Automobilka MINI patriaca do koncernu BMW Group nedávno predstavila 5. generáciu 3-dverového modelu Cooper a zároveň 2. generáciu elektromobilu MINI Cooper E. Opäť pritom vyzdvihuje jazdné vlastnosti na spôsob motokáry, ale aj podstatne vyšší dojazd ako v prípade 1. generácie.
Nové MINI Cooper E je jedným z elektromobilov, ktoré majú MINI pomôcť na ceste k čisto elektrickej značke v roku 2030. Podľa slov výrobcu dizajnom nadväzuje na tradíciu značky a zároveň symbolizuje jej elektrickú budúcnosť.
MINI opäť sľubuje pocit z jazdy ako v motokáre. A dodáva, že puristický dizajn a elektrický pohon predstavenej novinky sú zamerané na potešenie z jazdy v meste. Britská značka sa tiež chváli koeficientom odporu vzduchu 0,28, čo má byť podľa nej v segmente malých vozidiel „vynikajúca hodnota“.
- Zdroj: BMW Group
- Zdroj: BMW Group
MINI v aktuálnej tlačovej správe nespomína rozmery svojho nedávno predstaveného subkompaktného hatchbacku (segment B). Už skôr sa však objavili informácie, že by mal merať 3 860 x 1 435 x 2 525 mm (dĺžka x výška x rázvor). Údaj ohľadom šírky stále nepoznáme. Čo však poznáme, je objem batožinového priestoru, a to 200 l, resp. 800 l pod sklopení zadných sedadiel.
2 verzie
Nové elektrické MINI bude dostupné v 2 verziách. Základ s označením MINI Cooper E ponúkne výkon 135 kW, krútiaci moment 290 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 s, batériu s kapacitou 40,7 kWh a dojazd 305 km (WLTP).
Výkonnejšia verzia MINI Cooper SE disponuje výkonom 160 kW, krútiacim momentom 330 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,7 s, batériou s kapacitou 54,2 kWh a dojazdom 402 km (WLTP). MINI však dodáva, že všetky údaje sú zatiaľ predbežné. Zrejme preto, že ešte neboli homologované.
- Zdroj: BMW Group
- Zdroj: BMW Group
Čo sa týka nabíjania, maximálny nabíjací výkon na prvý pohľad nedosahuje vysoké hodnoty – 75 kW, resp. 95 kW. Dôležitá je však aj nabíjacia krivka a najmä reálny nabíjací čas. Ten pritom nevybočuje z bežného rámca, keďže kapacitne neveľké batérie sa majú z 10 na 80 % nabiť za necelých 30 min. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW.
- Zdroj: BMW Group
- Zdroj: BMW Group
V pomerne jednoduchom interiéri nájdeme kruhový centrálny dotykový OLED displej infotainmentu s priemerom 240 mm. Dostupné je aj hlasové ovládanie a za príplatok head-up displej.

Zdroj: BMW Group
Zdroj: BMW Group
SÚVISIACE ČLÁNKY:
MINI predstavilo svoj najväčší elektromobil – kompaktný crossover Countryman E
Nemecko-čínsky Smart predstavil elektrický model #3 pre Európu. A prezradil aj ceny
MINI predstavilo koncepčný elektrický crossover Aceman
ODBER NOVINIEK
2 komentáre
Pekne si ho sami vychvalili. Dufam, ze pride fakt najneskor do polky 24, inak to uz bude fiasko, hlavne ked menej-slavnostne odhalia cenu, ktora bude niekde na urovni 1 az o 2 segmenty vyssim modelom od inych ne-nemeckych znaciek.
Inak bmw strategiu som asi nikdy nepochopil, a este menej chapem ich bez-usudkovu klientelu, ktora to vzdy kupuje, napriek tomu, ze vo vsetkych parametroch su bmw nizsie, pricom cena byva o 20% vyssie. (Facepalm)
Hrozné, ale na Angličana nie až tak zlé.
Spomeňme si, čo bolo mini za haraburdu, keď to vyrábali len Angličania – jeden „malý“ veľký problém. Omnoho horšie ako Škoda. V ktoromkoľvek období.
A zostalo to tak… Ale kto mal mini bol frajer
Nepoučiteľný 🙂