Mercedes chce do roku 2030 predávať v Európe viac elektrických nákladiakov ako spaľovacích. Prvé e-modely smerujú do výroby

1

Divízia Mercedes-Benz Trucks uvádza, že kladie dôraz najmä na elektrifikáciu svojho portfólia. Pre naplnenie zaujímavých cieľov v rámci Európy pritom chystá viacero batériových elektromobilov, ale aj vodíkový ťahač. Prvé modely sa už pripravujú na sériovú výrobu.

„V spoločnosti Mercedes-Benz Trucks usilovne pracujeme na tom, aby bola nákladná cestná doprava lokálne CO2-neutrálna. V roku 2030 chceme v Európe predávať viac elektrických nákladných automobilov ako neelektrických,“ uviedla nedávno Karin Rådström, členka predstavenstva Daimler Truck AG a dodala:

„Na dosiahnutie tohto cieľa neexistuje žiadne dokonalé riešenie, žiadna vydláždená cesta. S ohľadom na množstvo rôznych prípadov použitia našimi zákazníkmi implementujeme dvojakú stratégiu – vyvíjame nákladné motorové vozidlá s batériovým pohonom a s vodíkovým pohonom. Pred sebou však máme ešte veľa práce – či už v oblasti infraštruktúry, ako aj v súvislosti so spoľahlivými zákonnými rámcovými podmienkami.“

Chystané „e-nákladiaky“

Prvé elektrické nákladné modely už pomaly začínajú prichádzať do výroby. Mercedes-Benz eActros, ktorý je určený pre ťažkú distribučnú prepravu, sa začne sériovo produkovať budúci mesiac. Podľa oficiálnej správy z minulého roka by mal ponúknuť dojazd okolo 200 km.

Ďalším plne elektrickým modelom bude Mercedes-Benz eEconic, ktorý je určený na použitie v rámci komunálnych služieb. Jeho výroba je naplánovaná na druhú polovicu budúceho roka. A batériový ťahač Mercedes-Benz eActros LongHaul by mal byť pripravený na sériovú výrobu v roku 2024. Podľa správy z minulého roka má ponúknuť dojazd okolo 500 km.

Vodíkový ťahač príde neskôr

Mercedes tiež avizuje ťahač s palivovými článkami na vodík, ktorého koncept bol predstavený minulý rok. Model s pracovným názvom GenH2 Truck má podľa skorších správ disponovať systémom palivových článkov s výkonom 2 x 150 kW a batériou s kapacitou 70 kWh poskytujúcou krátkodobý výkon 400 kW. Elektromotory predsériovej verzie sú navrhnuté na trvalý výkon 2 x 230 kW a maximálny výkon 2 x 330 kW. Krútiaci moment pritom dosahuje 2 x 1 577 Nm, resp. 2 x 2 071 Nm.

A aktuálne sa dozvedáme, že Mercedes-Benz GenH2 Truck by si mali prví zákazníci prebrať až v roku 2027. Takže Nemci budú mať na jeho vývoj ešte množstvo času.

Koncern Daimler vo svojej čerstvej tlačovej správe taktiež informuje, že bude poskytovať poradenské služby ako eConsulting či strategické partnerstvá, ktoré sa týkajú napr. integrácie autoparku, nabíjacej infraštruktúry a pripojenia do elektrickej siete.

Zdroj: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický ťahač má ušetriť až 200 000 $ počas svojej životnosti
Vodič testovacieho prototypu Tesly Semi sa vyjadril k reálnemu dojazdu
Daimler, Volvo a Traton/VW chcú spoločne vybudovať výkonnú nabíjaciu sieť pre elektrické nákladiaky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár