Automobilka Renault, resp. jej mobility divízia Mobilize predstavila malý mestský elektromobil Mobilize Duo, ktorý príde na trh budúci rok a tiež oznámila spustenie projektu otvorenej ultra-rýchlej nabíjacej siete pre Európu – „Mobilize Fast Charge“, ktorá bude zahŕňať nabíjacie stanice pre elektromobily s výkonom až 400 kW.
Malý dvojmiestny mestský elektromobil Renault Twizy je na trhu už od roku 2012. A teraz po 10 rokoch bol predstavený jeho nástupca. Ten však už príde na trh pod novou značkou Mobilize. Model Mobilize Duo má rozmery 2,43 x 1,30 x 1,46 m (dĺžka x šírka x výška) a podľa výrobcu je určený pre súkromných zákazníkov, ako aj podnikateľov.
Novinka má pohon zadnej nápravy a bude dostupná vo verziách s maximálnou rýchlosťou 45 km/h a 80 km/h. Dojazd 140 km podľa cyklu WMTC by mal byť dostatočný v rámci mestského či medzimestského využitia. Vo výbave vozidla nájdeme napríklad LED svetlá, airbag pre vodiča či integrovaný nabíjací kábel (Type 2 alebo „štandardný“ pre domáce nabíjanie).
- Zdroj: Renault/Mobilize
- Zdroj: Renault/Mobilize
- Zdroj: Renault/Mobilize
- Zdroj: Renault/Mobilize
Mobilize Duo má po oboch stranách sedadiel úložné priestory a na jeho zadné sedadlo sa podľa Renaultu zmestí osoba s výškou 180 cm. Neskôr v roku 2024 bude k dispozícii aj úžitková verzia Mobilize Bento, ktorá namiesto zadného sedadla ponúka úložný priestor s objemom takmer 700 l.
Európska nabíjacia sieť
Renault potešil oznámením o spustení projektu európskej nabíjacej siete „Mobilize Fast Charge“ s ultra-rýchlymi nabíjacími stanicami. Tá bude otvorená pre všetky elektromobily a do polovice roku 2024 bude zahŕňať 200 nabíjacích staníc (90 z nich vo Francúzsku) s výkonom až 400 kW.
Väčšinu staníc máme nájsť pri predajniach značky Renault, ktoré sa nachádzajú menej ako 5 min cesty od výjazdu z diaľnice. Každá nabíjacia stanica bude pritom obsahovať 6 nabíjacích bodov pre ultra-rýchle nabíjanie.
Výkon nabíjačiek, ako aj elektrickú sieť, ku ktorej budú nabíjačky pripojené, budú podporovať stacionárne úložiská energie z vyslúžilých batérií elektromobilov, ako aj fotovoltické panely (v rámci vybraných miest). Tento dodatočný systém pritom bude schopný dodať okamžitý výkon 600 kW.
Súčasťou nabíjacích staníc budú aj oddychové zóny, kde zákazníci nájdu kávu, Wi-Fi, nabíjačky pre mobilné zariadenia čí videohry.
Zdroj: Renault/Mobilize
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nástupca Renaultu Zoe bude cca o tretinu lacnejší. Novinky ohľadom modelu 5
Najväčšia európska sieť ultra-rýchlych nabíjacích staníc Ionity sa bude masívne rozširovať
Renault predstavil koncepčný elektromobil Scenic s vodíkovým „predlžovačom dojazdu“
4 komentáre
Nenašiel som počet doteraz vyrobených Twizy, a tak neviem posúdiť, ako bol úspešný, a môže byť úspešný Mobilize Duo! U nás ich na cestách vôbec nevidím ….
Nabíjacie stanice sú „iné kafe“! Tých nebude ešte dlho (nikdy) dosť! Kapacita batérií bude rásť, a tak budú potrebné nabíjačky s výkonom aj 1.000 kW pre väčšie osobné BEV!
S pozdravom „Všetci do toho“ ! 🙂
Tiez nemam dojem zeby Twizy bol trhak ktory si ziada nastupcu.
Baterie sa hadam uz velmi zvacsovat nebudu, lebo ved naco, tych sucasnych 80-120kwh je dost, tak aj nabky 400kw ktore ich nabiju do 15min. budu stacit, ak sa zlepsia nabijacie krivky a teplotna tolerancia.
Tieto firemné reklamné články sú väčšinou robené podľa hesla: Nikto vám nedokáže dať toľko, koľko vám my dokážeme sľúbiť.
Presne v duchu: Nasadili sme omračujúce, dychberúce inovačné tempo, každých 12 rokov Vám prinesieme nový produkt.
Pod čiarou: Je to len pre neinformovaných, bohatých Európanov.
V Číne man to za tie peniaze nikto nekúpi 🙂