Mercedes pracuje na väčšom konkurentovi Tesly Model S či Porsche Taycan

2

Mercedes predstavil vo Frankfurte koncepčný elektrický sedan Mercedes-Benz VISION EQS s dojazdom 700 km (WLTP). Netreba sa však nechať oklamať jeho futuristickým koncepčným „kabátom“. Testovacie prototypy predprodukčného vozidla sa už totiž preháňajú po bežných cestách.

Automobilka Mercedes-Benz hovorí o svojej novinke, že predstavuje náhľad do budúcnosti veľkých luxusných elektrických sedanov, ako aj dizajnu „účelovo postavených elektromobilov“. Ide však o podstatne bližšiu budúcnosť, ako by sa mohlo zdať. Dôkazom sú spomínané testovacie prototypy, ktoré pôsobia podstatne „civilnejším“ dojmom, pričom by sa nemali zásadnejšie líšiť od sérového modelu.

Ten má prísť podľa zdrojov blízkych nemeckej automobilke na trh v roku 2022, čo nie je až tak ďaleko. Ide pritom o elektromobil, ktorý patrí do rovnakej triedy ako vlajková loď značky, ktorou je trieda S. Nie je to však žiadna elektrická verzia tohto modelu.

Špeciálna platforma pre elektromobily

Mercedes-Benz VISION EQS totiž vsádza na novú špecializovanú platformu pre batériou poháňané elektromobily, ktorá bude modulárna. Vďaka tomu poslúži ako základ elektrickým modelom z rôznych segmentov. Zdá sa pritom, že bude oveľa variabilnejšia a škálovateľnejšia ako ospevovaná platforma MEB od koncernu VW.

Tá je totiž vhodná „len“ pre vozidlá segmentu C a D. Preto dostal SEAT za úlohu vyvinúť verziu pre menšie modely. Väčšie elektromobily zas budú zrejme vznikať na platforme, ktorú vyvíjajú značky Porsche a Audi.

Špecifikácie

Ale späť k modelu Mercedes-Benz VISION EQS. V rámci jeho prednej a zadnej nápravy nájdeme elektromotory s celkovým výkonom cez 350 kW a krútiacim momentom 760 Nm, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy.

Dostupná by pritom mohla byť ešte minimálne jedna verzia, keďže spomínané zdroje hovorili o 600 konských silách (440 kW) a dojazde 500 km. Koncept má pritom zvládnuť na jedno nabitie 700 km (WLTP). Jedna z verzií by tak mohla byť optimalizovaná na čo najvyšší dojazd, ďalšia na výkon.

Koncept pritom disponuje batériou s kapacitou „cca 100 kWh“, takže ak sú prezentované údaje pravdivé, elektromobil musí byť až takmer neuveriteľne efektívny. A to aj z dôvodu, že ide o veľké a „neľahké“ vozidlo. Je pritom väčšie ako elektrické prémiové sedany Tesla Model S, Porsche Taycan či Audi e-tron GT. To však neznamená, že nepôjde o ich konkurenta.

Určite má potenciál na to, aby týmto modelom ukradol podiel na trhu, aj keď pôjde zrejme o drahší elektromobil. Mercedes pritom údajne chystá aj model EQE, ktorý by mal byť priamym konkurentom spomínaných vozidiel vyššej strednej triedy. Nuž, uvidíme ako sa napokon situácia v tomto segmente vyvinie. Isté však je, že konkurencia bude rásť a väčšie prémiové sedany so spaľovacím motorom to budú mať stále ťažšie a ťažšie.

A aby sme nezabudli, koncept má podporovať nabíjanie výkonom až 350 kW, pričom sa má nabiť na 80 % za výrazne menej ako 20 min. To by znamenalo, že dokáže využiť potenciál najvýkonnejších nabíjačiek, ktoré sa začínajú „objavovať“ čoraz častejšie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Daimler chystá novú generáciu batérií pre elektromobily Mercedes-Benz
Unikátny hybrid od Mercedesu sa zrejme oneskorí kvôli problémom s motorom z F1
Tesla a Mercedes diskutujú o možnej spolupráci na elektrickej dodávke

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Dnes už naozaj nikto nemôže povedať – elektroauto je vhodné maximálne iba ako väčšia nákupná taška do mesta.
    Dnes si každý môže vybrať EV podľa „vlastnej chuti“ – podľa veľkosti, segmentu, prémiovosti značky, dojazdu, účelu používania ….. a – podľa obsahu peňaženky.
    Frankfurt je toho dôkazom.
    Predaje elektrifikovaných áut rastú geometricky, taktiež budovanie nabíjacích staníc vrátane tých rýchlonabíjacích. Automobilky sa predháňajú v počte nových e-modelov.
    Zlomí sa to – v prospech EV – asi skôr, ako sa všeobecne predpokladá.
    Aby to už bolo…

  2. Mudro pises…suhlasim s tebou…pevne verim ze ludi s tvojim a mojim zmyslanim uz bude iba pribudat geometrickym radom…a neandertalcov obhajujucich 100 rokov stare spalovaky bude coraz menej a menej

Pridajte komentár