Prenosnú rýchlonabíjačku SparkCharge bude možné objednať ako pizzu

1

Čoraz viac spoločností začína pracovať na mobilných nabíjacích staniciach. Tá od SparkCharge je zrejme prvou, ktorá má kompaktné rozmery a zároveň poskytuje rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom. Mala by byť pritom využiteľná vo viacerých smeroch.

Vo svete elektromobility sa stále častejšie spomína pojem „úzkosť z dojazdu“. Týmto termínom je pritom možné označiť aj strach z toho, že dojazd elektromobilu je nedostatočný, pričom sa vozidlo vybije skôr, ako dorazí do cieľa alebo na najbližšiu nabíjaciu stanicu.

No a s bojom proti tomuto do značnej miery iracionálnemu strachu by mohol výrazne napomôcť produkt, akým je nabíjacia stanica od spoločnosti SparkCharge. Tá zatiaľ nemá špeciálne pomenovanie, výrobca o nej však hovorí ako o prenosnej, ultrarýchlej, modulárnej nabíjacej jednotke pre elektrické vozidlá.

Veľkosť kufra

Pozostáva z nabíjacieho modulu (navrchu) a batériového modulu či modulov. Tieto moduly je pritom možné pridávať či odoberať podľa potreby, vďaka čomu sú kapacita a rozmery nabíjačky modulárne. Nabíjací modul váži 9 kg, batériový modul 22 kg. Rozmerovo sú si oba moduly podobné (61 x 33 x 23 cm). Nabíjačka je tak podobnej veľkosti ako veľký kufor, takže sa zmesti v podstate do každého auta.

Batériové články ako z Tesly

Jeden batériový modul má kapacitu 3,5 kWh, z čoho je využiteľných 3,2 kWh. Modul pozostáva z cylindrických batériových článkov formátu 18650. Takýto typ článkov pritom využívajú batérie elektromobilov Tesla Model S a Model X.

Výkon a rýchlosť nabíjania

Maximálny kontinuálny výkon prenosnej nabíjacej stanice od SparkCharge je 20 kW (40 A, 500 V). Aktuálna verzia podporuje nabíjanie cez štandard CHAdeMO, k dispozícii však bude aj nabíjačka s CCS. Čo sa týka rýchlosti nabíjania, výrobca hovorí o 1,6 km za minútu. To však samozrejme záleží od konkrétneho vozidla.

Záujem automobilového priemyslu

Spoločnosť SparkCharge hovorí, že ohľadom svojej mobilnej nabíjacej stanice rokuje s niektorými z najvýznamnejších mien automobilového priemyslu. Čo sa týka využitia, vidí pritom viacero scenárov. Nabíjačky by mohli byť dostupné ako služba na zavolanie, ktorú bude možné objednať napr. ako pizzu – telefonicky či cez mobilnú aplikáciu.

Taktiež by mohli patriť k výbave cestných asistenčných služieb alebo plniť rolu domáceho pomocníka. Nájsť by sme ich mohli aj v rámci príplatkovej výbavy elektrických vozidiel.

Zdroj: Greencarreports, titulná fotografia: SparkCharge

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mobilná nabíjacia stanica od Škody sa dostáva do komerčného využitia
Volt je nabíjací dron pre elektromobily, ktorý si privoláte cez mobil
VW predstavil výkonnú mobilnú nabíjaciu stanicu s inovatívnymi riešeniami

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. uzkost z dojazdu elektromobilov? moji zlati…ja na svojom spaľováku mam pokazenu rucicku paliva v nádrži a tak mam úzkozť z dojazdu vždy, ked moja žena zabudne vynulovať tachometer po dotankovaní…viem ze po 500km idem pre istotu dať „do plnej“…takze budte radi ze vam v elektromobiloch svieti cislo pri slove „dojazd“…

Pridajte komentár