Mnohé spoločnosti a mnohí batérioví vedci avizujú, že tzv. solid-state batérie sú batérie ďalšej generácie, ktoré sa stanú nástupcom dnešných bežne požívaných li-ion batérií. Očakáva sa pritom, že prinesú „revolučné“ vlastnosti a pozdvihnú elektromobilitu na novú úroveň. No a o tieto batérie sa zaujíma aj automobilka Mercedes-Benz, ktorá aktuálne ohlásila súvisiace partnerstvo so spoločnosťou ProLogium. Kedy by sme sa mohli dočkať solid-state batérií?
Spoločnosti Mercedes-Benz a ProLogium sa dohodli na technologickom partnerstve týkajúcom sa vývoja batériových článkov ďalšej generácie. Tými majú byť tzv. solid-state batérie, ktorých elektrolyt je v pevnom skupenstve. A to má priniesť viacero výhod.
„Efektívnosť a dojazd sú najnovšími kritériami odvetvia elektrických vozidiel. Technológia s pevným elektrolytom má potenciál výrazne znížiť veľkosť a hmotnosť batérie. Vďaka spolupráci s partnermi ako ProLogium urýchli Mercedes-Benz vývoj inovatívnych technológií batérií určených pre automobilový priemysel, ktoré budú využívať naši zákazníci,“ uviedol Markus Schäfer, vedúci technologického oddelenia zodpovedný za vývoj a nákup.
„Už od roku 2016 pracujeme spoločne s Mercedes-Benz na testovaní našich batériových článkov určených pre elektromobily a tešíme sa z posilnenia partnerstva a jeho ďalšieho prehĺbenia,“ uviedol Vincent Yang, výkonný riaditeľ a zakladateľ spoločnosti ProLogium Technology. „Tešíme sa na spustenie nášho nového výrobného závodu do konca roka 2022 a spoluprácu s našimi zákazníkmi s cieľom dosiahnuť úspešnú masovú výrobu,“ dodal Yang.
V rámci partnerstva týkajúceho sa vývoja zaujme Mercedes-Benz miesto v predstavenstve spoločnosti ProLogium. Prostredníctvom kapitálovej účasti Mercedes-Benz posilní ďalší vývoj technológie batérií a tiež naplánovanú výstavbu výrobných kapacít svojho partnera v rámci Európy.
Technológia solid-state
Mercedes-Benz uvádza, že pomocou solid-state technológie je možné nanovo definovať náklady, škálovateľnosť a energetickú hustotu v oblasti batérií pre elektromobily. „Pevný“ elektrolyt umožňuje používanie materiálov s vysokou úložnou kapacitou, vysokou iónovou vodivosťou a vyššou chemickou stabilitou. Inovatívne materiály a dizajn solid-state batérií sa majú vyznačovať potenciálom na takmer zdvojnásobenie dojazdu dnešných vozidiel, ktoré používajú konvenčné li-ion články.
Prvé spoločne vyvinuté solid-state batérie by sa mohli podľa Mercedesu začať používať už v nasledovných rokoch. A to v testovacích vozidlách Mercedes-Benz. V rámci partnerstva boli navyše dohodnuté technologické míľniky, ktorých cieľom je integrácia technológie s pevným elektrolytom do vybraných modelov v druhej polovici desaťročia.
O spoločnosti ProLogium Technology
Spoločnosť ProLogium Technology bola založená v roku 2006 a je „prvou spoločnosťou na svete zaoberajúcou sa batériami, ktorá sériovo vyrába lítium-keramické batérie“. Jej technológie celosvetovo zahŕňajú viac ako 480 (prihlásených alebo udelených) patentov. Na pilotnej automatizovanej výrobnej linke spoločnosti ProLogium bolo vyrobených približne 8 000 prototypových článkov určených na testovanie a vývoj modulov pre globálnych výrobcov áut. Do konca roka 2022 spoločnosť ProLogium ukončí výstavbu výrobného závodu na úrovni GWh v blízkosti mesta Tchaj-pej s následnými plánmi na rozšírenie kapacít na dôležitých trhoch po celom svete.
Zdroj: tlačová správa (Mercedes-Benz)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toto môže byť prvý sériový elektromobil so solid-state batériou od ProLogium
Prinesie Mercedes elektromobil s dojazdom 1 000 km aj do sériovej výroby?
Kedy sa podľa automobiliek dostanú do elektromobilov revolučné solid-state batérie?
8 komentárov
Vyzerá to sľubne. Len či sa toho dožijeme, keď Puťa-Puťa napína na hraniciach svoje svali a veľký Atila čaká, že si čosi uchmatne.
Z článku som sa nedozvedel, v ktorom štáte ProLogium sídli a kde je to mesto Tchai-pej ?? Je to Korea , Čína …??
JS, kúp si pripojenie na internet. Je to dobrá vec, tam sa ti požadované informácie zobrazia za pár sekúnd.
Takže: ProLogium – Taiwan,
Tchai-pej – detto Taiwan.
OK?
Vodík – Sulík – SaS – Slovensko …. 🙂
Dnes snívam o batérii 250 kWh s hmotnosťou 150 – 200 kg, a nabíjaním do 10 minút! Tak sa chlapci z ProLogium v Tchai-pei na Taiwane a aj ostatní snažte, aby ste mi ho splnili !!!
Dnes sú reálne dostupné batérie 440+ kWh/kg.
Primárne automobilky boju o čo najnižšiu cenu batérií, pri aspoň trocha akceptovateľných technických parametrov.
V prvom rade ide až o cenu…
Ešte oprava 440+ Wh/kg.
Oni sú na dobrej ceste splniť moje sny, a ja budem snívať ďalej! Spoločnými silami sa nám to raz podarí! Stojí nám to za tú „spoločnú“ námahu! 🙂
P.S. Batérie s takou a vyššou kapacitou radikálne zmenia nielen svet BEV, ale celú energetiku!