Novinky ohľadom elektromobilu MIA so slovenskými batériami a cenou od 16 000 €

8

Nemecká spoločnosť Fox e-mobility postupne zverejňuje informácie ohľadom svojho chystaného elektromobilu MIA 2.0, ktorý je zaujímavý aj vďaka svojmu predchodcovi či batériám, keďže ich dodávateľom by mal byť slovenský startup InoBat Auto.

Predchodca tohto modelu MIA „1.0“ sa vyrábal v rokoch 2011 až 2013, kým sa jeho producent, spoločnosť Mia Electric, nedostala do finančných problémov a následne neskrachovala. Nový nemecký držiteľ aktív, práv, patentov a licencií tejto spoločnosti, Fox e-mobility (predtým známy ako Catinum), v tejto súvislosti uviedol, že prvá generácia vozidla MIA prišla na trh skrátka príliš skoro.

No a aktuálne sa spoločnosť Fox e-mobility snaží využiť boom v oblasti elektromobility, pričom sa zameriava na „kompaktné elektrické automobily v nižšom cenovom segmente“. „Mikro-van“ MIA 2.0 s posuvnými dverami bude jej prvým modelom, pričom ten vyrastie na nedávno predstavenej platforme „Skateboard“.

Na tejto modulárnej platforme má vyrásť „celá rodina batériou poháňaných „mikro-vanov“. „Skateboard“ je podľa Nemcov založený na robustnej, nárazuvzdornej a recyklovateľnej sub-konštrukcii, ktorá je vyrobená hlavne z ocele.

Umožňuje stavať vozidlá s rôznou dĺžkou rázvoru náprav či rôznou svetlou výškou, centrálna poloha sedadla vodiča sa však nemení. Preto budú k dispozícii troj ci štvormiestne osobné vozidlá. Dostupné však budú aj komerčné modely, resp. verzie s úložným priestorom s objemom 1 500 l.

Podľa Fox e-mobility má ich platforma „Skateboard“ priniesť „jednoduchú veľkoobjemovú výrobu, nízkonákladovú stratégiu opráv, možnosť integrácie štandardných dielov a vysokú úroveň nákladovej efektívnosti.“

Na zadnú nápravu vozidiel postavených na platforme Skateboard môže byť inštalovaný elektromotor s výkonom 40 až 100+ kW. Na prednú zas elektromotor s výkonom 30 kW. Na základe predchádzajúcich správ by teda spočiatku mala byť základom 40-kW „zadokolka“. A neskôr má byť dostupná aj verzia s predným náhonom. Platforma má tiež umožniť integráciu palivových článkov.

Fox e-mobility spomína aj vlastný softvérový ekosystém, ktorý má podľa nemeckej spoločnosti umožniť softvérové aktualizácie na diaľku (OTA). Jeho súčasťou má byť aktuálne napr. autonómne riadenie úrovne 2+, pričom do budúcna sa počíta s úrovňami 3 a 4.

Predbežná dohoda s InoBat

Čo sa týka batérií, ich dodávateľom by mal byť slovenský batériový startup InoBat Auto, ktorý v júni s Nemcami podpísal predbežnú zmluvu o vzájomnej spolupráci. V rámci nej sa má stať InoBat dlhodobým dodávateľom li-ion batérií (vrátane článkov, modulov a kompletného packu) pre elektromobily od Fox e-mobility. Dohoda tiež zahŕňa spoluprácu v oblasti vývoja, výroby a dizajnu batérií a tiež výskumu a vývoja BMS a TMS.

Detaily o batériách nepoznáme, nemecká spoločnosť však na svojom webe informuje, že elektromobil MIA 2.0 ponúkne dojazd okolo 225 km. Zaujímavosťou je možnosť doinštalovania druhej batérie, ktorá má vozidlu zabezpečiť celkový dojazd 450 km.

mia 2.0

Komerčná verzia. Zdroj: Fox e-mobility

Model MIA 2.0 má prísť na trh v roku 2023, a to s cenou od 16 000 €.

Zdroj: Fox e-mobility

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla môže urobiť aj elektrický minivan. Musí však vyzerať dobre
Slovenský batériový startup InoBat spája sily s Američanmi, aby priniesol „kremíkové“ batérie
VW plánuje 3 varianty svojho reinkarnovaného elektrického „hippie“ vanu ID. Buzz

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Technicky krásny projekt, bohužiaľ dynamika projektu je veľmi pomalá. Je tu jasne vidieť, že Európa nemá dostatočné súkromné zdroje na inovatívne a zároveň rizikové financovanie. Už aj malé Anglicko má viac a lepšie financovaných obdobných startupov, ako celá EU.

  2. Veľmi ma zaujala posledná, vlastne predposledná veta v článku o možnosti doinštalovania druhej batérie s podstatným zvýšením dojazdu. Toto neponúka prakticky nikto.
    Buď mi to stačí ako klasické mestské „približovadlo“ alebo si z nejakého dôvodu priplatím dojazd (napríklad nemožnosť dobíjať často – paneláková klasika, prípadne iný dôvod).

  3. Nepodstatné je meno Áno & Nie on

    Koľko námahy od vývoja po realizáciu,no každý riešite a vylepšujete dojazd…!!!
    ?.Dotaz koľko času bude potrebné na vývoj dopravného prostriedku z dojazdom na 10 – 25 tisíc km/1 ~5 nabití ( akumulátora) batérie…?

    • Pokiaľ človek najazdí 30 km denne a raz za čas ide niekam „na ryby“ 150 km, tak na tom dojazde fakt nezáleží.
      Ale pokiaľ Slovák pracuje v Nemecku a cestuje na Slovensko 5 až 7 krát ročne, pričom 1 jazda má 900 km, tak musí sakra dobre plánovať cestu a premýšľať nad dojazdom.

Pridajte komentár