Nemecký e-mobility startup Fox e-mobility schválil finálnu podobu svojho prvého elektromobilu MIA 2.0. A potvrdil aj spoluprácu so slovenským výrobcom batérií InoBat Auto či cenu „hlboko pod 20 000 €“.
Elektromobil od francúzskej spoločnosti Mia Electric, ktorá nie dlho od spustenia jeho výroby skrachovala, dostane svojho nástupcu. A to vďaka nemeckému startupu Fox e-mobility, ktorý získal aktíva, práva, patenty a licencie od Mia Electric.
Nemci uvádzajú, že prvý elektromobil MIA prišiel na trh v pre elektromobilitu nie príliš ideálnej dobe. Jeho nástupca MIA 2.0 však bude na tom v tomto smere zrejme presne opačne. Spoločnosť Fox e-mobility si preto verí. Sama seba označuje ako „európsku spoločnosť na výrobu elektromobilov, ktorá sa špecializuje na produkciu, marketing a vývoj kompaktných elektromobilov v nižšom cenovom segmente pre individuálnu osobnú dopravu a logistické aplikácie“.
Finálny dizajn a dohoda so Slovákmi
Startup aktuálne oznámil, že schválil finálny dizajn svojho elektrického mikrovanu MIA 2.0. Má ísť o významný míľnik na ceste k tohtoročnej výrobe prototypov a produkcii sériových vozidiel v roku 2024. Šéf Fox e-mobility Philippe Perret pritom zdôrazňuje, že auto bolo financované a vyvinuté výhradne v rámci Európy, pričom z Európy pochádzajú aj partneri spoločnosti.
- Zdroj: Fox e-mobility
- Zdroj: Fox e-mobility
- Zdroj: Fox e-mobility
A partnerom je aj slovenský batériový startup InoBat Auto. Spoločnosť Fox e-mobility aktuálne totiž uviedla, že (po prvotnej predbežnej dohode) nedávno s InoBat uzavrela zmluvu. Tá sa pritom týka vývoja a dodávok kompletných batériových systémov.
O batériách zatiaľ v podstate nič nevieme. V základe však majú zabezpečiť dojazd minimálne 200 km. Priplatiť si pritom bude možné za dodatočnú batériu, ktorá má dojazd zdvojnásobiť.
2 varianty
Fox e-mobility sa zameriava najmä na 2 varianty elektromobilu MIA 2.0. A to osobný a komerčný, ktorý má byť vhodný najmä pre doručovacie služby. 3,2 metra dlhý a menej ako 1 000 kg vážiaci model má vynikať kompaktnými rozmermi z vonku a bohatým priestorom vo vnútri (úložný priestor až 1 500 l).
- Zdroj: Fox e-mobility
- Zdroj: Fox e-mobility
- Zdroj: Fox e-mobility
Nemci už skôr informovali, že ich elektromobil MIA 2.0 vyrastie na „skateboardovej“ platforme, v rámci ktorej bude možné na zadnú nápravu inštalovať elektromotory s výkonom 40 až 100+ kW. Neskôr má byť dostupná aj „predokolka“ s výkonom 30 kW. Nie je pritom zatiaľ známe, či sa dočkáme aj verzie s pohonom oboch náprav.
Čo sa týka ceny, MIA 2.0 má podľa aktuálnych informácií začínať na sume „hlboko pod 20 000 €“. Predtým sa spomínala konkrétnejšia cena, a to 16 000 €.
Zdroj: Fox e-mobility
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenské batérie od Inobat Auto majú za sebou oficiálne testy. Aké výsledky priniesli?
Volkswagen ID. Buzz sa blíži. Aké má mať parametre?
Slovenský batériový startup spája sily s Američanmi, aby priniesol „kremíkové“ batérie
19 komentárov
No hurá! Toto je veľmi pozitívna správa, vážení páni. Teda pardon, vážené dámy a páni!
Až na to, že je to na dlhé lakte, ak to vôbec bude – Čína onedlho zaplaví Európu lacnými (aj drahými, samozrejme) elektromobilmi. Tesla tiež nespí a rozbehnutie Giga Berlín je na spadnutie,
s Giga Texas a ostatnými jej továrňami to bude spolu ročne cca 2 milióny super elektromobilov. Zdá sa, že časy, keď start-upy mohli v tieni automobilových gigantov nepozorovane vyrásť, sú preč. Len VW už dnes robí cca milión elektromobilov ročne a ostatné koncerny podobne. Palce držíme, ale ako hovorieva Elon Musk, bude to celkom výzva.
Haha, pozrite článok pred pár dňami,, vw predal žiaľ len 320 tisíc bev + phev.. to má k miliónu ďaleko, tento rok však môže byť lepší
Písal, že vyrobí nie predá a to je veľký rozdiel
Toto auto za 16 000 nech si kupi elon musk autor tohto článku. Otrasné!
Nejaká zima bola pri fotení toho auta…sa scvrklo od mrazu? Že pod 20000€ za toto? Trochu drahé na nákup do mesta
Zaujímavý dizajn, ale vysoká cena, neskorý príchod! Máte pravdu! No čo, asi to tak bude! … 🙂
Podľa mňa EU spolu s európskymi automobilkami bude robiť maximálne problémy,aby Čína tu tak skoro neprišla hlavne s tými lacnými elektromobilmi .Drahé tu doviesť môže , tam sa konkurencie moc neobáva ale lacné bude všemožne EU napádať zo všetkých smerov ! Takže lacné / myslím s cenou 8 až 15 tis.eur / elektroautá z Číny ,tu tak skoro neuvidíme ! Tiež aj preto, že pri predaji treba zabespečiť aj servis a predajné miesta !? Závidím Rumunsku , kde Daciu Spring si môžu kúpiť za približne 8 -tis.eur !! T o auto bolo EU maximálne zhanobené ale viete si predstaviť, čo by sa dialo na Slovensku , keby sa takáto možnosť naskytla ? Takí dôchodci na nákupy ,pre mladých je tiež 8-tis. eur už dostupná cena ! Ale to na Slovensku určite v blízkej budúcnosti NEHROZÍ !! Bodaj by som sa mýlil ??
na strankach dacia.ro configurator ponuka daciu spring za 19100€ co je viac nez 2 nasobok toho co pominate, rad by som vedel kde ste vzal cenovku 8000€…
Ondrik, v Rumunsku sú obrovské dotácie na elektromobily, odtiaľ vzal tú reálnu cenovku.
A mimochodom – to len tak pre porovnanie „zaostalého“ Rumunska s „modernými“ Slovenskom a Českom, kde sú dotácie nulové, Ondrik…
dalsi pokus odsudeny na krach….
startup + startup = 0
Nie tak celkom, ak budú šikovní môžu európsku banku o pár miliónov obabrať, tá totiž na takéto hlúposti rada počuje!
Už sa teším ako sa budú ľudia rozhodovať či si večer zapnúť tv alebo nabíjať auto 🙂
A ako bude v každom okne v paneláku predlžovačka 🙂
Máte také hadici s benzinem taženou z okna ?
Práveže atómové elektrárne na Slovensku sa budú cítiť ovela lepšie ,pretože večerný útlm nebude taký veľký a budú mať menej starostí s presmerovávaním ele. energie von do zahraničia / Nemecka / ! A taká Dacia Spring sa v základe dá nabíjať pomerne malým výkonom / zhruba ako mikrovlnka ,var. kanvica / , takže kolaps elektriky by som aspoň na Slovensku neočakával !?
Toto auto za 16-20 000€ nech si kupi elon musk a autor tohto článku
Vyskúšal som za posledného pol roka zopár elektromobilov a taktiež aj čínsky Dongfeng Seres 3. Velmi prijemne vozidlo. Pár rušivých detailov sa našlo, ale v zásade dobré auto. Treba este dorobiť mobilnu aplikaciu. Ak by boli dotácie aj na Slovensku, uvažoval by som o jeho kúpe.
Keďže baterky bude dodávať Inobat, tak to jazdiť nikdy nebude.
Inobat je iba na to oby peniaze vysával od investorov a EU fondov. Tí nikdy nikomu nič nebudú dodávať.