Prinesie Mercedes elektromobil s dojazdom 1 000 km aj do sériovej výroby?

1

Nie je tomu dávno, čo automobilka Mercedes-Benz predstavila elektrický koncept s dojazdom cez 1 000 km – Mercedes-Benz EQXX. Mnohí si pritom položili otázku, či môžeme takýto dojazd očakávať aj od jej budúcich produkčných elektromobilov. Čo na to nemecká značka?

Mercedes-Benz Vision EQXX určite zapôsobil, treba však dodať, že podľa výrobcu ide o „softvérovo definovaný výskumný prototyp, ktorý je súčasťou ďalekosiahleho technologického programu“. Jeho najväčším highlightom je pritom zrejme dojazd „cez“ 1 000 km (stanovený na základe počítačových simulácií) a extrémna efektivita vyjadrená aj spotrebou menej ako 10 kWh na 100 km.

Mercedes-Benz tiež uviedol, že model EQXX, ako aj výsledky vývojového programu zameraného na efektivitu majú definovať ich budúce elektromobily. Nemci tiež dodali, že už dnes sa získané poznatky aplikujú v rámci špecializovanej „elektrickej“ platformy pre budúce kompaktné a stredne veľké elektromobily – MMA.

Otázkou pritom je, či môžeme očakávať model s dojazdom 1 000 km, ktorý sa dostane aj na trh. Samozrejme, drvivá väčšina („neprofesionálnych“) vodičov si vystačí s podstatne nižším dojazdom. Mnohí však chcú veľkú rezervu, ktorá by mohla byť „psychologickou barličkou“ eliminujúcou tzv. „úzkosť z dojazdu“. Takáto rezerva môže prísť vhod najmä pri diaľkových cestách „diaľničnými“ rýchlosťami za chladného počasia, kedy vo všeobecnosti značne klesá priemerný dojazd elektromobilov. Hlavne ak je vodič zvyknutý jazdiť veľkú porciu km bez prestávky, čím sa však zvyšuje riziko nehody.

Čo na to technologický šéf?

O potenciálnom elektromobile s dojazdom 1 000 km hovoril s Autonews nedávno Markus Schäfer, technologický šéf koncernu Daimler (pod ktorý patrí značka Mercedes-Benz), informuje Ecomento. Schäfer pritom začal s tým, že „kým sa celosvetovo nezlepší nabíjacia sieť, zákazníci Mercedesu ocenia väčší dojazd vo svojich vozidlách.“

Potom povedal, že sa ešte definitívne nerozhodli, či potrebujú elektromobil s dojazdom 1 000 km. Ale dodal, že takýto dojazd asi nie je adekvátny v prípade malého auta. Mercedes-Benz EQXX pritom zrejme nie je ani úplne malé ani veľké auto, aj keď poznáme iba údaj o jeho rázvore, a to 2 800 mm. Zdá sa však, že Schäfer v prípade takéhoto vozidla nevidí potrebu až takto vysokého dojazdu. To však nevylučuje 1 000-km dojazd napr. v rámci budúcich vlajkových lodí.

Technológie použité v modeli EQXX a ich ďalší vývoj by mali podľa CTO Daimleru tiež priniesť konkurencieschopný dojazd aj vozidlám s kapacitne menšou a lacnejšou batériou. A to by v konečnom dôsledku výrobcovi znížilo produkčné náklady a zákazníkovi celkové náklady na vlastníctvo, dodal Schäfer.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické SUV od GAC s dojazdom 1 008 km (CLTC) dostalo cenovku
Tesla Model S mala dosiahnuť dojazd 1210 km vďaka prototypu batérie od startupu ONE
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár