné elektromobily.
Spoločnosť Mullen teda zmenila svoju stratégiu a značnú, ak nie väčšinovú pozornosť začína venovať úžitkovým elektrickým vozidlám. A aj keď to tak nevyzerá, takýmto modelom má byť aj aktuálne predstavený malý mestský hatchback „Mullen I-GO“.
Tento elektromobil je pritom určený pre Európu, nakoľko podľa Mullen Automotive má byť po takomto type vozidla na starom kontinente „obrovský dopyt“.
Čo sa týka špecifikácií, Mullen uvádza rázvor 2 438 mm, pohotovostnú hmotnosť 795 kg, pohon zadných kolies, batériu s kapacitou 16,5 kWh či „odhadovaný“ dojazd 200 km podľa zastaralého cyklu NEDC. A spoznali sme aj cenu. Tá začína na 11 999 $ (11 970 €) bez DPH a poplatku za dopravu.
Prerobená „Čína“
Ak vám je elektromobil I-GO povedomý, nemusí to byť náhoda. Podľa Wikipedie ide totiž o prerobený model Xiaohu FEV z Číny. Jeho cena na domácom trhu sa pritom nie prekvapujúco pohybuje na podstatne nižších úrovniach ako v prípade „prerábky“ pre Európu. A to v rozmedzí cca 5 400 až 7 300 € po prepočte.
- Xiaohu FEV. Zdroj: Henrey/Xiaohu
- Xiaohu FEV. Zdroj: Henrey/Xiaohu
Mullen tiež uvádza, že model I-GO je plne homologizovaný podľa normy EÚ a certifikovaný na predaj v rámci vybraných európskych trhov. A tými budú minimálne spočiatku Veľká Británia, Nemecko, Španielsko, Francúzsko a Írsko. Ako prví sa dočkajú v decembri Nemci.
Americká spoločnosť dodáva, že má výhradné práva na predaj a distribúciu modelu I-GO určeného na „rozvoz na poslednú míľu“, ktorý sa bude predávať a servisovať prostredníctvom miestnych európskych distribútorov. Osobnú verziu, ktorú by Európania zrejme taktiež uvítali, Mullen zatiaľ nespomína.
Zdroj: Mullen Automotive
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tata Motors uvádza na trh elektromobil za cca 10 000 €
Opel Rocks-e s cenou od 7 990 € je drahší ako jeho koncernová dvojička
Čínsky elektrický bestseller stojí od 4 600 €. Ako to výrobca dosiahol?
6 komentárov
Verím, že ľudia s trpasličím vzrastom si ho užijú.
Vyrobne naklady 2000 ecok…
S týmto dizajnom by možno pochodili v 60-tych rokoch minulého storočia, keď by súperili s Fiatom 600 D a Renaultom 4CV ! Šmejdi prešli od hrncov k autíčkam! ….
Dojazd 200 km… Pri akej rychlosti?
Aha, zase jeden vstupný model !!! 🙂 🙂 🙂
Vyborne, konecne konkurencia a logicky mestsky pracant na rozvoz pizze a balikov.
Toto tu malo byt uz aspon 10rokov. A popravde, nikoho by nezaujimalo, ze to ma dojazd 120km. Ved ktory kurier, alebo pizzaman najazdi denne viac?
Pri svojej vahe, by to snad mohlo mat spotrebu pod 10kwh/100km, co by uz bolo naozaj velmi lacne vozenie a bez zbytocnych servisnych „odstavok“.