Renault predstavil nástupcu elektromobilu Twizy s cenou od 9 990 €

7

Malý mestský elektromobil Renault Twizy dostal nástupcu Mobilize Duo, za ktorým stojí divízia koncernu Renault – Mobilize. K dispozícii bude aj úžitková verzia menom Bento. A spoznali sme aj ceny.

Renault Twizy prišiel na trh v roku 2012 ako netradičný mestský elektromobil. Zaradil sa medzi „štvorkolky“ kategórie L7e a jeho výroba bola ukončená minulý rok. O pár dní však začne Renault prijímať objednávky na jeho nástupcu Mobilize Duo.

Nižšie postavená verzia spadá do kategórie L6e, čo znamená, že na jej riadenie v rámci väčšiny krajín Európy by nemalo byť potrebné vodičské oprávnenie. Dlhšia úžitková verzia Mobilize Bento, ktorá má namiesto sedadla spolujazdca 649-l nákladný box, si však vyžiada „vodičák“, nakoľko spadá už do kategórie L7e.

mobilize duo bento

Zdroj: Mobilize

Divízia Mobilize uvádza, že jej nové mestské elektromobily merajú na dĺžku 2,43, resp. 2,54 metra. Renault pritom už skôr uviedol, že model Duo bude mať šírku 1,30 m a výšku 1,46 m. A dodal, že na zadné sedadlo sa zmestí osoba s výškou 180 cm.

Mobilize vo svojej dnešnej tlačovej správe tiež spomína, že elektromobily Duo a Bento ponúknu dojazd 161, resp. 149 km (zrejme podľa cyklu WMTC). Dozvedáme sa tiež, že vozidlá budú v štandarde vybavené airbagom vodiča, čo má byť úplná novinka v tomto segmente.

Pre vozidlá je k dispozícii aj mobilná aplikácia, vďaka ktorej je možné vygenerovať až 6 digitálnych kľúčov. Zaujímavosťou tiež je, že modely Mobilize Duo a Bento obsahujú 40 % recyklovaných materiálov a sú recyklovateľné z 95 %. Obe vozidlá budú dostupné prostredníctvom predajnej siete Renaultu a model Duo bude možné objednať od 14. októbra.

Čo ešte vieme?

Divízia Mobilize v dnešnej tlačovej správe neprezradila moc detailov, našťastie s ďalšími relevantnými údajmi dnes prišiel portál Autocar, ktorý zdá sa vychádza z informácií priamo od Renaultu.

Autocar uvádza, že Mobilize Duo má maximálnu rýchlosť 45 km/h (verzia L6e), resp. 80 km/h (verzia L7e). A má byť vybavený elektromotorom používaným v mild hybride Renault Austral. Jeho výkon však Renault neprezradil.

Poznáme však kapacitu NMC batérie, a to 10,3 kWh. Tá sa má v rámci DC zdroja nabiť za 3 hod 25 min a v rámci AC zdroja za 3 hod 50 min (z 20 na 80 %). A Autocar uvádza aj ceny pre domáci francúzsky trh. 2-miestny model Mobilize Duo začína na 9 990 € (L6e), resp. 11 600 € (L7e). Úžitkové Bento bude dostupné len vo verzii L7e, a to od 10 900 €.

mobilize duo interier

Zdroj: Mobilize

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nissan spustil predaj mini-elektromobilu Silence S04 s cenou od 11 995 €
Citroen rozširuje predaj „lacného“ mini-elektromobilu Ami
Elektrický Renault za 20 000 € budú Francúzi vyvíjať s čínskym partnerom
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Výborne Renault, takto sa to robí. Španielske, francúzske a talianské mestá budú plné týchto vozítok. Uź teraz človek často narazil na Twizzy a teraz keď ešte uzatvorili karosériu…

  2. DOMINGEZ je sarkastický, ale má v mnohom pravdu! Vie sa, koľko sa predalo Twizy či Twizzy, a s akým profitom pre výrobcu?! Toto nebude masovka, a ešte ten šedý box je ako päsť na oko j jeho dizajnu! Blbci ….

    • Nebol som sarkastický, tieto autá sú v západnej európe pomerne rozšírené. Táto nová verzia má aj okná plus väčší dojazd, čize to rieši dve najväčšie negatíva Twizyho.

      • Ja som to tak „čítal“! Keď pozrieš komentár IK, tak aj on má dosť pravdy k existencii Twizy a diania okolo, aj keď používa ostrejšie slová.

        P.S. A tá šedá buchta v nákladnej verzii sa ti ako páči?! Podľa mňa je to strašné !!! 🙂

  3. Tragická sága menom Renault Twizy má druhé dejstvo. Na tomto nešťastí môžeme sledovať slimačie tempo inovácií v prispatom Renaulte. Asi najväčšia svetová inovácia sú dvere, cez ktoré neprší a nefúka. Nový model prichádza iba po dvanástich rokoch kozmického výskumu. Výsledkom je aj utrarýchle DC nabíjanie za 3 hod 25 min.

    Kontrolná otázka: Pozná niekto aspoň jedno čínske auto, ktoré má horší pomer cena výkon, poprípade má dlhší inovačný cyklus?

    Konšpiračné teórie poukazujú na logo produktu, ktoré určite nie je náhodné…

  4. dnes som sa bol naň opýtať v Renaulte v Liptovskom Mikuláši….oni ani nevedia, že také auto existuje…….a samozrejme ho ani predávať nebudú……..niekto robí všetko preto, aby sa lacný elektromobil nedostal medzi nás Slovakov……

Pridajte komentár