Automobilka Mercedes-Benz rozširuje svoju ponuku plne elektrických komerčných vozidiel o model Mercedes-Benz eVito Tourer. Známa je už aj cena.
Pri uvedení vozidiel eVito v roku 2018 a eSprinter v roku 2019 vyslala divízia Mercedes-Benz Vans jasný signál týkajúci sa komerčnej nákladnej dopravy v mestskom prostredí, ktorá neprodukuje lokálne emisie. Nové vozidlo eVito Tourer, ktoré je dostupné už teraz, dosahuje novú úroveň v oblasti jazdných výkonov a dojazdu pokiaľ ide o komerčnú prepravu osôb s elektrickým pohonom s akumulátormi: či už má ísť o hotelový kyvadlový dopravný prostriedok, veľkopriestorové taxi alebo vozidlo služby zdieľanej jazdy.
„Vďaka atraktívnym lízingovým splátkam a príspevkom dokáže Mercedes-Benz eVito Tourer pri spočítaní celkových nákladov spojených s vlastníctvom bez problémov držať krok s konvenčným variantom modelu Vito,“ povedal Andreas Böger, vedúci predaja nových vozidiel a transportérov Mercedes-Benz v Nemecku, pri príležitosti spustenia predaja nového vozidla eVito Tourer.
Nabíjanie, dojazd a variabilita
Nový Mercedes-Benz eVito Tourer preberá vzhľad modelu Vito so spaľovacím motorom. Pod prednou časťou je umiestnené elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS), ktoré poháňa predné kolesá špičkovým výkonom 150 kW (trvalý výkon: 70 kW, krútiaci moment: 362 Nm). Energia sa ukladá do lítium-iónového akumulátora v podlahe vozidla, ktorý je uložený nízko a v strede, čo sa pozitívne prejavuje na jazdných vlastnostiach modelu. Maximálna rýchlosť dosahuje v základe 140 km/h, za príplatok môže byť zvýšená na 160 km/ h.
Novinka disponuje vodou chladenou palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW. Podporuje tiež rýchlonabíjanie maximálnym výkonom 110 kW, pričom z 10 na 80 % sa nabije za 45 minút . Batéria s využiteľnou kapacitou 90 kWh (celkovo 100 kWh) umožňuje dojazd 361 kilometrov (WLTP).
„Transportér“ Mercedes-Benz eVito Tourer možno objednať v dvoch rozličných dĺžkach: buď ako variant s celkovou dĺžkou 5 140 milimetrov, alebo ako extra dlhú verziu s dĺžkou 5 370 milimetrov.
Taxislužby a iní poskytovatelia prepravných služieb profitujú z rozličných konfigurácií sedadiel: s dvoma lavicami vzadu možno využívať eVito Tourer ako komfortné vozidlo kyvadlovej dopravy. Vďaka flexibilnej konfigurácii sedadiel možno transportér vybaviť napr. až deviatimi miestami na sedenie alebo sedadlami osadenými v konfigurácii tvárov v tvár.
Elektromobil eVito Tourer ponúka oproti konvenčnému sériovému modelu množstvo rôznych prvkov už v sériovej výbave, napríklad 17-palcové disky alebo vyhrievanie sedadla vodiča. Súčasťou sériovej výbavy sú aj rôzne asistenčné a bezpečnostné systémy, ako aktívny asistent brzdenia, ATTENTION ASSIST, asistent osvetlenia vozidla a tempomat. Za príplatok je pre eVito Tourer po prvýkrát k dispozícii aj systém vzduchového pruženia AIRMATIC, ktorý je znakom výhradného postavenia v tomto segmente.
Cena modelu eVito Tourer začína na 56 192 € (bez 20 % DPH). V cene je okrem iného balík údržby na 6 rokov, ktorý počas tohto časového obdobia pokrýva náklady na údržbové práce podľa servisného zošita a predpisov výrobcu. Na batériu sa vzťahuje záruka 160 000 kilometrov alebo osem rokov.
Zdroj: tlačová správa (Daimler)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz EQS ponúkne dojazd cez 700 km (WLTP), uvádza šéf značky
Mercedes sa uberá cestou Tesly. Chystá softvérovo definovanú architektúru
Mercedes-Benz ponúkne 5 nových elektromobilov – EQA, EQB, EQE, EQG a EQS
4 komentáre
Na batériu sa vzťahuje záruka 160 000 kilometrov… to naozaj? ma sudruhovia pobavili… auto tohto typu a vyuzitia ich moze mat nabehanych za rok… sa musia v Tesle pri takychto „cislach“ ohromne zabavat…
S predajom aut na bateriu mali prist vyrobcovia vtedy, ked budu mat aspon porovnatelne parametre s benzinovym, ci naftovym motorom. Dojazd, rychlost, rychlost dobijania, cenu… tie dnesne parametre su len na smoech, Tesla detto.
na smiech si tu jedine tak ty, junacik a nie TESLA… ty musis byt rado prochazka ked mas take primitivne komenty 😉
Hlavné s tým dojazdom to ten čo nabehá za rady k 160000km za mesiac predá ..