Elektromobil MIA 2.0 za 16 000 € by mohol používať slovenské batérie InoBat

2

Elektromobil MIA od francúzskej spoločnosti Mia Electric, ktorý sa začal vyrábať v roku 2011, dostane nástupcu. V prípade novinky sa sľubuje cenová dostupnosť a najnovšie technológie. A sú tu isté náznaky, že elektrický „mikro-van/bus“ MIA 2.0 by mohol používať batérie od slovenskej spoločnosti Inobat Auto.

Malý, ale zvnútra priestorný elektromobil MIA „1.0“ sa vyrábal v rokoch 2011 až 2013, kým sa jeho producent, spoločnosť Mia Electric, nedostala do finančných problémov a následne neskrachovala. Nový nemecký držiteľ aktív, práv, patentov a licencií tejto spoločnosti, Fox e-mobility (predtým známy ako Catinum), v tejto súvislosti aktuálne uviedol, že prvá generácia vozidla MIA prišla na trh skrátka príliš skoro, píše Electrive na základe článku DGAP.

Spoločnosť Fox e-mobility sa chce teraz zamerať na európsky vývoj a produkciu nízko-nákladových batériových elektromobilov pre európsky trh. MIA 2.0 bude stavať na základoch pôvodného modelu, ktorého dizajn navrhol bývalý dizajnér VW a Mercedesu Murat Guenak.

V rámci novinky bude vodič sedieť takisto v centrálnej pozícii, pričom k dispozícii majú byť 3-miestne, 4-miestne a dodávkové varianty. Zachované budú aj posuvné dvere po oboch stranách. Druhá generácia však dostane najnovšiu technológiu batérií, pohonu, ako aj asistenčných a multimediálnych systémov. Dôjde tiež k redizajnu.

Portál Ecomento na základe rozhovoru šéfa Fox e-mobility, Philippea Perreta, pre 4investors dopĺňa, že novinka určená zrejme najmä do mesta poskytne kufor s objemom až 1 600 litrov a spomína tiež dojazd okolo 200 km.

Zaujímavé prepojenie nemeckej a slovenskej spoločnosti

A spomínaný dojazd by mohli teoreticky zabezpečiť pripravované batérie slovenskej spoločnosti InoBat Auto. Existuje totiž celkom blízke prepojenie medzi spoločnosťami Fox e-mobility a InoBat Auto, a to v podobe osoby Christiana Junga. Jeho osobný profil prezrádza, že je technologickým šéfom slovenskej „batériovej“ spoločnosti a podľa terajších správ zastáva rovnakú pozíciu aj v spoločnosti Fox e-mobility.

Jung má pritom bohaté skúsenosti z vývoja e-mobility technológií. Veď predtým v rámci tejto oblasti pracoval pre spoločnosti Automobili Pinifarina, Faraday Future, Porsche a BMW. A to podporuje aj jeho aktuálne vyhlásenie: „Ako inžinieri, ktorí vyvinuli koncepty elektromobilov pre niekoľkých OEM výrobcov a e-vozidlá ako Porsche Taycan, dôkladne poznáme trh s elektromobilmi a súvisiace výzvy.“

Takže sa zdá, že Fox e-mobility a ich elektromobil MIA 2.0 majú na čom stavať. Na novinku si však ešte počkáme, nakoľko spustenie výroby je naplánované na začiatok roka 2023. Podľa nemeckej spoločnosti má prísť na trh za cenu 16 000 € (s DPH). V prvom roku chce vyrobiť 50 000 ks, v ďalšom období plánuje produkovať 100 000 vozidiel ročne.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Trabant nT môže byť stále v hre. Doba aj možná cena mu prajú
Slováci predstavili „prvú inteligentnú batériu pre elektromobily na svete“
Reštart nemeckej „Tesly pre masy“ má priniesť cenovo dostupné e-autá

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár