Nemecká spoločnosť Fox e-mobility chystá originálny, cenovo dostupný elektromobil MIA 2.0. Ten je pre nás zaujímavý aj tým, že by mal byť vybavený batériami od slovenského startupu InoBat Auto. Nemci však aktuálne oznámili problémovú finančnú kondíciu, ktorá ohrozuje ich automobilový projekt.
Fox e-mobility je po Sono Motors ďalším nemeckým startupom zameraným na elektromobilitu, ktorý hlási finančné problémy. Žiaľ, vzhľadom na aktuálny ekonomický vývoj nemusí ísť o poslednú spoločnosť z tejto oblasti, ktorá je v ohrození.
Startup Fox e-mobility sám seba označuje ako „európsku spoločnosť na výrobu elektromobilov, ktorá sa špecializuje na produkciu, marketing a vývoj kompaktných elektromobilov v nižšom cenovom segmente pre individuálnu osobnú dopravu a logistické aplikácie“.
- Zdroj: Fox e-mobility
- Zdroj: Fox e-mobility
- Zdroj: Fox e-mobility
Vo februári pritom Nemci predstavili finálny dizajn svojho elektrického mikrovanu MIA 2.0. Malo ísť o významný míľnik na ceste k tohtoročnej výrobe prototypov a produkcii sériových vozidiel v roku 2024. Aktuálne však spoločnosť oznámila, že audit ukázal „významnú neistotu týkajúcu sa pokračovania v činnosti“. Zachovanie platobnej schopnosti a ďalšieho fungovania spoločnosti, má pritom závisieť od „finančnej podpory a kapitalizácie od externých poskytovateľov kapitálu“.
MIA 2.0
Podľa doterajších informácií sa spoločnosť Fox e-mobility zameriava najmä na 2 varianty elektromobilu MIA 2.0. A to osobný a komerčný, ktorý má byť vhodný najmä pre doručovacie služby. 3,2 metra dlhý a menej ako 1 000 kg vážiaci model má vynikať kompaktnými rozmermi z vonku a bohatým priestorom vo vnútri (úložný priestor až 1 500 l). Dojazd vozidla má byť od 200 km, v závislosti od verzie.
Nemci už skôr informovali, že ich elektromobil MIA 2.0 vyrastie na „skateboardovej“ platforme, v rámci ktorej bude možné na zadnú nápravu inštalovať elektromotory s výkonom 40 až 100+ kW. Neskôr mala byť dostupná aj „predokolka“ s výkonom 30 kW. Nie je pritom zatiaľ známe, či sú v pláne aj verzie s pohonom oboch náprav.
Čo sa týka ceny, model MIA 2.0 mal podľa informácií zo začiatku roku začínať na sume „hlboko pod 20 000 €“. Predtým sa spomínala konkrétnejšia cena, a to 16 000 €. Začiatkom roku sa tiež potvrdila spolupráca Fox e-mobility so slovenskou spoločnosťou InoBat Auto. Tá sa týka vývoja a dodávok kompletných batériových systémov.
- Zdroj: Fox e-mobility
- Zdroj: Fox e-mobility
- Zdroj: Fox e-mobility
Aktuálne nemecký startup uviedol, že projekt elektromobilu MIA 2.0 závisí aj od reštrukturalizácie súvisiaceho podnikateľského plánu, ktorý si vyžiada „krátkodobú kapitálovú požiadavku 0,2 milióna €.“ Nuž, snáď sa elektromobil MIA 2.0 nedočká podobného osudu ako pôvodný model, ktorý sa začal vyrábať v roku 2011. Jeho producent totiž skrachoval cca 2 roky na to.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Solárny elektromobil Sono Sion môžu zachrániť už len zálohy od záujemcov
Slovenské batérie od InoBat Auto majú za sebou oficiálne testy. Aké výsledky priniesli?
Honda predstavila praktický mestský elektromobil s cenou cca 7 000 €
4 komentáre
auticka na baterky musia byt cenovo vyhodne…..tak ako eklektrokolobezky….uz su skoro v kazdom dome 🙂
Nepriamo to môže poukazovať aj na vysokú cenu batérií InoBat, prípadne ich neschopnosť hromadne vyrábať. Toto je však iba moja osobná špekulácia. Máte niekto aktuálne informácie o tejto firme?
Stále niečo chystajú a podpisujú nové zmluvy na výrobu batérií ale reálne nevyrobili nič,,, vo voderadoch majú RD centrum ale výroba na Slovensku isto nebude
Všetky takéto projekty sú už od začiatku v ohrození! Len zázrakom môže niektorý z nich prežiť !!! …..