MINI predstavilo elektrický Cooper 2. generácie, ktorý ponúkne aj vyšší dojazd

2

Automobilka MINI patriaca do koncernu BMW Group nedávno predstavila 5. generáciu 3-dverového modelu Cooper a zároveň 2. generáciu elektromobilu MINI Cooper E. Opäť pritom vyzdvihuje jazdné vlastnosti na spôsob motokáry, ale aj podstatne vyšší dojazd ako v prípade 1. generácie.

Nové MINI Cooper E je jedným z elektromobilov, ktoré majú MINI pomôcť na ceste k čisto elektrickej značke v roku 2030. Podľa slov výrobcu dizajnom nadväzuje na tradíciu značky a zároveň symbolizuje jej elektrickú budúcnosť.

MINI opäť sľubuje pocit z jazdy ako v motokáre. A dodáva, že puristický dizajn a elektrický pohon predstavenej novinky sú zamerané na potešenie z jazdy v meste. Britská značka sa tiež chváli koeficientom odporu vzduchu 0,28, čo má byť podľa nej v segmente malých vozidiel „vynikajúca hodnota“.

MINI v aktuálnej tlačovej správe nespomína rozmery svojho nedávno predstaveného subkompaktného hatchbacku (segment B). Už skôr sa však objavili informácie, že by mal merať  3 860 x 1 435 x 2 525 mm (dĺžka x výška x rázvor). Údaj ohľadom šírky stále nepoznáme. Čo však poznáme, je objem batožinového priestoru, a to 200 l, resp. 800 l pod sklopení zadných sedadiel.

2 verzie

Nové elektrické MINI bude dostupné v 2 verziách. Základ s označením MINI Cooper E ponúkne výkon 135 kW, krútiaci moment 290 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 s, batériu s kapacitou 40,7 kWh a dojazd 305 km (WLTP).

Výkonnejšia verzia MINI Cooper SE disponuje výkonom 160 kW, krútiacim momentom 330 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,7 s, batériou s kapacitou 54,2 kWh a dojazdom 402 km (WLTP). MINI však dodáva, že všetky údaje sú zatiaľ predbežné. Zrejme preto, že ešte neboli homologované.

Čo sa týka nabíjania, maximálny nabíjací výkon na prvý pohľad nedosahuje vysoké hodnoty – 75 kW, resp. 95 kW. Dôležitá je však aj nabíjacia krivka a najmä reálny nabíjací čas. Ten pritom nevybočuje z bežného rámca, keďže kapacitne neveľké batérie sa majú z 10 na 80 % nabiť za necelých 30 min. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW.

V pomerne jednoduchom interiéri nájdeme kruhový centrálny dotykový OLED displej infotainmentu s priemerom 240 mm. Dostupné je aj hlasové ovládanie a za príplatok head-up displej.

mini cooper e

Zdroj: BMW Group

Zdroj: BMW Group

SÚVISIACE ČLÁNKY:
MINI predstavilo svoj najväčší elektromobil – kompaktný crossover Countryman E
Nemecko-čínsky Smart predstavil elektrický model #3 pre Európu. A prezradil aj ceny
MINI predstavilo koncepčný elektrický crossover Aceman
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Pekne si ho sami vychvalili. Dufam, ze pride fakt najneskor do polky 24, inak to uz bude fiasko, hlavne ked menej-slavnostne odhalia cenu, ktora bude niekde na urovni 1 az o 2 segmenty vyssim modelom od inych ne-nemeckych znaciek.
    Inak bmw strategiu som asi nikdy nepochopil, a este menej chapem ich bez-usudkovu klientelu, ktora to vzdy kupuje, napriek tomu, ze vo vsetkych parametroch su bmw nizsie, pricom cena byva o 20% vyssie. (Facepalm)

  2. Hrozné, ale na Angličana nie až tak zlé.
    Spomeňme si, čo bolo mini za haraburdu, keď to vyrábali len Angličania – jeden „malý“ veľký problém. Omnoho horšie ako Škoda. V ktoromkoľvek období.
    A zostalo to tak… Ale kto mal mini bol frajer
    Nepoučiteľný 🙂

Pridajte komentár