Nové mestské elektromobily od VW, Škody a SEAT prinesú radikálne zmeny

4

Koncern Volkswagen Group sa snaží zredukovať náklady na vývoj novej generácie mestských elektromobilov o tretinu. Podľa šéfa vývoja VW, sa tak má stať vďaka radikálnym zmenám.

Ako sme už informovali, SEAT vyvinie koncernovú platformu pre malé elektromobily, ako aj prvé vozidlo na jej báze. Z neho by mali byť odvodené aj mestské elektromobily od Volkswagenu a Škody. Vďaka tomu by mali stáť menej ako 20 000 €. Tieto vozidlá sa pritom stanú nástupcami modelov Volkswagen e-upŠkoda e-Citigo a SEAT e-Mii.

Zdá sa však, že na dosiahnutie spomínanej ceny nebude stačiť len nová platforma a vývoj odvodených modelov. Veď šéf vývoja značky Volkswagen Frank Welsch pre Autonews povedal, že inžinieri hľadajú možnosti radikálnych zmien v rámci architektúry metských elektromobilov.

Zmenšovanie a šetrenie materiálmi

Ďalšími možnosťami znižovania výrobných nákladov má byť zmenšovanie komponentov hnacieho ústrojenstva, používanie menšieho množstva ocele, plastov, tkanín alebo ďalších materiálov. Odlišným spôsobom by mohla byť riešená aj batéria. Tá by mohla pozostávať z dvoch dlhých bánk s batériovými modulmi. Tie by boli ukotvené kolmo k prahom dverí, pričom by sa mohli v prípade nutnosti pootočiť o 90 stupňov.

Tento systém by mohol podľa Welscha ušetriť náklady na ochranu batérie, pretože v prípade nehody a natočenia batérií by vznikol väčší priestor medzi prahmi dverí a batériou.

Technológia elektromotorov

„Musíme sa pozrieť aj na to, či elektromotory, ktoré sú naplánované pre (väčšie) elektromobily postavené na platforme MEB, treba doplniť menšími,“ hovorí Welsch. Dodáva, že sa ešte nerozhodlo, či siahnu po indukčných motoroch alebo motoroch s permanentným magnetom, ktoré budú využívať elektromobily z rodiny ID, pričom tie obsahujú vzácne prírodné prvky.

Väčší vnútorný priestor a elektrické sub-kompakty

Na menšej verzii „elektrickej“ platformy MEB budú vznikať elektromobily s dĺžkou do 4 metrov. Avšak vďaka kratším previsom bude možné maximalizovať ich rázvor, dôsledkom čoho ponúknu viac vnútorného priestoru ako model VW T-Cross, ktorý meria 4 108 mm.

Na tejto platforme by pritom mohli eventuálne vyrásť aj elektrický nástupcovia sub-kompaktných koncernových modelov segmentu B, ako napríklad VW Polo, ktorí by boli určení najmä pre Európu, keďže vďaka emisným normám má byť vývoj malých spaľovacích áut neekonomický.

Zdroj titulnej fotografie: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
SEAT chystá 6 e-áut a vyvinie platformu pre “lacné” elektromobily
Škoda, VW a SEAT ohlásili elektromobily pod 20 000 €. Čo je kľúčom?
Škoda spúšťa verejné testovanie svojho prvého elektromobilu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Dufam, ze ten chytrak co stale vymysla tie mini, mikro, nano a piko auticka si ho tiez kupi. Totalne vyhodene peniaze. Ak by som ho kupil, samozrejme ze musim kupit aj nieco vacsie, kde dokazem vopchat aj rodinu s batozinou. Nie len kufrik s laptopom. Pokial neponuknu ta trh slusne auto s rozmermi bezneho kombi, mozu to rovno zabalit. Ved toto si nekupi ani len taxikar. Ja to nechapem. Co sa boja ponuknut pre ludi normalne auto? Auto musi byt pohodlne, priestranne a za tie peniaze aj pouzitelne na co najviac ucelov. Pokial toto nie je schopny dizajner pochopit, mal by radsej navrhovat elektricke auticka pre deti. Inak je to neschopny diletant hazardujuci s peniazmi akcionarov.

      • Oni presne vedia co robia. Namiesto jedneho slusneho auta budes kupovat dve. A o to predsa ide. Smutne je, ze jeden to zacne a dalsi sa k tomu svinstvu radi pridaju. A kupujuci nema moznost vyberu. Co sa stane? Nebudu sa predavat elektromobily, ale spalovaky. A to je smutne.

Pridajte komentár