MG pôsobiace aj na Slovensku sa chystá tento rok zmodernizovať a rozšíriť svoju európsku ponuku elektromobilov. A jedným z nich bude s najväčšou pravdepodobnosťou aj kompaktné elektrické SUV MG S5, ktorého testovací prototyp bol zaznamenaný v Česku. Pôjde pritom zrejme o nástupcu modelu MG ZS EV a súrodenca modelu MG4 po technickej stránke.
Najúspešnejšími čínskymi elektromobilmi na európskom trhu su modely od čínskeho koncernu SAIC, ktoré sa na starom kontinente predávajú pod britskou značkou MG. A to najmä vďaka kompaktnému hatchbacku MG4. A práve techniku tohto modelu by malo zdieľať aj chystané elektrické SUV, ktoré bude doma niesť meno S5.
MG S5 bude zrejme avizovaným nástupcom modelu MG ZS EV, ktorý je rovnako ako v Európe taktiež predávané kompaktné kombi MG5 elektrickou verziou pôvodne spaľovacieho modelu. Blížiaci sa nástupcovia však podľa šéfa obchodnej jednotky MG Lua Jiajuna vyrastú na platforme MSP navrhnutej špeciálne pre elektromobily, ktorú ako prvý začal využívať spomínaný hatchback MG4.
Čo vieme o MG S5?
MG S5 je zdá sa na spadnutie, keďže ako informuje portál Autoweek na základe fotografií svojho čitateľa, maskovaný testovací prototyp tohto modelu bol spozorovaný na nabíjacej stanici v Česku. A prvé informácie o tomto modeli (vrátane fotografií) máme vďaka dokumentom MIIT, o čom informoval web CarNewsChina.
Rozmery 4 476 x 1 849 x 1621 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 730 mm prezrádzajú, že model S5 bude väčší ako subkompakt ZS EV, pričom ho môžeme zaradiť medzi kratšie kompaktné SUV-čka. Elektromotor s výkonom 125 kW osadený v rámci zadnej nápravy a zabezpečujúci max. rýchlosť 170 km/h naznačuje, že MG S5 by mohlo zdieľa techniku s modelom MG4, ktorý okrem výkonu 125 kW a pohonu zadnej nápravy ponúka aj výkon 150 a 180 kW, keď nerátame športovú verziu xPower.
V Číne registrovaný model bude vybavený LFP batériami, ich špecifikácie však zatiaľ nepoznáme. Spomínané MG4 je pritom v Európe vybavené batériami s kapacitou 51, 64 a 77 kWh, ktoré tomuto kompaktnému hatchbacku zabezpečia dojazd 350, 450 a 520 km (WLTP).
Otázna cena
Okrem iného budeme veľmi zvedaví na cenu modelu MG S5. A to aj kvôli nedávno zavedeným „dočasným vyrovnávacím clám“ na elektromobily dovážané z Číny. Na koncern SAIC sa pritom vzťahuje vôbec najvyššie dodatočné clo, a to 37,6 %. SAIC však požiadal od individuálne „antisubvenčné vyšetrovanie“, čo by neskôr mohlo viesť k zníženiu cla, ak nebudú dodatočné clá nakoniec úplne zrušené.
Mimochodom, modely MG ZS EV a MG4 sa na slovenskom trhu aktuálne predávajú od 32 300, resp. 31 190 €. Tieto ceny sa však pravdepodobne vzťahujú k vozidlám dovezeným pred zavedením dodatočného cla.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektromobily dostávajú doživotnú záruku na batériu a pohon
Dongfeng Box má kompletný slovenský cenník, ktorý zrejme ovplyvnili nové clá
MG Cyberster dorazí na slovenský trh tento rok. Čo ponúkne?
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
MG 4 bude vážny konkurent a cena bude možno rýchlo znížená po odvetných opatrenia Číny voči Francúzom (clá na extra ziskový luxusný tovar). Francúzi už neovládajú matematiku a nezrátali si rozsah škôd spôsobený odvetou (strategické uvažovanie vo všeobecnosti je evidentne už dve dekády nad rámec schopností európskych politikov). Pritom hlavný dôvod zavedenia ciel bola ochrana krachujúceho STELANTIS (ten už prakticky skrachoval v Číne, ale novo je na pokraji krachu aj v USA). Zostáva teda ochrániť poslednú baštu STELANTISU, domovskú EU (kde si v pohodlí realizujú nadmerné zisky na nízko konkurenčnom trhu, a ani ich nenapadne zo ziskov primerane investovať do EV).
IK, ty budeš asi z odboru ekonomiky a investícií, keď nám tu popisuješ, čo sa deje po zavedení vyrovnávacieho cla. Mne to zároveň potvrdzuje, že BEV sú v EU dlhodobo predražené, a aj to bráni prirodzenému postupu elektromobility do našich všedných dní! ……
Model SAIC 4 sa môže predávať za nižšie ako doterajšie ceny, ak sa SAIC rozhodne predávať čínske auto za čínske ceny + clo.
Tak to si až príliš veľký optimista! No ale čo s tebou, snívaj ďalej, máš to zadarmo! 🙂
Veľmi dobrý postreh, zároveň realistický scenár. MG navyše plánuje výrobu v EU.
„Veľmi dobrý postreh“ je nereálny! Prečo to žiadny Číňan doteraz neurobil?! 🙂