Daimler/Mercedes po spaľovacích motoroch a vodíkových osobných autách ukončil aj vývoj plug-in hybridov

6

Koncern Daimler, pod ktorý patrí aj značka Mercedes-Benz, predpovedá hybridným automobilom obmedzenú budúcnosť, preto neplánuje ďalší vývoj plug-in hybridnej technológie. A to aj napriek tomu, že aktualne predáva podstatne viac plug-in hybridov ako elektromobilov.

Optimisti uvádzajú, že plug-in hybridy spájajú to najlepšie zo sveta spaľovacích a elektrických áut. Spaľovací motor má pritom zabezpečiť dojazd, ktorý neobmedzuje, elektrický zas umožňuje bezemisnú jazdu na kratšie vzdialenosti, napr. v rámci jazdenia po meste. A hybridný režim má priniesť celkovo nižšiu spotrebu a emisie CO2, a to v porovnaní s bežnými spaľovacími autami. Vo všeobecnosti sa však plug-in hybridné vozidlá považujú za prechodné riešenie na ceste k plne elektrickým automobilom.

Mercedes-Benz pritom patrí k automobilkám, ktoré predávajú podstatne viac plug-in hybridných vozidiel ako elektrických. Napriek tomu už materský koncern Daimler neplánuje ďalší vývoj plug-in hybridného pohonu, pretože budúcnosť vidí v batériovom elektrickom pohone.

„Neplánuje sa žiadny ďalší nový vývoj,“ povedal na adresu plug-in hybridov vedúci vývoja koncernu Daimler Markus Schäfer na prebiehajúcom autosalóne IAA Mobility, informuje Handelsblatt. Schäfer pritom dodal, že vďaka elektrickému a spaľovaciemu motoru je tento pohon najkomplexnejší, aký existuje, v konečnom dôsledku je však podľa neho finančnou príťažou. Preto sa chcú sústrediť na batériové autá, ktoré sú menej náročné.

Predtým spaľovacie motory a vodíkový pohon

Šéf vývoja Daimleru ešte v roku 2019 uviedol, že neplánujú vývoj ďalšej generácie spaľovacích motorov. V roku 2020 sa zas objavila správa, že Mercedes-Benz končí s projektom vodíkového modelu GLC F-CELL a už neplánuje žiadne ďalšie vozidlo tohto druhu. Po vyše 30 rokoch tak došlo k ukončeniu vývoja koncernových osobných áut s palivovými článkami na vodík.

Plug-in hybridný pohon je tak ďalším v poradí, s ktorým už Daimler v prípade osobných áut nepočíta do budúcnosti. Plug-in hybridné vozidlá sú pritom v ostatnom období aj terčom kritiky, nakoľko neprinášajú také enviro-benefity, ako mnohí očakávali.

Dôvodom má byť napríklad aj to, že sa dostatočne nevyužíva ich potenciál, resp. elektrický pohon, pretože hlavne v rámci firemných flotíl jazdia prevažne na spaľovací motor. Ich priemerné emisie tak majú byť podstatne vyššie, ako sa počítalo. Podľa organizácie Transport & Environment by ich preto vlády mali prestať dotovať v rámci podpory čistejšej dopravy. Táto organizácia zároveň dodáva nasledovné:

„Automobilky kladú vysoké emisie plug-in hybridov za vinu vodičom. Pravdou však je, že väčšina týchto vozidiel nie je dobre navrhnutá. Majú slabé elektromotory, veľké znečisťujúce spaľovacie motory a zvyčajne nepodporujú rýchle nabíjanie. Jediným spôsobom ako plug-in hybridom zabezpečiť budúcnosť, je úplná revízia spôsobu, akým ich odmeňujeme v rámci európskych CO2 testov a predpisov. Inak sa čoskoro pripoja k dízlom na smetisko dejín.“

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz oznámil elektromobil s dojazdom cez 1 000 km a transformáciu na „elektromobilku“
Plug-in hybridy môžu byť problémom v rámci plnenia klimatických cieľov
Mercedes avizuje 6 nových elektromobilov. Do výroby pôjdu od tohto roka

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Aj toto je ďalší nepriamy dôkaz, že batérie sú také lacné, že ostatné varianty pohonov sú neekonomické. Tlak trhu aj spoločnosti narastá a aj najväčší brzdiči BEV otáčajú. Zároveň je to otázka prežitia. Západné automobilky za svoju viac ako storočnú históriu nikdy nečelili takej hrozbe, ako sú čínske BEV. Na tamojšou trhu už dostali ľadový kýbeľ na hlavu ….

    • Áno, ľadovú sprchu už dostali. Teda okrem Tesly, ktorá je v Číne prakticky „doma“.
      A evidentne padnú aj všetky západné korporácie, kartelové dohody, oligopoly atď. Každému totiž pôjde o vlastnú kožu…

  2. Po vyše 30 rokoch tak došlo k ukončeniu vývoja koncernových osobných áut s palivovými článkami na vodík…. ale zfetovany sulik stale bluzni o vodiku…

Pridajte komentár