Môžete použiť fotovoltiku pri nabíjaní elektromobilu?

8

S nárastom popularity elektromobilov a zvyšujúcim sa dôrazom na udržateľnosť sa stáva otázka nabíjania elektromobilu doma aktuálnou témou pre mnohých majiteľov. Prečítajte si náš článok a zistite, prečo je fotovoltika kľúčovým hráčom ponúkajúcim nielen možnosť nabíjania vozidla v pohodlí domova, ale aj cestu k energetickej nezávislosti.

Ako funguje fotovoltika?

Fotovoltické panely sú hlavným prostriedkom na zachytávanie slnečnej energie. Komponenty používané v týchto paneloch, ako je kremík, absorbujú slnečnú energiu a využívajú fotovoltický efekt na výrobu elektrického prúdu. Pomocou meniča sa potom dokáže zmeniť jednosmerný prúd na striedavý prúd, vďaka čomu funguje s bežnou elektronikou, ktorú máte v domácnosti.

Môžete nabíjať elektromobil fotovoltikou?

V skutočnosti sa energia z fotovoltiky môže použiť na nabíjanie elektromobilu. Energiu generovanú fotovoltickým systémom môžete použiť okamžite na nabitie elektrického vozidla alebo ju môžete uložiť do virtuálnej batérie na neskoršie použitie.

Ako nabíjať elektromobil pomocou fotovoltiky?

  1. Nainštalujte si fotovoltický systém: Začnite pridaním fotovoltických panelov na strechu domu. O počte panelov rozhodujú vaše energetické požiadavky a množstvo slnečného svitu, ktoré máte k dispozícii.
  2. Pripojte fotovoltické panely k meniču: Fotovoltika musí byť pripojená k meniču, aby sa elektrina jednosmerného prúdu, ktorú vyrába, premenila na striedavý prúd, ktorý je potrebný na fungovanie spotrebičov a nabíjanie elektrického vozidla.
  3. Nainštalujte nabíjaciu stanicu elektrického vozidla: Nainštalujte si nabíjaciu stanicu u vás doma. Pri jej výbere je dôležitý optimálny pomer užitočných funkcií, pohodlného používania a ceny.
  4. Pripojte fotovoltický systém k nabíjacej stanici: Pripojenie fotovoltiky k nabíjacej stanici umožňuje, aby sa produkovaná solárna energia preniesla do nabíjacej stanice a nakoniec do vášho elektromobilu.
  5. Monitorujte a spravujte proces nabíjania: Pomocou monitorovacieho softvéru sledujte výstup solárnej energie a spotrebu energie počas procesu nabíjania. To vám pomôže maximalizovať nabíjanie elektromobilu prostredníctvom fotovoltiky.

Pamätajte si, že špecifiká postupu inštalácie sa môžu meniť v závislosti od typu vášho elektromobil a fotovoltického systému. Aby ste zabezpečili, že inštalácia bude efektívna a dobre fungovať, poraďte sa s odborníkom.

Zdroj: Unsplash.com

Výhody nabíjania vášho elektromobilu prostredníctvom fotovoltiky

Zníženie nákladov na energiu

Slnečná energia je bezplatný a obnoviteľný zdroj. Po nainštalovaní fotovoltických panelov je využívanie slnka na výrobu elektriny podstatne lacnejšie ako používanie fosílnych palív alebo nákup elektriny zo siete. Výroba solárnej energie má tak potenciál znížiť alebo dokonca úplne nahradiť dopyt po elektrickej energii dodávanej zo siete na nabíjanie elektromobilov.

Dlhodobá investícia

Fotovoltické panely majú dlhú životnosť, ktorá sa pohybuje okolo 25 až 30 rokov. Práve preto ide o dlhodobú investíciu. Samozrejme, funkčnosť panelov môže v priebehu času klesať, ale moderné technológie sa snažia tento úbytok minimalizovať čo najviac.

Environmentálne výhody

Používanie solárnej energie na nabíjanie vášho elektromobilu má okrem ekonomických úspor aj ekologické výhody. Slnečná energia pri použití nevytvára žiadne emisie skleníkových plynov a neznečisťuje ovzdušie, čo z nej robí čistý a udržateľný zdroj energie.

Zdroj: Inzercia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zvýši rozvoj elektromobility ceny elektriny? Štúdie ukazujú skôr opak
Tesla spolu s PG&E buduje „najväčšiu distribuovanú batériu na svete“
Prvé elektromobily od VW podporujú obojsmerné nabíjanie. Dokážu napájať domácnosť
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

8 komentárov

  1. Ano FVE a eAuto je perfektná kombinácia.
    FVE vyrobí každý deň od 20kW do 80kW, ale do auta toľko nenabijete každý deň, takže eAuto nie je spása :D.
    Aby sa využilo čo najviac ele z FVE, tak by bolo potrebné mať:
    1 FVE – fotovoltiku 😀
    2 Batériu – hybridný menič k FVE s pripojenou batériou. Čo najviac zamedziť distribučným poplatkom
    3 Batéria – virtuálna, aby sa veľké prebytky zužitkovali aj keď za cenu distribučných poplatkov
    4 Prepojenie virtuálnej batérie s nabijacou spoločnosťou pre možnosť nabíjania eAuta na cestách.
    5 Čo najmenej komponentov a čo najmenej rôznych značiek. Ideálne mat menič k FVE, batériu a wallbox od jedného výrobcu, jednu appku na všetko. Zlepši to komfort používania a zvýši to možnosti nastavenia ako pracovať s energiou z FVE a v batérii.

    Bohužiaľ hybridný menič k FVE s batériou a wallboxom od jedného výrobcu som zatiaľ nenašiel 🙁 (ak poznáte tak dajte vedieť)
    Virtuálnu batériu mam prepojenú s nabijacou spoločnosťou a to je paráda. Na nabíjačkách danej spoločnosti nabijem auto z mojich nabitých kW bez distribučných poplatkov.

      • Dik … pozeral som aj na GOODWEE ale nenašiel som, budem hľadať lepšie.
        Podstatná funkcie tá, aby nabíjal aj keď nesvieti ale je zamračené, až dokým nepríde znova slnko. Aby nezapínal a nevypínal nabíjanie,, to asi nerobí dobre elektronike a batérii v aute. Za ten čas keď nesvieti môže nabíjať z batérie.
        Dúfam že na to mysleli 🙂 .
        PS: Ak by si našiel označenia invertora, walboxu a baterky ktoré spolu „hrajú“, tak napíš.
        Dakujem

Pridajte komentár