Mercedes-Benz onedlho predstaví elektromobil EQXX s dojazdom 1 000 km a neuveriteľnou efektivitou

11

Aktuálne sa dozvedáme nové, veľmi zaujímavé oficiálne aj neoficiálne informácie ohľadom avizovaného elektromobilu Mercedes-Benz EQXX, ktorý má ponúknuť reálny dojazd 1 000 km pri „diaľničnej“ rýchlosti, to aj vďaka neuveriteľnej efektivite vozidla. Vysokopostavený manažér koncernu Daimler a značky Mercedes-Benz, Markus Schäfer, pritom hovorí, že tento „predvádzací“ model bude predstavený už v januári.

Schäfer uvádza, že v prípade modelu Mercedes-Benz EQXX sú nastavení tak, aby vyvinuli svoje najefektívnejšie vozidlo v histórii. Nemci si pritom stanovili cieľ, že tento elektromobil dokáže prejsť na jedno nabitie 1 000 km v reálnych podmienkach pri „bežnej diaľničnej rýchlosti“.

A to má zabezpečiť extrémne vysoká efektivita vozidla, ktorú vyjadruje spotreba pod 10 kWh/100 km. Pri tejto príležitosti spustila automobilka Mercedes-Benz „interdisciplinárny technologický program, ktorý skúma každý zo základných kameňov efektívnosti,“ uvádza Schäfer.

Projektový tím rieši energetickú účinnosť, vývoj koncepčného vozidla, integráciu elektrického pohonného systému, softvér aj dizajn. Tím tiež podporujú špecialisti z Mercedes AMG High Performance Powertrains, ktorí sa venujú vývoju motorov pre F1.

Schäfer ďalej uvádza, že z hľadiska aerodynamiky chcú prekonať model EQS, ktorý má už tak špičkový koeficient odporu vzduchu (0,20). Podľa neoficiálnych informácií z blogu Jesmb, na ktoré upozornil portál Golem, má mať EQXX koeficient 0,17. Mercedes-Benz tiež pracuje na zvýšení energetickej hustoty batériových článkov, a to o 20 % v porovnaní s modelom EQS.

Magazín Auto, Motor und Sport ohľadom tejto problematiky uvádza, že Mercedes-Benz EQXX by mohol používať články s anódou na báze kremíka. Portál Golem zas uvádza, že Schäfer zatiaľ potvrdil, že spolu so svojím partnerom Silo smerujú k anódam z polovodičového materiálu.

80 kWh má stačiť

Golem tiež uvádza, že elektromobil EQXX má byť vybavený permanentne budenými synchrónnymi motormi, 800-voltovým systémom a dvojstupňovou prevodovkou. Blog Jesmb zas informuje, že ultra-efektívna elektrická novinka bude o 300 kg ľahšia ako model EQS, a to aj vďaka kapacitne podstatne menšej batérii – len 80 kWh (to by teoreticky znamenalo neuveriteľnú spotrebu 8 kWh/100 km pri jazde po diaľnici), ako aj menším rozmerom pod 5 metrov na úrovni modelu EQE. To je však dosť v rozpore s aktuálnym Schäferovým tvrdením o „kompaktnom“ modeli.

mercedes-benz eqxx

Zdroj obrázku: Mercedes-Benz/Markus Schäfer

Ďalšou zaujímavou neoficiálnou informáciou je, že Mercedes-Benz EQXX má mať pohon prednej nápravy, čo má priniesť efektívnejšiu rekuperáciu. Efektivitu vozidla majú podporiť aj solárne moduly integrované do strechy a veka kufra, ako aj invertory na báze karbidu kremíka či užšie pneumatiky.

Nuž, sme veľmi zvedaví na toto vozidlo, ktoré sa aktuálne javí „rozprávkovo“. Podľa Schäfera bude predstavené už pomerne onedlho, a to 3. januára 2022. Ťažko pritom veriť, že by mohlo ísť o vozidlo vybavené avizovaným ultra-efektívnym pohonným systémom. Uvidíme.

mercedes-benz eqxx

Zdroj obrázku: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes chystá skutočný elektrický offroad. Koncept EQG je blízky sériovému autu
Elektromobil s najdlhším dojazdom na svete sa má aj najrýchlejšie nabíjať
Mercedes odhalil 7-miestny elektromobil EQT pre rodiny a voľnočasové aktivity

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Blíži sa Mikuláš, blížia sa Vianoce, a tak je treba „dať do čižmy a pod stromček darčeky“ !!! … Asi až ten dedo Január 2022 bude „vybavovať reklamácie“! Ťažko je rozporovať uvádzané dnes dychberúce parametre. Lepšie bude keď nám ich experti od Mercedesu v reálnej prevádzke predvedú! Inak nič proti takému pokroku!

      • Do tej čižmy a pod stromček idú zatiaľ len sľuby fantastických parametrov auta od MB … Slovensko je síce „krajina neobmedzených možností“, ale pochybujem, že nám „obyčajným“ dajú politici dotácie na sľubované parametre … Baštrnák by ich v minulosti možno dostal, a vrátili by mu z nich hádam ešte aj DPH !!! 🙂

    • Reálnosť uvádzanej spotreby sa skrýva v definícii významu „bežná“ diaľničná rýchlosť.. obávam sa, že pre nich to je 70km/hod…

  2. Ono je to celé trošičku ináč. Najnovšie technické riešenia sa totiž objavujú ako prvé vždy na najdrahších modeloch, prémiových značiek, samozrejme. Tie totiž najviac investujú do vývoja a do budúcnosti.
    Napríklad v 80 – tych rokoch minulého storočia bol skonštruovaný systém ABS, ktorý bol aplikovaný najskôr v spomínaných najdrahších modeloch. Dnes sa už autá bez ABS zrejme ani nevyrábajú.
    Pred ABS – kou sa pracovalo na posilňovači bŕzd, posilňovači riadenia atď. atď.
    A tak by sa dalo pokračovať cez rôzne systémy až po dnes často skloňované autonómne riadenie.
    Taktiež parametre Mercedes – Benz EQXX nám dnes pripadajú ako fikcia. Ale možno už za pár rokov sa budú ľudia na dojazde 1000 km iba rehotať…

    • JD máš všeobecne pravdu, dojazdy, dúfame, budú raz aj cez 1.000 km, ale bude to aj pri všetkej úcte k technike budúcnosti, u veľkých ťažkých limuzín ako je model Mercedes-Benz EQXX, so spotrebou 8 – 10 kWh/100 km? To by skutočne musel Mercedes-Benz EQXX jazdiť po koľajniciach! Ale ak to však dokážu, tak klobúk dole! Len aby potom z toho nebola drezína !!! 🙂

      • ano, 10kwh/100km je vyrazna ucinnost,, pri porovnani so spalovakom je to cca 1liter nafty na 100km.. da sa to dosiahnut pri velmi nizkom odpore vzduchu,,to znamena extremne dobra aerodynamika alebo nizka rychlost…….

  3. Čím dlhšie, tým nižšie, čiže čelná plocha sa zmenšuje = nízky odpor vzduchu ´plus užšie pneumatiky, plus nízke otáčky motora vďaka dvojstupňovej prevodovke, plus výkonnejšia rekuperácia, plus nižšia hmotnosť vďaka vyššej hustote batérií…

    Takto postupoval hyundai s ionikom pred pár rokmi okrem tej prevodovky, vysledok oproti leafu bola o cca 30% nižšia spotreba, na diaľnici ešte viacej ..

    ale tu to vychádza tak o 60% menej napríklad oproti tesle, tak neviem …

Pridajte komentár