Na slovenský trh sa chystajú elektromobily MG5 (kombi) a MG ZS EV (SUV)

6

Slovenské a české zastúpenie pôvodne britskej značky MG patriacej do čínskeho koncernu SAIC oslavuje prvý rok na trhu. A pri tejto príležitosti avizuje príchod nových elektromobilov, ktoré by mohli mať pomerne zaujímavé cenovky. Ide o kompaktné elektrické kombi MG5 a subkompaktné elektrické SUV MG ZS EV.

Slovenské a české zastúpenie spoločnosti MG Motor aktuálne informuje, že „teraz začína doba plne elektrická“. Po uvedení kompaktného elektrického hatchbacku MG4 sa totiž na slovenský a český trh chystajú aj ďalšie 2 elektromobily. A to MG5 a MG ZS EV.

Spoločnosť chce pritom rozšíriť predajnú a servisnú sieť. Tá sa má v rámci Česka rozrásť na 29 dílerov a v rámci Slovenska na 13 dílerov. MG tiež informovalo, že doteraz si Slováci a Česi objednali viac ako 2 000 vozidiel značky.

MG5

MG5 je zrejme prvým elektrickým kombi dostupným na európskom trhu. Ide o vozidlo nižšej strednej triedy (segment C) s rozmermi 4 600 x 1 818 x 1 521 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 659 mm. Objem batožinového priestoru dosahuje hodnotu 479 l, resp.  1367 l po sklopení zadného radu sedadiel.

Verzie vybavené elektromotorom s výkonom 130 kW majú LFP batériu s kapacitou 50,3 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 310 alebo 320 km (WLTP), v závislosti od variantu. Verzie so 115-kW motorom sú spárované so 61,1-kWh batériou NMC, ktorá sa postará o dojazd 380 alebo 400 km (WLTP).

Všetky verzie ponúkajú krútiaci moment motora 280 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,7 s, maximálnu rýchlosť 185 km/h, nabitie z 0 na 80 % v rámci DC nabíjania za 40 min a palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW. Čo sa týka ceny modelu MG5, tá slovenská zatiaľ nie je známa. Pre predstavu, napr. v Nemecku začína na 32 800 €.

MG ZS EV

MG ZS EV je subkompaktné SUV (segment B) s rozmermi 4 323 x 1 809 x 1 649 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 581 mm, svetlou výškou 161 mm a batožinovým priestrom s objemom 448 l, resp. 1 166 l, ktoré bude konkurovať napríklad modelu Hyundai Kona Electric.

Model ZS EV používa rovnaké elektromotory aj základnú batériu ako kombi MG5. Má však o niečo horšie dynamické parametre – zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,6 s a maximálnu rýchlosť 175 km/h. Výkonovo slabší elektromotor je v prípade MG ZS EV spárovaný so 69,9 kWh batériou NMC, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 440 km (WLTP). Tento variant je tiež vybavený 11-kW palubnou nabíjačkou.

Kapacitne menšia batéria poskytne elektrickému SUV dojazd 320 km (WLTP), pričom o jej nabíjanie prostredníctvom AC prúdu sa stará palubná nabíjačka s výkonom 6,6 kW. Nabitie všetkých verzií cez DC nabíjačky má z 5 na 80 % trvať cca 40 min.

Ani pre MG ZS EV zatiaľ nie sú známe slovenské ceny. V spomínanom Nemecku začína model na sume 31 300 €.

Zdroje: MG „CZ“ a MG „EU“

SÚVISIACE ČLÁNKY:
MG4 dostalo prvú slovenskú cenovku a chystá sa na náš trh
Na Slovensku sa bude vyrábať elektrický Citroën s cenou pod 25 000 €
Elektromobily budú už onedlho lacnejšie ako spaľováky z hľadiska TCO, tvrdí slovenský IEP
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Vyrábať autá v Číne a potom na ne nalepiť logo európskej automobilky – nie je to klamanie zákazníka? Tie nemecké ceny prosím porovnať s cenami v Číne – nie sú dvojnásobné? Nie je to zdieranie zákazníka?

    • A nie je zdieranie zakaznika, hlavne toho slovenskeho ked v nemecku su tie nove auta lacnejsie + maju na ne dotacie, cize asi o 6-7tis?

Pridajte komentár