Slovenský trh sa dočká aj elektromobilu MG Cyberster. Čo od neho očakávať?

3

Slovenské zastúpenie značky MG nedávno potvrdilo, že na našom trhu bude dostupná aj ich „čerešnička na torte“ – elektrický roadster MG Cyberster. Čo by mal tento model ponúknuť?

Britská značka MG, ktorá aktuálne patrí do čínskeho koncernu SAIC, potvrdila, že sériová verzia elektromobilu MG Cyberster príde na trh aj s tzv. krídlovými dverami a „mäkkou“ sklápateľnou strechou. Európska divízia značky už skôr uviedla, že tento zaujímavý model sa budúci rok dostane na starý kontinent. A nedávno sme sa dozvedeli, že bude dostupný aj pre slovenský trh.

Napriek tomu je „európske“ MG zatiaľ skúpe ohľadom oficiálnych špecifikácií Cybersteru. Našli sme však britského dílera Chorley Group, ktorý už ponúka možnosť predobjednania tohto modelu a ktorý uvádza aj viaceré špecifikácie, vrátane ceny.

Dozvedáme sa pritom, že MG Cyberster má mať rozmery 4 500 x 2 090 x 1 260 mm (dĺžka x šírka vrátane sp. zrkadiel x výška) a hmotnosť 1 995 kg, čo platí pre ťažšiu verziu s pohonom oboch náprav. V ponuke bude 1-motorová verzia s pohonom jednej nápravy, výkonom 230 kW, 64-kWh batériou a dojazdom „vyše 250 míľ“ (403 km)“, ako aj 2-motorová verzia s pohonom všetkých kolies (AWD), výkonom 400 kW, 77-kWh batériou a dojazdom „cez 300 míľ“ (483 km) zrejme podľa cyklu WLTP.

Elektrický roadster od MG má dosiahnuť maximálnu rýchlosť 200 km/h a zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako 3 s. Údaj ohľadom akcelerácie bude zrejme platiť v prípade výkonnejšej verzie. Britský díler tiež spomína, že MG Cyberster ponúkne podporu Apple CarPlay & Android Auto či vyhrievané sedadlá. A uvádza aj približnú cenu – „okolo“ 50 000 GBP“ (cca 57 400 €) v prípade 1-motorovej verzie, resp. „okolo 60 000 GBP“ (cca 68 800 €) v prípade verzie AWD.

„Čínske“ špecifikácie

Po ďalšie informácie si musíme ísť do Číny, kde je tento model dostupný na predobjednávku od septembra. Samozrejme, zatiaľ nie je jasné, či budú modely pre čínsky a európsky trh identické, avšak špecifikácie „čínskej verzie“ by nám mali dať minimálne dobrú predstavu.

Web CnEVpost na základe miestnych, zrejme oficiálnych zdrojov uvádza zdá sa presnejšie rozmery, a to 4 535 x 1 913 x 1 329 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 690 mm. Na čínskom trhu budú dostupné 2 varianty 1-motorovej verzie, a to s výkonom 231 a 250 kW, pričom „jedna z nich“ ponúkne dojazd 580 km podľa tamojšieho „optimistickejšieho“ cyklu CLTC. Výkon (150 + 250 kW), zrýchlenie 2-motorovej verzie z 0 na 100 km/h (3,2 s) či max. rýchlosť (200 km/h) sedia s tým, čo avizuje spomínaný britský díler.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
MG5: Na slovenský trh prichádza 1. elektrické kombi. Poznáme cenu
Vychádzajúca hviezdička MG4 ponúkne dojazd až 520 km vďaka novej batérii
„Slovenský“ Dongfeng avizuje elektromobil Nammi s cenou cca 19 000 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Velmi zaujimave auto.
    Tretie auto do rodiny. Niekto si kupi motorku iny kabriolet. Kto nema problem s penizmi tak to bude zaujimava ponuka.

    Len dufam ze bude mat rychlejsi infotaiment ako MG4. Ak nie, tak to nebude mat velky uspech.

    • Ak samozrejme spoločnosť neskĺzne do stavu sebaklamu, kedy bude dekadencia označená za progresivitu a anglosaská neviditeľná ruka trhu zariadi nedostupnosť všetkého. Lebo Putin, lebo Fico.
      A „mladý“ bez 100% konektivity a umelej inteligencie nevedia spraviť žiadne samostatné rozhodnutie.
      Lebo sme to tak pripravili, o aute si v tejto verzii reality môžu nechať zdať cez Billiho „operačný“ systém a neznámu tvrdú syntetickú drogu vpravovanú do tela po podpise „Informovaného súhlasu“.
      Radšej mám motorku – manželku aj tak nebaví kabriolet, strecha musí byť hore a okná zatvorené. Klíma môže byť pustená, ale tak aby nefúkala. Žena.

Pridajte komentár