Spoločnosti Mercedes-Benz a NVIDIA plánujú vybudovať softvérovo definovanú architektúru pre budúce vozidlá nemeckej značky. Tá má priniesť automatizované jazdné funkcie, ale aj ďalšie aplikácie, napr. v oblasti bezpečnosti a komfortu. Samozrejmosťou majú byť softvérové aktualizácie na diaľku. V rámci vylepšovania systému sa pritom budú využívať aj hlboké neurónové siete. Zdá sa teda, že Mercedes-Benz sa chce vybrať podobnou, aj keď minimálne v oblasti autonómneho riadenia nie až tak ambicióznou cestou ako Tesla.
Pomerne nedávno sme vám priniesli veľmi zaujímavý názor nemeckého inžiniera, ktorý kritizoval nemecké automobilky najmä za to, že zaspali dobu v oblasti softvéru. Poukázal pritom na roztrieštenosť obrovského množstva samostatných vzájomne nekomunikujúcich komponentov a systémov, ktoré sa nachádzajú v ich vozidlách, ako aj na líderskú pozíciu spoločnosti Tesla v oblasti softvéru.
Chyby v tejto oblasti priznal napr. aj bývalý šéf výskumu a vývoja automobilky Audi, Peter Mertens. A aktuálne sa môže zdať, že niečo podobné uznal aj Mercedes-Benz, keď oznámil vývoj prvej softvérovo orientovanej architektúry pre svoje vozidlá:
„Mercedes-Benz a spoločnosť NVIDIA, popredný svetový poskytovateľ technológie GPU-accelerated computing (výpočty akcelerované grafickým procesorom), zamýšľajú spoluprácu pri vývoji revolučného počítačového systému integrovaného vo vozidle ako aj pri vývoji výpočtovej infraštruktúry pre umelú inteligenciu (AI computing).
Od roku 2024 má byť nová technológia implementovaná do všetkých konštrukčných radov Mercedes-Benz, aby mohli byť vozidlá novej generácie vybavené automatizovanými jazdnými funkciami, ktoré možno priebežne aktualizovať. Cieľom plánovanej spolupráce je vyvinúť jednu z najinteligentnejších a najpokrokovejších výpočtových architektúr v automobilovom priemysle pre všetky konštrukčné rady Mercedes-Benz.
Nová softvérovo definovaná architektúra je založená na platforme NVIDIA DRIVE™ a bude štandardom vo všetkých budúcich vozidlách značky Mercedes-Benz, aby umožnila automatizované jazdné funkcie. Jedným z cieľov tejto technológie je, aby vozidlá na pravidelných trasách jazdili automatizovane.
Aj bezdrôtové aktualizácie
Okrem toho architektúra ponúkne množstvo ďalších aplikácií v oblasti bezpečnosti a komfortu. Myšlienka: zákazníci si môžu počas celého životného cyklu vozidla kupovať a pridávať softvérové aplikácie a predplatené služby prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií.
Jensen Huang, zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti NVIDIA: Spoločne chceme priniesť revolúciu vlastnenia vozidla počas jeho životného cyklu, a to tak, že softvér vozidla bude možné priebežne aktualizovať prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií. Každý budúci Mercedes-Benz so systémom NVIDIA DRIVE bude disponovať mnohými softvérovými nástrojmi a nástrojmi umelej inteligencie, ktoré budú môcť vozidlo priebežne rozvíjať a vylepšovať.
Ola Källenius, predseda predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG: Nová platforma bude efektívnym, centralizovaným a softvérovo definovaným systémom našich budúcich konštrukčných radov Mercedes-Benz. Výpočtová architektúra umelej inteligencie spoločnosti NVIDIA nám má pomôcť urýchliť cestu k autonómnemu jazdeniu. Nové funkcie a aktualizácie si bude možné stiahnuť z cloudu. Týmto spôsobom chceme neustále udržiavať bezpečnostné systémy na najnovšej úrovni a tým pádom aj zvyšovať hodnotu vozidla.
Nová výpočtová architektúra
O automatizované jazdné funkcie v budúcich vozidlách značky Mercedes-Benz sa má starať platforma NVIDIA DRIVE ďalšej generácie. Systém na čipe (SoC) s názvom Orin je založený na nedávno predstavenej architektúre NVIDIA Ampere-Supercomputing. Platforma NVIDIA DRIVE zahŕňa kompletný balík systémových softvérov, ktorý bol špeciálne vyvinutý na účely automatizovaného riadenia prostredníctvom aplikácii s umelou inteligenciou. NVIDIA a Mercedes-Benz chcú spolu vyvinúť aplikácie s umelou inteligenciou a automatizované funkcie, ktoré by zahŕňali SAE úrovne 2 a 3, ako aj funkcie automatizovaného parkovania (až po úroveň 4).
Obe spoločnosti chcú využívať infraštruktúrne riešenia platformy NVIDIA DRIVE, aby sa umožnil vývoj založený na údajoch, ako aj využívanie tzv. hlbokých neurónových sietí. Tým by sa mali splniť požiadavky jednotlivých regiónov a prevádzkových oblastí, v ktorých budú vozidlá k dispozícii.“
Zdroj: tlačová správa (Daimler)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemci priznávajú, že v oblasti elektromobility a softvéru zaspali dobu
Mercedes-Benz ponúkne 5 nových elektromobilov – EQA, EQB, EQE, EQG a EQS
Tesla má byť v oblasti elektronických systémov 6 rokov pred Toyotou a VW
3 komentáre
zase jedno velke nemecke blablabla… ze 2024… no, viete kde uz bude zatial TESLA v roku 2024? 😉
Ak by mali rozum, dohodli by sa s Teslou na licenčnej spolupráci, oni namiesto toho predali akcie Tesly, ktoré od začiatku držali a snažia sa leštiť svoje ego podobnými nezmyselnými vyhláseniami. Budúcnosť firmy, emobility, ich detí a klímy im je ukradnutá.
Spojiť sa s Amikom? To im ich nemecká hrdosť a pýcha nedovolia.
Navyše si myslím, že by im to pomohlo nielen prežiť, ale zvýšiť hodnotu svojich akcií.