Ponuka elektromobilov sa neustále rozrastá, a to aj o malý hatchback MINI Cooper SE. Ide o prvý elektrický model britskej značky, pričom tá sľubuje jazdné vlastnosti motokáry. Nájdeme v ňom techniku z BMW i3, odporúčané ceny pre „slovenský trh“ však naznačujú, že bude lacnejší ako koncernový bratranec.
MINI Cooper SE vychádza z klasického 3-dverového modelu MINI, pričom pod jeho „kapotu“ sa dostala technika z etablovaného elektromobilu BMW i3. V tejto súvislosti však treba dodať, že „i-trojka“ vďačí za svoj vznik elektrickému prototypu MINI E, ktorý vznikol pre 10 rokmi.
Elektromotor poháňajúci prednú nápravu MINI Cooper SE dosahuje výkon 135 kW a krútiaci moment 270 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 60 km/h za 3,9 sekundy a z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h.
32,6 kWh (z toho využiteľných 28,9 kWh) batéria bola navrhnutá špeciálne pre tento model, a to kvôli obmedzeniam platformy, ktorá bola pôvodne vyvinutá pre konvenčné vozidlá. Má tvar písmena T a pozostáva z 12 modulov. Podľa výrobcu má zabezpečiť dojazd 232 km (WLTP).
- Zdroj: BMW Group
- Zdroj: BMW Group
- Zdroj: BMW Group
Podporuje 3-fázové AC nabíjanie, vďaka čomu sa nabije na 80 % za 2,5 hodiny. Na 100 % to trvá o hodinu dlhšie. Rýchlonabíjanie „zvládne“ maximálne 50 kW výkon. Na 80 % sa pritom nabije za 35 min.
Odporúčaná cena
Prejdime už ale k cene. Na oficiálnej stránke MINI nájdeme nezáväzné odporúčané ceny výrobcu. Cena základnej verzie S by mala začínať na „čistej“ sume 26 360 €. S „19 % DPH a súvisiacimi poplatkami“ to má byť podľa stránky 32 950 €.
Keďže však máme na Slovensku DPH vo výške 20 %, je možné, že treba počítať s ešte o niečo vyššou cennou, takže uvádzané sumy treba brať skôr orientačne. Na získanie predstavy o cene tohto malého hatchbacku, ktorý balansuje niekde medzi segmentom A a B (oficiálne B) by však mali tieto údaje postačovať.
V štandardnej výbave nájdeme napr. 16″ disky z ľahkých zliatin, automatickú klimatizáciu, dažďový senzor s automatickým zapínaním tlmených svetiel, tempomat, LED svetlomety a hmlovky, navigáciu Connected či multifunkčný volant.
K dispozícii budú aj výbavové stupne M (36 515 €), L (39 061 €) a XL (41 098 €). Na slovenskom webe MINI je dostupný jednoduchý konfigurátor, ktorý umožňuje okrem výberu stupňa výbavy aj konfiguráciu farby a kolies. Je však neaktívny, pretože vozidlo je zatiaľ možné len zarezervovať.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Triedny boj“ nových sub-kompaktných elektromobilov. Ktorý v čom vyniká?
Je záujem o chystané elektromobily Porsche Taycan, VW ID.3, Honda e či Mini?
VIDEO: Elektrické MINI utiahne Boeing 777
6 komentárov
232 km dojazd je málo…. Jaaaj aspoň klamte a napíšte 400km aby to človek mal chuť ďalej čítať, alebo tie km dajte na koniec…
A cca. 27.000 za 232 km dojazd 🙂 no nič… Ďalej ani ne pokračujem, lebo dôjde pán ANONYM a začne hľadať pravopisné chyby…
som tu! ne po kra cu jem si chcel napisat? ty budes Harabin asi 🙂
Očúvaj, Ti jedon profesor gramatyky. A čô také si ti ešče vimyslel ty expert jedon intelygentny, krema teho, že tu opravuješ tye gramatycke CHYBI?
Ak by si bol pokracoval v citani, tak zistis ze to nie je 27 k€ ale 33 k€. A v tejto cene sú v ponuke rozhodne zmysluplnsie modely…
Ono je to asi tak, že sa tu predáva značka. A tá má svojich neochvejných zástancov, nech to stojí, čo to stojí.
Príklad: S kamarátom sme porovnávali (nebudem menovať konkrétne značky) auto nemeckej prémiovej značky a nadupané (nie nemecké) auto neprémiovej značky v takom laickom teste. Dali sme im zabrať.
Výsledok subjektívneho hodnotenia:
Prémiové auto asi o 20 % lepšie. A asi o 100 % drahšie.
No a? Jazdí po cestách snáď málo drahých áut?
To je ťažké niečo s niečím porovnávať. Kedysi som mal také bordel autíčko rv. 1999 a to čo to auto dokázalo bez zbytočných technológií nové autá by na to nemali…
Či som Harabin? Haha ne… Som Laco… Bmw mini je pekné autíčko… Aj spalovaky boli drahé… Nech sa im darí v predaji…