Elektromobil MIA 2.0 so slovenskými batériami a cenou pod 20 000 € má finálnu podobu

19

Nemecký e-mobility startup Fox e-mobility schválil finálnu podobu svojho prvého elektromobilu MIA 2.0. A potvrdil aj spoluprácu so slovenským výrobcom batérií InoBat Auto či cenu „hlboko pod 20 000 €“.

Elektromobil od francúzskej spoločnosti Mia Electric, ktorá nie dlho od spustenia jeho výroby skrachovala, dostane svojho nástupcu. A to vďaka nemeckému startupu Fox e-mobility, ktorý získal aktíva, práva, patenty a licencie od Mia Electric.

Nemci uvádzajú, že prvý elektromobil MIA prišiel na trh v pre elektromobilitu nie príliš ideálnej dobe. Jeho nástupca MIA 2.0 však bude na tom v tomto smere zrejme presne opačne. Spoločnosť Fox e-mobility si preto verí. Sama seba označuje ako „európsku spoločnosť na výrobu elektromobilov, ktorá sa špecializuje na produkciu, marketing a vývoj kompaktných elektromobilov v nižšom cenovom segmente pre individuálnu osobnú dopravu a logistické aplikácie“.

Finálny dizajn a dohoda so Slovákmi

Startup aktuálne oznámil, že schválil finálny dizajn svojho elektrického mikrovanu MIA 2.0. Má ísť o významný míľnik na ceste k tohtoročnej výrobe prototypov a produkcii sériových vozidiel v roku 2024. Šéf Fox e-mobility Philippe Perret pritom zdôrazňuje, že auto bolo financované a vyvinuté výhradne v rámci Európy, pričom z Európy pochádzajú aj partneri spoločnosti.

A partnerom je aj slovenský batériový startup InoBat Auto. Spoločnosť Fox e-mobility aktuálne totiž uviedla, že (po prvotnej predbežnej dohode) nedávno s InoBat uzavrela zmluvu. Tá sa pritom týka vývoja a dodávok kompletných batériových systémov.

O batériách zatiaľ v podstate nič nevieme. V základe však majú zabezpečiť dojazd minimálne 200 km. Priplatiť si pritom bude možné za dodatočnú batériu, ktorá má dojazd zdvojnásobiť.

2 varianty

Fox e-mobility sa zameriava najmä na 2 varianty elektromobilu MIA 2.0. A to osobný a komerčný, ktorý má byť vhodný najmä pre doručovacie služby. 3,2 metra dlhý a menej ako 1 000 kg vážiaci model má vynikať kompaktnými rozmermi z vonku a bohatým priestorom vo vnútri (úložný priestor až 1 500 l).

Nemci už skôr informovali, že ich elektromobil MIA 2.0 vyrastie na „skateboardovej“ platforme, v rámci ktorej bude možné na zadnú nápravu inštalovať elektromotory s výkonom 40 až 100+ kW. Neskôr má byť dostupná aj „predokolka“ s výkonom 30 kW. Nie je pritom zatiaľ známe, či sa dočkáme aj verzie s pohonom oboch náprav.

Čo sa týka ceny, MIA 2.0 má podľa aktuálnych informácií začínať na sume „hlboko pod 20 000 €“. Predtým sa spomínala konkrétnejšia cena, a to 16 000 €.

Zdroj: Fox e-mobility

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenské batérie od Inobat Auto majú za sebou oficiálne testy. Aké výsledky priniesli?
Volkswagen ID. Buzz sa blíži. Aké má mať parametre?
Slovenský batériový startup spája sily s Američanmi, aby priniesol „kremíkové“ batérie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

19 komentárov

    • Až na to, že je to na dlhé lakte, ak to vôbec bude – Čína onedlho zaplaví Európu lacnými (aj drahými, samozrejme) elektromobilmi. Tesla tiež nespí a rozbehnutie Giga Berlín je na spadnutie,
      s Giga Texas a ostatnými jej továrňami to bude spolu ročne cca 2 milióny super elektromobilov. Zdá sa, že časy, keď start-upy mohli v tieni automobilových gigantov nepozorovane vyrásť, sú preč. Len VW už dnes robí cca milión elektromobilov ročne a ostatné koncerny podobne. Palce držíme, ale ako hovorieva Elon Musk, bude to celkom výzva.

  1. Podľa mňa EU spolu s európskymi automobilkami bude robiť maximálne problémy,aby Čína tu tak skoro neprišla hlavne s tými lacnými elektromobilmi .Drahé tu doviesť môže , tam sa konkurencie moc neobáva ale lacné bude všemožne EU napádať zo všetkých smerov ! Takže lacné / myslím s cenou 8 až 15 tis.eur / elektroautá z Číny ,tu tak skoro neuvidíme ! Tiež aj preto, že pri predaji treba zabespečiť aj servis a predajné miesta !? Závidím Rumunsku , kde Daciu Spring si môžu kúpiť za približne 8 -tis.eur !! T o auto bolo EU maximálne zhanobené ale viete si predstaviť, čo by sa dialo na Slovensku , keby sa takáto možnosť naskytla ? Takí dôchodci na nákupy ,pre mladých je tiež 8-tis. eur už dostupná cena ! Ale to na Slovensku určite v blízkej budúcnosti NEHROZÍ !! Bodaj by som sa mýlil ??

    • na strankach dacia.ro configurator ponuka daciu spring za 19100€ co je viac nez 2 nasobok toho co pominate, rad by som vedel kde ste vzal cenovku 8000€…

      • Ondrik, v Rumunsku sú obrovské dotácie na elektromobily, odtiaľ vzal tú reálnu cenovku.
        A mimochodom – to len tak pre porovnanie „zaostalého“ Rumunska s „modernými“ Slovenskom a Českom, kde sú dotácie nulové, Ondrik…

  2. Už sa teším ako sa budú ľudia rozhodovať či si večer zapnúť tv alebo nabíjať auto 🙂
    A ako bude v každom okne v paneláku predlžovačka 🙂

  3. Práveže atómové elektrárne na Slovensku sa budú cítiť ovela lepšie ,pretože večerný útlm nebude taký veľký a budú mať menej starostí s presmerovávaním ele. energie von do zahraničia / Nemecka / ! A taká Dacia Spring sa v základe dá nabíjať pomerne malým výkonom / zhruba ako mikrovlnka ,var. kanvica / , takže kolaps elektriky by som aspoň na Slovensku neočakával !?

  4. Vyskúšal som za posledného pol roka zopár elektromobilov a taktiež aj čínsky Dongfeng Seres 3. Velmi prijemne vozidlo. Pár rušivých detailov sa našlo, ale v zásade dobré auto. Treba este dorobiť mobilnu aplikaciu. Ak by boli dotácie aj na Slovensku, uvažoval by som o jeho kúpe.

  5. Keďže baterky bude dodávať Inobat, tak to jazdiť nikdy nebude.
    Inobat je iba na to oby peniaze vysával od investorov a EU fondov. Tí nikdy nikomu nič nebudú dodávať.

Pridajte komentár