Mercedes-Benz EQS ponúkne dojazd cez 700 km (WLTP), uvádza šéf značky

6

Zdá sa, že Tesla Model S nebude na špici v oblasti dojazdu skôr či neskôr osamotená, a to aj vďaka chystanému elektromobilu Mercedes-Benz EQS. Šéf nemeckej automobilky totiž uviedol, že tento model ponúkne dojazd cez 700 km podľa cyklu WLTP.

Aj keď prieskumy ukazujú, že veľká väčšina vodičov si vystačí s dojazdom, ktorý dnes ponúkajú bežné elektromobily, modely s vysoko nadštandardným dojazdom sú minimálne dobrou reklamou pre elektromobilitu a môžu ukazovať, ako rýchlo napreduje ich technologický vývoj. Určite tiež potešia solventných elektromobilistov, ktorí vyžadujú ďaleko vyšší ako priemerný dojazd.

EQS sa pridá k špičke

Z hľadiska dojazdu osobných elektromobilov kraľuje trhu dlhodobo Tesla Model S, ktorá nedávno ako prvé vozidlo v histórii testovania agentúry EPA prekonala dojazd 400 míľ (644 km). EPA má pritom najprísnejší a zrejme najrealistickejší testovací cyklus.

No a podobný dojazd by mal mať na základe slov šéfa Mercedesu a dokumentu k výročnému stretnutiu akcionárov tejto nemeckej automobilky chystaný luxusný elektromobil Mercedes-Benz EQS. Jeho koncepčná verzia bola predstavená v septembri minulého roka, pričom Nemci spomínali dojazd 700 km podľa cyklu WLTP, ktorý je o niečo „optimistickejší“ ako EPA.

V prípade koncepčných áut sa však obzvlášť takto vysoké hodnoty zvyknú brať s rezervou, a to aj na základe skúseností z minulosti. Šéf Mercedesu Ola Källenius preto potešil aktuálnym vyhlásením, že produkčný model ponúkne dokonca dojazd cez 700 km (WLTP), uvádza Insideevs.

Treba pritom povedať, že ide o veľký luxusný sedan, ktorý sa zaradí do rovnakého segmentu ako známa „S-class“. Takže sme veľmi zvedaví, akú batériu bude Mercedes-Benz potrebovať k zabezpečeniu takéhoto dojazdu. V prípade konceptu sa spomínala 100 kWh batéria, čo by znamenalo vynikajúcu efektivitu modelu. A to na podobnej úrovni ako v prípade spomínanej Tesly Model S, ktorá je menším vozidlom.

Ak by sa to potvrdilo, išlo by o výborné znamenie aj smerom k ďalším a dostupnejším modelom značky, ktoré by v prípade rovnako efektívnej techniky potrebovali na zabezpečenie určitého dojazdu menšie batérie ako terajšie modely, resp. model (EQC), čo by sa mohlo teoreticky prejaviť nižšími cenami.

Nová platforma, nové možnosti

Ale vráťme sa ešte k modelu EQS. Källenius o ňom tiež povedal, že je postavený „celo-elektrickej platforme“. To podľa neho otvára úplne nové možnosti, a to od umiestnenia batérií až po dizajn vozidla. Viac podstatných informácií ohľadom vozidla sme nedozvedeli, a tak si „pomôžeme“ špecifikáciami, ktoré sa vzťahujú ku koncepčnej verzii.

V rámci jej prednej a zadnej nápravy sa majú nachádzajú elektromotory s celkovým výkonom cez 350 kW a krútiacim momentom 760 Nm. Vďaka tomu zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy. Koncept má tiež podporovať nabíjanie výkonom až 350 kW, pričom sa má nabiť na 80 % za výrazne menej ako 20 min.

Množstvo špionážnych záberov odhalilo, že Mercedes-Benz EQS sa testuje v reálnej premávke už pomerne dlhú dobu. Stále však nevieme, kedy má prísť na trh. Neoficiálne zdroje spomínajú roky 2021 a 2022. Nuž, uvidíme, kde dovtedy posunie svoje elektromobily Tesla, ktorá sa zrejme nebude chcieť vzdať svojich pozícií v oblasti efektivity a dojazdu elektromobilov. A zvedaví sme aj na ďalší nádejný vysoko efektívny elektrický sedan Lucid Air.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz ponúkne 5 nových elektromobilov – EQA, EQB, EQE, EQG a EQS
Kupujúci sú v prípade dojazdu elektromobilov iracionálni, hovorí analytik
Mercedes sa uberá cestou Tesly. Chystá softvérovo definovanú architektúru

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Som zvedavý, ako dlho bude trvať, kým tá bublina okolo elekromobilov praskne. Je to utópia okolo toho, nabíjacie stanice, lítium na batérie a hlavne ropná lobby. Cesta je CNG a vodík

      • Tesla je bublina? sa zobud junacik 😉 a vodik je kravina neskutocna v osobakoch, vozit si rodinu na bombe… nehovoriac o energetickej narocnosti vyroby vodika… z tohto mracna nezaprsi, moze si sudruh sulik snivat o vodiku svoje vlhke sny… z toho kuka len zlodejina nejaka, cas mi da za pravdu

  1. Jozef,Žilina on

    Pre bohatú klientelu sa idú všetky automobilky pretrhnúť!!!Zvyšok sveta si musí počkať tak do roku 2025-aj to neviem či to stihnú!!??

    • Preber sa zo svojho sna, Jozef!
      Všetky, ale skutočne všetky (!!!) technické novinky, a to bez výnimky, sa vždy (!!!) aplikovali najskôr na drahých limuzínach a potom sa postupne rozširovali na nižšie a nižšie modely.
      Napríklad ABS (antiblokovací systém) bol vymyslený a skonštruovaný v 80 – tych rokoch a ako prvé boli ním vybavené najdrahšie modely.
      Postupne sa to rozširovalo, bola to príplatková výbava atď.
      Dnes sa už autá bez ABS snáď ani nevyrábajú.
      A tak môžeš pokračovať ďalej – prepĺňanie turbodúchadlami, svetlá BI-XENONY (dnes LEDky), atď.
      Tak prečo by to malo byť pri elektromobiloch ináč?

  2. Jozef,Žilina on

    Ináč preto že europska únia šialene tlačí na automobilky pre znižovanie uhlíkovej stopy,a to sa netýka len bohatej klientely,čo je mizivé percento z predaja áut!!! POCHOPIL JD!?

Pridajte komentár