Predstavený bol prvý elektromobil značky MINI. Spoznali sme aj cenu

0

Dnes bol predstavený prvý sériový elektromobil značky MINI, MINI Cooper SE, ktorý má byť podľa výrobcu prvým malým čisto elektrickým prémiovým modelom. Má pritom spájať trvalo udržateľnú mobilitu s potešením z jazdy, výrazným dizajnom a prémiovou kvalitou.

MINI Cooper SE vychádza z tradičného 3-dverového hatchbacku značky. Okrem pohonného ústrojenstva sa od neho líši aj o 18 mm vyššou karosériou. A to kvôli batérii integrovanej do podlahy. Umiestnenie pomerne ťažkej batérie v tejto časti pritom prináša výhodu v podobe o 30 mm nižšieho ťažiska, čo prispieva k lepším jazdným vlastnostiam.

Elektrické MINI je v porovnaní s konvenčným súrodencom s automatickou prevodovkou Steptronic o 145 kg ťažšie (1 365 kg). Objem batožinového priestoru je ale porovnateľný. Má hodnotu 211 l, resp. 731 l po sklopení zadných sedadiel.

Výkon a jazdné vlastnosti

Elektromotor, ktorý poháňa prednú nápravu dosahuje výkon 135 kW a krútiaci moment 270 Nm. Pohonná jednotka disponuje inovatívnym protipreklzovým systémom kolies. Ten sa nachádza priamo pri zdroji krútiaceho momentu, čím sa eliminujú dlhé signálne trasy.

Vďaka tomu zrýchli MINI Cooper SE z 0 na 60 km/h za 3,9 sekundy a z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h. V súvislosti s jazdnými vlastnosťami MINI uvádza, že z hľadiska pocitu sa tento elektromobil ovláda ako motokára.

Batéria a dojazd

32,6 kWh batéria bola navrhnutá špeciálne pre tento model, a to kvôli obmedzeniam platformy, ktorá bola vyvinutá pre konvenčné vozidlá. Má tvar písmena T a pozostáva z 12 modulov. Podľa výrobcu má zabezpečiť dojazd v rozmedzí 235 až 270 km (WLTP), pri spotrebe 13,2 až 15 kWh/100 km.

Podporuje 3-fázové AC nabíjanie, vďaka čomu sa nabije na 80 % za 2,5 hodiny. Na 100 % to trvá o hodinu dlhšie. Rýchlonabíjanie však neoslní, keďže elektrické MINI zvládne maximálne 50 kW. Na 80 % sa však nabije za akceptovateľných 35 min. Mohlo to byť ale lepšie.

Jazdné možnosti

Rekuperačný systém má dve úrovne, pričom jedna z nich umožňuje ovládanie vozidla len za pomoci pedála akcelerátora. Vodič má tiež na výber zo 4 jazdných režimov – Normal, Sport, Eco a Eco+.

Štandardná výbava

V rámci základnej výbavy vozidla nájdeme LED svetlomety, 2-zónovú automatickú klimatizáciu, kúrenie s tepelným čerpadlom, nezávislé vykurovanie, elektrickú parkovaciu brzdu či navigáciu Connected. Špeciálne tepelné čerpadlo pritom vraj spotrebuje až o 75 % menej energie ako konvenčné systémy.

Dostupnosť a cena

MINI uvádza, že už o niekoľko týždňov spustí globálne objednávky. A to v rovnaký deň pre všetky trhy. Hromadná výroba v anglickom Oxforde odštartuje v novembri, pričom výrobca sľubuje skoré dodávky. Na nemeckom trhu začína cena na sume 32 500 € (vr. 19 % DPH).

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): BMW Group

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda e: Spoznali sme výkon mestského „elektro-žihadla“
Peugeot predstavil elektromobil „e-208“. Ponúkne dojazd 340 km
Renault predstavil nové ZOE s dojazdom na úrovni Tesly Model 3 SR

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár