Upgrade Mercedesu EQS priniesol dojazd až 814 km či falošnú mriežku chladiča

7

Mercedes vynovil svoju elektrickú vlajkovú loď Mercedes-Benz EQS. Aktualizácia pritom priniesla vylepšenia v oblasti dojazdu, rekuperácie, praktickosti či komfortu. A novinkou je aj imitácia mriežky chladiča, špeciálna funkcia či rozšírenie štandardnej výbavy.

Redizajn a praktické funkcie

Veľký elektrický sedan Mercedes-Benz EQS, ktorý sa radí do luxusného segmentu, v rámci modelového roku 2024 prináša viacero zmien. Na prvý pohľad je najviditeľnejšia redizajnovaná tvár vozidla. Po novom totiž obsahuje „pochrómované a zapustené lamely“, ktoré imitujú mriežku chladiča. A predok vozidla bol doplnený aj o stojatý znak Mercedesu.

Aktualizácia taktiež priniesla zásadné zvýšenie ťažnej kapacity vozidla. A to zo 750 na 1 700 kg. Zvýšila sa aj miera rekuperácie. A s rekuperáciou súvisí aj nová špeciálna funkcia, ktorá podľa nemeckej značky „z času na čas automaticky priloží obloženia k brzdovým kotúčom“, aby sa brzdy udržali v lepšej kondícii.

Rozšírený štandard

Mercedes v prípade elektromobilu EQS vylepšil aj zadné sedadlá, ktoré majú byť nastaviteľné vo väčšom rozsahu a komfortnejšie. A záujemcov o tento model môže potešiť, že po novom sú „hyperobrazovka MBUX“ so šírkou cez 141 cm, tepelné čerpadlo, predĺžená záruka (6 rokov alebo 90 000 km) či služba Mercedes-Benz Integrated ServiceCare súčasťou štandardu.

Dojazd a cena

Asi najzaujímavejšou novinkou v rámci aktualizácie modelu Mercedes-Benz EQS je predĺženie dojazdu. A to najmä vďaka zvýšeniu kapacity batérie zo 108,4 na 118 kWh. V prípade verzie EQS 450 4MATIC to prinieslo zvýšenie dojazdu o 11 %, resp. 81 km, a to zo 710 na 791 km (WLTP).

Najefektívnejšia verzia EQS 450+ s pohonom zadnej nápravy po novom dosiahne dojazd až 814 km WLTP (zrejme v rámci modelu so základnou výbavou). A vyššiu účinnosť systému s pohonom oboch náprav zabezpečuje aj „odpojovacie zariadenie DCU“, ktoré dokáže odpájať predný pohon v situáciách, keď nie je potrebný.

mercedes-benz eqs

Zdroj: Mercedes-Benz

Čo sa týka ceny, slovenské zastúpenie Mercedesu uvádza, že základné ceny aktualizovaného elektromobilu Mercedes-Benz EQS zostali zachované. Tzn., že model EQS „2024“ bude na našom trhu dostupný od 113 040 €. Objednávky budú pritom spustené 25. apríla.

mercedes-benz eqs

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes EQXX prekonal dojazd 1 000 km a dosiahol rekordnú spotrebu
Prvý elektrický Maybach prezradil cenu. Je to 2. najdrahší Mercedes
Mercedes predstavil „vstupný“ elektromobil novej generácie s dojazdom až 750 km a rýchlym nabíjaním
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Nechcem komentovať vylepšenia, len som sa pousmial, keď som si prečítal:

    „Aktualizácia taktiež priniesla zásadné zvýšenie ťažnej kapacity vozidla. A to zo 750 na 1 700 kg.“

    Už vidím slovenského či iného majiteľa Mercedesu EQS, ako s obytným prívesom frčí na francúzsku alebo španielsku Riviéru! 🙂

    • S obytňákom snáď aj hej. Ale vidieť EQS-ko s prívešákom, na ktorom je miešačka, to by bolo. Ale inak, ten zvýšený dojazd poteší, ale tá gíčová mriežka, „nutnosť“ mať tie tri obrazovky vpredu, nič moc. A tým „zameriavacím krížom“ vpredu do už len dorazili. Ono, celkovo tie EQS, EQE, najmä SUV-čka sú aj dizajnovo pekné. Len ten interiér mi príde už príliš prečačkaný. Osobne by som mal radšej tú menšiu obrazovku vpredu, namiesto kože by som tam capol skôr nejaký semiš či poťah na spôsob Volva (akási látka) alebo Enyaqu (tuším Lodge). A ocenil by som možnosť mať HUD a 360°-vý kamerový systém bez nutnosti objednať si balík výbavy za ďalších pomaly 18.000 EUR (navyše ma irituje tá panoramatická strecha).

      • Ahoj, aj som myslel na vozík s miešačkou a lopatami, ale mi to nevydalo nad 750 kg, tak som to radšej ani nezmieňoval! 🙂

        P.S. Ak by si bol vážny záujemca, tak by ti v Mercedese možno všeličo, či píšeš doplnili a upravili ! 🙂

        P.S. Tá mriežka je fakt gíčová !!!

        • No hej, možno upravili a doplnili, ale asi by to boli ďalšie príplatky. Najviac ma práve irituje to, že keď by som k základu chcel ten poondený HUD a 360°-ku, tak by som si musel prikúpiť ešte hromadu ďalších kravín.

          • Tak sa to robí! 🙂 A kto chce MB nesmie „trocháriť“ na pár desať tisíc za doplnky! Veď aj oni misia z niečoho žiť! 🙂

        • Mne sa na tomto aute páči strašne tá „tvarová čistota“, pekné ladné tvary, nikde nič netrčí a oni to totálne pokazia tou trčiacou somarinou na kapote. Kedysi to decká kmásali a brali domov. 😀 Ale mňa osobne viac priťahuje práve SUV karoséria.

          • za mojich cias s mercedesom som jednym okom stale pokukaval prave na znak na kapote ako sa tam vynima.
            takze za mna palec hore

Pridajte komentár