Švajčiarsky „mikro-elektromobil“ Microlino 2.0 sa začal dodávať zákazníkom

10

Po viacerých problémoch, vrátane súdneho sporu a oneskorení, boli spustené dodávky maličkého mestského elektromobilu Microlino 2.0, ktorý bol inšpirovaný vozidlom Isetta z 50. rokov minulého storočia.

Švajčiarska spoločnosť Micro Mobility Systems, ktorá je známa produktami z oblasti mikromobility, napr. aj elektrickými kolobežkami, sa odvážne pustila do svojho prvého 4-kolesového elektrického vozidla Microlino. Začiatky však neboli ľahké, keďže zmluvný výrobca podľa spoločnosti Micro Mobility Systems okopíroval model Microlino a chcel ho predávať pod vlastnou značkou, čo vyústilo do súdne sporu. No a potom prišla pandémia.

Švajčiari to však zvládli, pričom zdržanie využili na zásadné vylepšenie vozidla a nedávno dodali prvým zákazníkom vozidlo s označením Microlino 2.0, informoval web Ecomento. Ako už býva pomerne zvykom, dodávať sa začala limitovaná edícia pre prvých držiteľov rezervácií (999 ks).

„Limitka“ patrí v podstate k tomu najdrahšiemu, čo bude dostupné. Ponúka však pomerne bohatú výbavu. A to napr. strešné okno, svetelnú LED lištu s integrovanými smerovkami vpredu a vzadu, interiér z vegánskej kože a alcantary, odnímateľné bluetooth reproduktory či mikrokolobežku uskladniteľnú v batožinovom priestore. Prví zákazníci to ale nebudú mať lacné. Veď cena „Pioneer Series“ so stredne veľkou batériou (10,5 kWh) a dojazdom 177 km je od 20 990 €.

Neskôr však budú k dispozícii aj cenovo dostupnejšie verzie. Tie najlacnejšie, aj keď stále zrovna nie lacné (od 14 990 €) ponúknu dojazd „len“ 91 km (6-kWh batéria). Na druhej strane, je potrebný na bežné mestské jazdenie väčší dojazd, ak má majiteľ jednoduchý prístup k nabíjaniu?

Tí, čo budú chcieť zájsť ďalej alebo menej často nabíjať, si budú môcť zvoliť verziu so 14-kWh batériou,  dojazdom 230 km a cenou od 18 590 €. Batérie majú pritom chémiu NMC alebo NCA.

Ďalšie známe špecifikácie

  • rozmery: 2 519 x 1 472 x 1 501 mm (dĺžka x šírka x výška)
  • objem batožinového priestoru: 230 l
  • hmotnosť: 496 až 530 kg
  • výkon: 12,5 kW
  • maximálna rýchlosť: 90 km/h
  • maximálny krútiaci moment: 89 Nm
  • zrýchlenie z 0 na 50 km/h: 5 s
  • doba nabíjania: 3 až 4 hod.

Micro Mobility Systems plánuje spolu so svojim partnerom CECOMP vyrobiť tento rok v Taliansku 1 500 elektromobilov, pričom neskôr by mala produkčná kapacita vzrásť na 10 000 ks ročne. Dopyt po vozidle má byť podľa švajčiarskej spoločnosti vysoký, keďže Microlino 2.0 si malo rezervovať viac ako 30 000 záujemcov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Mestský“ elektromobil s dojazdom 500 km? Twike 5 je netradičný v mnohých smeroch
Elektrický „transformer“ s nastaviteľnou šírkou a cenou 12 500 € je bližšie k výrobe
Mikro-elektromobil iEV Z s premenlivou dĺžkou je možné predobjednať za 5 850 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Je zaujímavé, že jedna z najbohatších krajín Európy (ktorá fakticky ani nevyrába automobily) sa pustila do takéhoto projektu… A pritom všetci kričia – na trhu chýba maličký lacný elektromobil!
    Mám samozrejme na mysli európsky trh, nie napríklad čínsky, kde takáto absencia neexistuje…

  2. Ešte nedávno bola sprdnutá Dacia Spring ,že nedopadla dobre v nárazových testoch ale tu bude určite všetko v poriadku !? Či tu je to všetko ináč !!?

  3. Tak, ako vyrábané a chystané veľké a drahé, tak ani tieto malé „maluchy“ nie sú tým pravým BEV, ktoré majú byť riešením našich ekologických problémov s dopravou ….

          • A prečo nevyslovíš úprimnú sústrasť všetkým motorkárom?
            Ich ochrana sa rovná absolútnej nule. Aj keď absolútno neexistuje!

          • Ahoj Jožko! Z pohľadu bezpečnosti máš jednoznačne pravdu! Aj keď sú tu isté rozdiely …..
            Ja som však myslel hlavne na celkovú stiesnenosť v kabíne vozítka, ktoré má byť „autom“! Pozri sa, ako sa tam tlačia tí dvaja usmiatí chlapi s palcom hore, a potom, ako budú brať toto vozítko ostatní vodiči na cestách !!! Preto tá sústrasť …

Pridajte komentár