Elektrický pohon Tesla po boku motorov od Ferrari a Porsche

0

Ako sme mali možnosť už viackrát vidieť, najvýkonnejšie elektromobily od Tesly dokázali zosmiešniť už nejeden superšport renomovanej značky. Ako však obstál ich elektrický pohon v ankete Motor roka 2018, ktorá oceňovala hlavne technologickú stránku pohonných jednotiek?

Hneď na úvod musíme povedať, že elektromobily Tesla dominantným spôsobom ovládli kategóriu elektrického pohonu. Avšak ani v celkovej hlavnej kategórii Motor roka 2018 si neviedli vôbec zle. Veď sa dostali medzi „smotánku“ tradičných športových automobiliek.

V kategóriu „Elektrický pohon roka 2018“ vyhrala Tesla so suverénnym náskokom. Ocenená bola technológia v rámci všetkých troch modelov značky, teda Model 3, Model S a Model X. Za Teslou sa umiestnili BMW i3/i3s, Opel Ampera-e/Chevrolet Bolt, Nissan Leaf a Hyundai Ioniq Electric.

motor roka tesla

Zdroj ukimediaevents.com

Najlepšia po Ferrari a Porsche

V hlavnej kategórii obsadila Tesla so svojim pohonom celkové 4. miesto. Ak berieme do úvahy poradie výrobcov, tak dokonca tretie. Pred ňou sa umiestnili len tradiční výrobcovia športových vozidiel s dlhoročnou históriou, a to Ferrari a Porsche.

motor roka tesla

Zdroj ukimediaevents.com

Čo ocenila porota?

V oficiálnom stanovisku poroty pre anketu Motor roka 2018 sa uvádza na adresu elektromobilov Tesla a ich pohonu nasledovné:

„Plne elektrické pohonné jednotky, ktoré sa nachádzajú v modeloch Tesla Model S a Model X, boli bezkonkurenčné, a to pokiaľ ide o výkon a dojazd. To isté bude určite platiť aj pre Model 3, keď obsadí trh.

Jednalo sa však najmä o pohonnú jednotku Tesly Model S P100D s režimom Ludicrous Mode, ktorá nadchla porotu. Vďaka Li-Ion batérii o kapacite 100 kWh, ktorá zabezpečuje zadnej náprave výkon 510 koní a prednej náprave 263 koní, je jedným z najrýchlejších áut sveta, keď zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy. Netreba však zabúdať ani na permanentne dostupný krútiaci moment 967 Nm.

Tento výkon, dojazd 613 km (NEDC) a ani jednu molekula CO2 má na svedomí rovnaká technológia, aká poháňa naše mobily, čo je úžasné. Vďaka tomu je táto pohonná jednotka hodná titulu.“

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako je na tom Tesla Model S po 640 000 km a koľko peňazí ušetrila?
Solárna strecha Tesla bola podrobená bezpečnostným testom požiarnikov
Zoznam najlepších áut jednotlivých desaťročí doplnila Tesla Model S

Zdroj: Ukimediaevents cez Insideevs

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár