Potom, čo Rusko opustilo množstvo automobiliek, tamojší priemysel sa snaží tieto výpadky kompenzovať rozšírenou spoluprácou s Čínou, čo nemôže prekvapiť. Agentúra Reuters pritom aktuálne informuje, že znovuzrodená značka Moskvič spustila výrobu nového modelu Moskvič 3, ktorý je s najväčšou pravdepodobnosťou len preznačkovaným modelom JAC JS4 pochádzajúci z Číny.
Ako sme už viackrát informovali, čínski výrobcovia áut začínajú významne expandovať na globálnom trhu. A to nielen v Európe, kde sa zameriavajú predovšetkým na elektromobily, ale napr. aj v rámci Afriky či Južnej Ameriky. A zdá sa, že sankciami zmietané Rusko je pre nich ďalšou príležitosťou.
Dobrým príkladom môže byť Moskvič 3, ktorý sa aktuálne začal vyrábať v závode, ktorý ešte donedávna patril automobilke Renault. Ide totiž v podstate o čínsky model Sehol X4, ktorý sa predáva aj pod menom JAC JS4. Dôkazom toho pritom nie je len dizajn karosérie, ale aj množstvo nálepiek s kódmi dielov, ktoré obsahujú aj nápis JAC. Podľa Reuters však projektový manažér závodu odmietol potvrdiť, že spolupracujú s „Čínou“.
- JAC e-JS4 alias Moskvič 3. Zdroj: JAC
- JAC e-JS4 alias Moskvič 3. Zdroj: JAC
- JAC e-JS4 alias Moskvič 3. Zdroj: JAC
Neprekvapí, že tento rok závod nestihne vyrobiť moc vozidiel (600 ks), cieľom je však neskôr dosiahnuť ročnú produkciu 100 000 ks. Pre nás môže byť najzaujímavejšie to, že časť produkcie bude vyhradená aj pre elektrickú verziu „JAC e-JS4“. Budeme pritom dúfať, že aj tento elektrický Moskvič pomôže naštartovať elektromobilitu v Rusku. Bez globálnej elektrifikácie sa totiž budú klimatické ciele dosahovať veľmi ťažko.
Čo ponúka „švajčiarska“ verzia?
Zaujímavé je, že elektromobil JAC e-JS4 alias Moskvič 3 „EV“ sa predáva aj vo Švajčiarsku. Tento kompaktný elektrický crossover s rozmermi 4 410 x 1 800 x 1 660 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 620 mm ponúka výkon 142 kW, krútiaci moment 340 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,4 s, maximálnu rýchlosť 150 km/h, li-ion batériu (NCA) s kapacitou 65,7 kWh, dojazd 410 (WLTP) či nabitie z 30 na 80 % za 35 min. A v Číne je dostupná aj verzia s 55-kWh batériou.
Cena tohto určite dostačujúceho elektromobilu je vo Švajčiarsku 33 989 CHF, t.j. po prepočte cca 34 500 €. V domovskej Číne sa tento model predáva aj pod menom Sehol E40X. A ten stojí po prepočte cca 17 500 až 21 000 €. Cena modelu Moskvič 3 nám zatiaľ nie je známa.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lada chystá elektromobil e-Largus na báze starej spaľovacej Dacie Logan MCV
Rusi nalejú miliardy € do podpory elektromobility. Chystajú aj slušné spotrebiteľské dotácie
Porovnanie cien elektromobilov v Európe, Číne a USA. Číňanom môžeme len závidieť
5 komentárov
Škoda komentára ….
A zdá sa, že sankciami zmietané Rusko je pre nich ďalšou príležitosťou.
Kedy sa ten národ zobudí a začne niečo robiť aj sam?,niečo vlastné, okrem vojen a zla?
A sú za vodou???
Kedy sa ten národ zobudí?Miesto zla začne robiť nieco svoje,vlastné ?