MG4, ktoré by sa mohlo predávať aj v SR, dostalo prvé cenovky

11

MG4 je úplne nový model tradičnej britskej značky patriacej pod čínsky koncern SAIC. Vstupuje pritom do segmentu, ktorý sa v Európe ešte pomerne nedávno tešil veľkej priazni. Viaceré špecifikácie sme spoznali v júni, aktuálne však značka MG prezradila ďalšie, vrátane prvých cenoviek.

Spoločnosť MG, ktorá sa čoraz viac zameriava na elektromobily, pôsobí čerstvo aj na Slovensku. Zaujímavý kompaktný hatchback MG4, ktorý spadá do rovnakého segmentu ako napr. VW ID.3 či Nissan Leaf, by tak mohol byť dostupný aj na našom trhu.

No a britská značka aktuálne prostredníctvom tlačovej správy o svojej novinke prezradila ďalšie informácie. Spoznali sme napr. údaj o rázvore náprav – 2 705 mm, ktorý doplnil už skôr známe rozmery 4 287 x 1 836 x 1 504 mm (dĺžka x šírka x výška).

3 verzie

Minimálne na britskom trhu budú dostupné 3 verzie – SE Standard Range, SE Long Range a Trophy Long Range. MG už skôr uviedlo, že model 4 bude vybavený batériami s kapacitou 51 a 64 kWh, ktoré zabezpečia dojazd 350 km, resp. 450 km (WLTP). Aktuálne výrobca upresňuje, že tento dojazd poskytnú verzie SE Standard Range a SE Long Range. Trophy Long Range ponúkne 435 km (WLTP).

Spoznali sme tiež prvé informácie ohľadom nabíjania. Kapacitne väčšia batéria (64 kWh) podporuje DC nabíjanie maximálnym výkonom 135 kW, pričom z 10 na 80 % sa má nabiť za 35 min (zrejme za optimálnych podmienok).

Keď už je reč o výkone, pripomíname, že MG4 disponuje maximálnym výkonom elektromotora (pohon zadnej nápravy) 125 alebo 150 kW (v závislosti od verzie). Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h. MG sa pritom chváli ideálnym rozložením hmotnosti 50:50, dobrou ovládateľnosťou a pôžitkom z jazdy. Neskôr sa tiež máme dočkať verzie s pohonom oboch náprav.

Dostupnosť

Spoločnosť MG aktuálne taktiež informuje, že elektromobil MG4 je už možné predobjednať v prvých európskych krajinách. Novinka má pritom doraziť na trh v jeseni tohto roku. A spoznali sme aj prvé cenovky. Na britskom trhu budú ceny začínať na 25 995 GBP (cca 30 800 €), 28 495 GBP (cca 33 800 €), resp. 31 495 GBP (cca 37 300 €), v závislosti od verzie. Čo sa týka trhov, kde je platidlom euro, podarilo sa nám nájsť informáciu, že základná verzia bude vo Francúzsku začínať na cene nižšej ako 30 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot chystá elektrický model 308 s dojazdom okolo 400 km. Čo ešte vieme?
Športovejšia „dvojička“ VW ID.3 od Seatu, Cupra Born, dostala slovenské ceny
Elektrický Focus má byť ďalším z elektromobilov značky Ford. Vychádzať by mohol z VW ID.3

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. MG ma na slovensku, ale i v eu tolko servisnych centier ako tesla.. teda nic moc. Cenu na urovni vw group. Takze nevidim dovod, preco by malo prave toto konkurovat vw grupe, ktorej vacsina europanov stale slepo doveruje.
    Cenu treba nastavit uplne inak, ak sa chcu naozaj presadit. Ale mozno sa nechcu, resp.nedokazu vyrabat dostatok ks, ktore by inak predali.

      • Čoho sa všetci bojíte?Ak tie autá budú také kvalitné ako európske prispeje to len ku spestrenie trhu a verný klienti nemeckých či iných značiek ostanú vernými i naďalej.

    • Ceny BEV v EU iba vyjadrujú výrazný previs dopytu nad ponukou a takmer nulovú konkurenciu. Takéto autá SAIC (matka MG) v Číne predáva za 15-20k EUR.

      • Cena tohto MG ma začínať v Čine pod 200,000 RMB (ca 29tis. EUR) čiže veľmi podobná EU cene. Tá ma začínať pod 30 tis. EUR. Naproti tomu VW ID3, označovaný za hlavného rivala začína na 50 tis. EUR. /VW.cz/. Už len fakt, že tento elektromobil podlezie cenu niektorých dieselových Octavií v top výbave, je zaujímavý.

    • 34000 long range, ID4 s podobnym dojazdom 44000, za 10 000 si kupim solarnu elektraren na strechu co pokryje 80 % mojej spotreby aj som spotrebou EV pri najazde 20 000 km.

  2. Curak co jebe na teslu on

    Moj komentar, ste uz totalne jebnuti z tesly, vyraba sunky na beziacom pase a ziadna reklamacia sa ich netyka lebo to maju v predajnej zmluve? Kup si teslu a to mozes do potoku hadzat cele vyplaty a dostanes nic. Kokoti

Pridajte komentár