Mercedes predstavil svoje vlajkové elektrické SUV. Ponúkne až 7-miest či offroad režim

12

Portfólio Mercedesu sa rozširuje o nový plne elektrický model Mercedes-Benz EQS SUV. V základe ide o SUV verziu luxusného sedanu EQS, ktorá je však univerzálnejším vozidlom. A to aj vďaka väčším priestorovým možnostiam, príplatkovému tretiemu radu sedadiel či režimu offroad. K dispozícii budú pritom minimálne 3 verzie.

Mercedes-Benz EQS SUV má rovnaký rázvor ako limuzína EQS, a to 3 210 mm. Ide však o priestrannejšie vozidlo aj vďaka podstatne väčšej výške (1 718 mm), pričom svetlá výška vozidla je v základe väčšia o 20 mm. Takže z tohto hľadiska ide skôr o crossover ako o SUV. Aj svetlá výška sa tak zrejme musela podriadiť aerodynamike. Potešiť by však mohol špeciálny režim „Offroad“, dostupný pre verzie s pohonom oboch náprav.

Štandardná 5-miestna verzia ponúkne batožinový priestor s objemom 645 l, resp. 2 100 l po sklopení 2. radu sedadiel. Za príplatok bude k dispozícii aj 3. rad sedadiel, ktorý spraví z modelu EQS SUV 7-miestne vozidlo. Táto verzia má po sklopení 3. radu sedadiel „kufor“ s objemom 565 l a po sklopení druhého aj tretieho radu súčasne 2 020 l.

3 verzie

Mercedes-Benz aktuálne informuje o 3 verziách modelu EQS SUV. Jedna poskytuje pohon zadnej nápravy (RWD) a dve pohon oboch náprav (AWD). Základná „zadokolka“ má výkon 265 kW (krútiaci moment 568 Nm) rovnako ako slabšia „štvorkolka“ (krútiaci moment 800 Nm). Najvýkonnejšia verzia ponúka 400 kW a krútiaci moment 858 Nm.

Batéria všetkých 3 verzií by mala mať využiteľnú kapacitu 107,8 kWh. Odhadovaný dojazd elektromobilu Mercedes-Benz EQS SUV na základe interných testov podľa cyklu WLTP by mal byť 536 – 660 km (RWD), resp. 507 – 616 km (obe AWD verzie).

Čo sa týka nabíjania, novinka podporuje max. nabíjací výkon 200 kW. Z 10 na 80 % sa má pritom nabiť za 31 min. Štandardná palubná nabíjačka má výkon 11 kW (nabitie za 10 hod). Prostredníctvom príplatkovej „palubky“ s výkonom 22 kW sa skráti nabíjací čas na polovicu.

Súčasťou základnej výbavy je napríklad vzduchové odpruženie AIRMATIC s plynulou reguláciou tlmenia ADS+, ktoré umožňuje zvýšiť svetlú výšku vozidla o „niekoľko cm“. A v štandarde nájdeme tiež systém natáčania zadnej nápravy o 4,5 st. (za príplatok až o 10 st.) či OTA.

Cena ani dostupnosť novinky Mercedes-Benz EQS SUV zatiaľ nie sú známe.

Zdroj: Mercedes-Benz

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz EQB vstupuje do predaja. Známe sú aj slovenské ceny
Mercedes-Benz spolupracuje na vývoji „revolučných“ solid-state batérií
Mercedes predstavil elektromobil EQE s dojazdom až 660 km, ktorý sa zaradí do rovnakého segmentu ako Tesla Model S

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. V celku fádny-nevýrazný vonkajší dizajn. Predná maska pripomína „plastový zimný kryt“ proti podchladeniu motora. Skôr sklamanie ako nadšenie!

  2. Z môjho uhla pohľadu pekné auto. I keď ja by som osobne volil asi skôr komplet zahladenie akýchkoľvek dizajnových prvkov, žiadne vlnky, čierne masky a podobné somariny, vyhodil by som z masky a aj zo zadných dverí ten znak, kľučky žiadne výsuvné, ale niečo podobné ako má BMW iX a nechal úplne čisté línie. Ale celkový tvar je super. Konečne takmer plnohodnotné rodinné auto. Zatiaľ to dokázalo len BMW s modelom iX 50, samozrejme mám na mysli aj dojazd, nie len veľkosť, usporiadanie interiéru a pod. I keď Tesla X je tiež celkom fajn, ale tie „sokolie“ kraviny ma dosť iritujú a celkovo ma Tesla prestáva totálne akosi priťahovať. 😉 Ešte som zvedavý ako na tom bude EV9 či Ioniq 7, najmä s dojazdom. A ak by nejakým zázrakom dalo toto zaujímavú vozidlo od MB po diaľnici cez 400 km ako jeho nižší brat EQS, tak klobúk dole a ak by som vyhral v lotérii, tak ho automaticky beriem do svojej garáže.

    • Váš uhol pohladu je zaujímavý, ale asi nejazdíte Teslu X 4 roky ako ja ( 133 tis km ). Takže moj uhol pohladu, nič lepšie ako tie zadné dvere neexistuje … a zatial ani lepšie auto ako Tesla X neexistuje .

      • Nie, nejazdím na nej. Ale kedysi som aj ja veľmi túžil po X-ke. Viem, že sú tie dvere na jednu stranu praktické, ale je mi to strašne nesympatické. Asi je to skôr o pocite. Ale na Tesle mi najviac prekáža to, že nemajú u nás zastúpenie. Je mi jasné, že sú iné možnosti ako ju servisovať a zohnať, ale toto mi tu proste chýba. A ešte mi tam veľmi chýba HUD. Je pravda, že je to o zvyku. Ale aby som len na Teslu nebrblal, je super v tom, že interiéry a vlastne aj exteriéry robia dosť obyčajné. A po technickej stránke sú na tom tiež dosť dobre. Len mi dosť lezie na nervy to, že až príliš agresívne tlačia na autonómnu jazdu a tomu prispôsobujú charakter ich vozidiel. Ak sa budem chcieť len voziť, pôjdem taxíkom. Veľmi rád šoférujem a nepotrebujem aby sa mi do toho montoval počítač. Ale bezpečnostné asistenčné prvky samozrejme vítam. O tom žiadna. Ale toto nie je problém už len Tesly. Ak by Tesla mala HUD, zastúpenie na Slovensku, určite by som nad ňou rozmýšľal. Ale momentálne som naklonený skôr k EQS SUV, iX 50 a ešte čakám čo prinesie EV9, Ioniq 7 a Honda. Ale nikdy nehovor nikdy. Ako hovorím, je to dosť aj o pocitoch.

      • Takmer som zabudol. Potešilo ma, že dali na toto EQS SUV normálne dvere s rámom okolo okien. Viem, že sa to asi veľa ľuďom páči, ale ja nie som veľký zástanca bezrámových dverí. Pravdepodobne sú tie sklá dosť odolné, ale keď vidím vysunuté sklo bez rámu tak z toho nemám dobrý pocit.

  3. No ten prepočet doby nabíjania palubnou 11kw nabíjačkou mi nejak nevychádza. Za 5 hodín dodá 55kw teda nie plnú baterku. Za 5 hodín to bude s tou príplatkovou 22kw nabíjačkou nabité. Chyba v článku.

    • Dobrý postreh! Aj ja som si to všimol už včera, ale som nad tým len mávol rukou, lebo ma znechutil ten fádny-nevýrazný vonkajší dizajn …..

      • Paradoxov býva veľa. Asi pred 4 rokmi som si kupoval nové auto (nebudem menovať značku) a lekárnička s trojuholníkom bola za príplatok 20 €.
        Ja som sa spýtal predajcu, či to myslí vážne, veď je to povinná výbava (!!!) a napríklad v 3 áčkach vám ku každému predanému šrotu, pardon ku „starej bučere“ automaticky dajú lekárničku gratis.
        Predajca sa zasmial – samozrejme vám tú lekárničku dám zadarmo…

Pridajte komentár