Prvý elektrický Maybach prezradil cenu. Je to 2. najdrahší Mercedes

9

Najluxusnejší elektromobil od Mercedesu, Mercedes-Maybach EQS SUV, odhalil prvé cenovky pre európsky trh. Neprekvapí pritom, že ide o najdrahší plne elektrický model značky, pričom ho celkovo v tomto smere predbehol len jeden model z vlastnej stajne.

Motoristi volajú predovšetkým po cenovo dostupných elektromobiloch. Možnosť prejsť na čistejší pohon však dostávajú aj tí, čo si potrpia na maximálny komfort či luxus a môžu si to dovoliť. A to v podobe veľkého luxusného elektrického SUV Mercedes-Maybach EQS SUV.

Špecifikácie

Aj keď v prípade tohto modelu je najdôležitejší komfort a luxus, mnohých určite zaujíma aj technika, ktorú Mercedes vložil do tohto premianta, ako aj celkové špecifikácie. Maybach EQS SUV má rozmery 5 125 x 2 034 x 1 721 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 3 210 mm, pohotovostnú hmotnosť 3 075 kg, batožinový priestor s objemom 440 l a priemer otáčania s riadením zadnej nápravy 11,0/11,9 m.

Pohonný systém ponúka pohon oboch náprav, výkon 484 kW, krútiaci moment 950 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 s, maximálnu rýchlosť 210 km/h, batériu s kapacitou 108,4 kWh a dojazd 560 až 612 km (WLTP) v závislosti od konfigurácie.

Čo sa týka nabíjania, Mercedes-Maybach EQS SUV podporuje maximálny nabíjací výkon 200 kW, pričom sa za ideálnych podmienok nabije z 10 na 80 % za 31 min. A počas 15 min nabíjania má byť vozidlo schopné získať dojazd 220 km (WLTP). Výkonná 22-kW palubná nabíjačka sa zas postará o pomerne rýchle nabitie na príslušných AC zdrojoch – 5,5 hod.

Cena

Ale prejdime už k aktuálne odhalenej cene luxusného elektromobilu Mercedes-Maybach EQS SUV v rámci prvých európskych trhov. Tá napr. v domácom Nemecku začína na niečo málo cez 200 000 €. Pre porovnanie, blízky príbuzný Mercedes-Benz EQS SUV je možné na rovnakom trhu kúpiť už od necelých 111 000 €, ale samozrejme v nižšej konfigurácii. Top verzia začína na necelých 148 000 €.

mercedes-maybach eqs suv

Zdroj: Mercedes-Benz

V portfóliu automobilky Mercedes-Benz nájdeme len jeden drahší model ako prvý elektrický Maybach. A to predĺženú plug-in hybridnú limuzínu radu S v úprave od AMG, ktorá nesie meno Mercedes-AMG S 63 E Performance. Tento model totiž začína na cene vyše 208 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
NIO predstavilo superluxusnú vlajkovú loď ET9 s ultrarýchlym nabíjaním
Mercedes predstavil „vstupný“ elektromobil novej generácie s dojazdom až 750 km a rýchlym nabíjaním
Prvý elektrický Range Rover sa už testuje a dá predobjednať. Ponúkne aj 800-V nabíjanie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. No a aby sa nezabudlo, pri pohotovostnej hmotnosti 3075 kg zostáva pre B vodičský preukaz len 425 kg na posádku a „náklad“. Takže C vodičský preukaz to istí… Mne to nevadí, ja mám ABCT… Elektromobily sú brutálne ťažké ešte. Musia veľa schudnúť kým to prestane byť problém. Batérie čaká dlhá cesta k rozumnej energetickej hustote.

    • Nie všetky elektromobily sú brutálne ťažké. Povedal by som, že luxusnejšie elektromobily sú ťažké. Stále ale existujú elektromobily, ktoré sú ľahšie ako stredne veľké SUV. Hlavne modely od Stellantisu – Citroen e-C3 (1600 kg), e-C4 (1636 kg), Peugeot e-208, Opel Corsa atď. Ale je fakt, že veľa elektromobilov prekračuje hmotnosť 2 tony, ale časy sa menia a s príchodom novších lacnejších modelov to bude klesať.

      Už len aby kupujúci prestali vyhľadávať čo najväčšie SUV 🙂

    • Ahoj PETER! Ja mám B a TBC, myslíš že mi to bude stačiť?! 🙂 🙂 🙂

      Ale vážne! Neviem si predstaviť, že by majiteľ Maybachu išiel na dovolenku s vodičom, manželkou a dvomi deťmi, a vzadu viezol stan a konzervy s mäsom a kapustou! Väčšinou to bude vodič s majiteľom a milenkou. A tie ako vieme sú ľahké! 🙂 Asi ani toto nebolo moc vážne ….

      Vieš čo, neriešme to! Opýtam sa na férovku: Ak máš ABCT, máš aj na ten Maybach?! Inak ti je tvoje ABCT v tomto prípade ……….. „málo“ !!! 🙂

    • Bohuzial i za taku cenu, to ma megavelku spotrebu a tym padom velmi priemerny dojazd. Ale ten interier je fakt krasny, to sa musi nechat. I komfort bude asi na vysokej urovni. Dokonca viem pochopit ludi, ktori si vyberu toto namiesto tych skaredych, nepohodlnych a interierovo prepackanych bmw-ciek. Na tom skutocne nieje co hladat.

  2. Odkázané na neúspech.
    Reálny dojazd bude pri tej hmotnosti a výkone zúfalý. Pri zimných teplotách a využívaní komfortu vozidla, to urobí po diaľnici tak 250 km, čo potom? Budete hľadať 200kW nabíjačku? Koľko ich máme na Slovensku a kde? Čas je veľmi drahý, nikto sa nechce túlať a hľadať nabíjačky a tráviť čas na „pumpách“…

Pridajte komentár