MG4 dostalo prvú slovenskú cenovku a chystá sa na náš trh

7

Kompaktný elektrický hatchback MG4 je niečo ako moderný čínsky Nissan Leaf predávaný pod britskou značkou. A už budúci mesiac príde aj na slovenský trh. Čo ponúkne?

Kompaktné hatchbacky patrili pred nástupom SUV k najpredávanejším druhom vozidiel v Európe. Fanúšikovia týchto áut a zároveň elektromobility pritom dnes nemajú moc široký výber, avšak ten bude o niečo väčší aj v rámci nášho trhu. Slovenské zastúpenie značky MG, ktorá aktuálne patrí pod veľký čínsky koncern SAIC, totiž uvádza, že MG4 s rozmermi 4 287 x 1 836 x 1 504 x 2 705 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) dorazí k našim predajcom v júni.

Špecifikácie

Aj keď stále nepoznáme konkrétnu slovenskú ponuku, iné európske trhy naznačujú, čo môžeme očakávať. Napríklad v Británii sú v ponuke 3 verzie – SE Standard Range, SE Long Range a Trophy Long Range. Prvé dve menované ponúknu dojazd 350 km, resp. 450 km (WLTP). A to vďaka batériám s kapacitou 51 a 64 kWh. Verzia Trophy Long Range zvládne na jedno nabitie 435 km (WLTP).

MG4 je prvým modelom, ktorý vyrástol na úplne novej koncernovej platforme MSP, určenej špeciálne pre elektromobily. V závislosti od batérie disponuje elektromotorom s výkonom 125 alebo 150 kW (pohon zadnej nápravy). Vďaka tomu má zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako 8 s a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 160 km/h. MG sa pritom chváli ideálnym rozložením hmotnosti 50:50, dobrou ovládateľnosťou a pôžitkom z jazdy. Neskôr sa tiež máme dočkať verzie s pohonom oboch náprav.

Kompaktný elektrický hatchback podporuje max. nabíjací výkon 135 kW, vďaka čomu sa má za ideálnych podmienok nabiť z 10 na 80 % za 35 min. Batéria s odhadovanou „životnosťou“ 1 500 až 2 000 cyklov (kým klesne zostatková kapacita na 80 – 70 % z pôvodnej kapacity) disponuje funkciou predohrevu.

Výbava

K dispozícii bude tepelné čerpadlo či obojsmerné nabíjanie prostredníctvo funkcie „V2L“, ktorá umožňuje  napájať elektrické zariadenia energiou z trakčnej batérie vozidla (pri maximálnom príkone 3,3 kW).

Štandardná výbava v rámci slovenského trhu zahŕňa napr. adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v kolóne či ďalšie technológie 2. úrovne autonómneho riadenia“. MG tiež spomína systémy Apple CarPlay a Android Auto, digitálnu prístrojovú dosku s uhlopriečkou 7″, 10,25″ centrálny dotykový displej infotainmentu či „inteligentné prepojenie komunikácie medzi vozidlom, Internetom a užívateľom“.

Padla aj prvá zmienka o cene: „Už od 32 990 €.“ A keďže MG4 má k slovenským predajcom doraziť budúci mesiac, čoskoro by sme mali spoznať kompletný slovenský cenník.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na slovenský trh prídu nové elektromobily vďaka „novej“ značke MG
MG ponúka k elektromobilom podstatne lacnejší servisný plán ako k spaľovákom
Na Slovensko prichádza nová čínska značka elektromobilov – Voyah. Aké modely očakávať?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Je to pekné autíčko, treba uznať. Ináč – veľmi zaujímavá je tam funkcia „V2L“, ktorá zatiaľ absentuje u mnohých iných značiek EV, vrátane Tesly.

  2. v Nemeckych bazaroch polrocne auto s minimalnym najazdom (do 2000 km) stoji okolo 25-tisic EUR (21-tisic bez DPH), co je vyborna cena. Auto ma 51 kWh LFP bateriu, ktora nehori a neskodi jej pravidelne nabijanie do 100%. Zivotnost baterie viac ako milion kilometrov. V podstate bezudrzbove auto. Vyhodou je aj servisna siet na Slovensku. Celkom seriozne rozmyslam ako druhe auto do rodiny, ku Tesle Y.

  3. Za tú cenu ako Tesla fanúšik by som si radšej kúpil ojazdenú Teslu S s doživotným nabíjaním zdarma alebo Teslu M3 alebo Y.

    • Rovnako premyšľam. Za tu cenu možem mať Tesla M3, s paradnou spotrebou, nepotrebujem ani Free supercharging. Idealne Performance ale tie su ešte drahe.
      Do Tesla S by som už nešiel ani s Free SuC. Už je to stare, mechanicke časti už budu opotrebovane. Nestoji to za to.

Pridajte komentár