Nová elektrická vlajková loď od Mercedesu dostane zo 108 kWh batérie dojazd cez 700 km

3

Mercedes začal vyrábať batérie pre svoju novú elektrickú vlajkovú loď Mercedes-Benz EQS, ktorú predstaví budúci mesiac. Zdá sa pritom, že tento veľký sedan by mohol ponúknuť vysokú efektivitu.

Nemecká automobilka uvádza, že ich model EQS, ktorý ako prvý vyrástol na špecializovanej platforme pre elektromobily (EVA), bude vysoko efektívny. A to aj „vďaka účinnému hnaciemu ústrojenstvu a pokroku v oblasti energetickej hustoty batérií“.

Batérie pre luxusný elektrický sedan Mercedes-Benz EQS sa pritom už vyrábajú v nemeckom závode Stuttgart-Hedelfingen. A samotný elektromobil sa pripravuje na uhlíkovo neutrálnu produkciu v ďalšom nemeckom závode, a to v Sindelfingene.

NCM batéria s kapacitou až 108 kWh

Mercedes-Benz uvádza, že model EQS bude dostupný v rôznych verziách, ktoré sa budú okrem iného líšiť dojazdom a výkonom. Variant s najvyšším dojazdom, a to „cez 700 km (WLTP)“, bude vybavený batériou s kapacitou 108 kWh. A to by znamenalo naozaj výbornú efektivitu vozidla. Mercedes v tejto veci dodáva, že aj vďaka „najlepšej aerodynamike vo svojej triede“.

Batéria modelu Mercedes-Benz EQS pozostáva z batériových článkov NCM s pomerom hlavných surovín 8:1:1 (nikel : kobalt : mangán). To znamená, že drahý a z časti kontroverzný kobalt má v článku cca 10 % zastúpenie.

Nemci tiež uvádzajú, že ich nový elektrický sedan EQS bude podporovať softvérové aktualizácie na diaľku (OTA). To podľa nich okrem iného umožní, že „energetický manažment zostane aktuálny po celú dobu životnosti vozidla“.

Automobilka na záver svojej aktuálnej tlačovej správy pripomína, že tento rok prinesie 4 plne elektrické modely. A to EQA, EQB, EQE a spomínaný EQS, ktorý predstaví už onedlho – 15. apríla. Taktiež avizuje, že ich početnú rodinu plug-in hybridov doplnia modely triedy C a S s elektrickým dojazdom okolo 100 km.

V prípade elektromobilov ešte dopĺňa, že do dvoch rokov bude mať v portfóliu viac ako 10 modelov naprieč všetkými segmentami.

Zdroj: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes má zvažovať skoršie ukončenie výroby spaľovákov, ako sa pôvodne plánovalo
Mercedes predstavil svoj „vstupný“ elektromobil EQA a zverejnil slovenskú cenu
Mercedes-Benz naznačil elektromobil s dojazdom cez 1 200 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Veľa sľubov od veľa výrobcov! Musíme však čakať, čo a ako sa premení na parametre všedných dní! Skutočne nahradí Mercedes-Benz EQS doterajšie vozidlá triedy S ? Na obrázku pôsobí veľmi subtilne!

  2. Boháči v Európe sú mimoriadne konzervatívny. Úspech EQS je blízky istote. Problém bude opačný, nedostatok batérií. Ročnú výrobu predajú za menej ako mesiac.

    • Ja Mercedes-Benz EQS vôbec nevidím ako konzervatívne vozidlo! Dizajn z vonku i z vnútra je značne odlišný od súčasnej triedy S, má výšku ako športové autá, a celkovo pôsobí veľmi subtilne! To budú musieť súčasní majitelia S triedy hodne zmeniť pohľad na triedu! Konzervatívna na ňom bude asi len vysoká cena! Nedostatok batérií sa môže stať chronický a brzdiaci výrobu všetkých BEV!

Pridajte komentár