Mercedes chystá skutočný elektrický offroad. Koncept EQG je blízky sériovému autu

4

Automobilka Mercedes-Benz na nedávnom autosalóne IAA Mobility 2021 predstavila koncept elektrického offroadu Mercedes-Benz EQG. Ide o vozidlo blízke sériovému modelu, ktoré prepája legendárny offroad triedy G s elektrickým pohonom EQ.

Terénne kvality „Géčka“ si nielenže nájdu cestu do doby elektromobility, ale v niektorých oblastiach sa dokonca rozšíria, uvádza nemecký výrobca. A dodáva, že štúdia EQG ponúka sľubný pohľad na to, aké schopnosti bude mať Mercedes-Benz triedy G s batériovým elektrickým pohonom.

Všade, kde to budú umožňovať trhové podmienky, bude značka Mercedes-Benz pripravená stať sa do konca desaťročia plne elektrickou. A našich zákazníkov chceme primäť k prechodu na elektrickú mobilitu presvedčivými produktmi. Ikona, akou je Trieda G, túto úlohu dokonale spĺňa,“ uviedol Markus Schäfer, šéf vývoja koncernu Daimler.

Predstavený model Mercedes-Benz EQG stojí na 22-palcových diskoch z ľahkej zliatiny a namiesto klasického krytu rezervného kolesa má na zadných dverách uzamykateľný box. Do tohto boxu je pritom možné umiestniť napr. nabíjací kábel.

Offroadová konštrukcia

Vozidlo je postavené na robustnom rebrinovom ráme. A aj konštrukcia podvozku zostáva terénna. Má nezávislé zavesenie kolies na prednej náprave a novú tuhú zadnú nápravu, ktorá bola vyvinutá tak, aby bolo možné integrovať elektrický pohon.

So štyrmi individuálne riadenými elektromotormi umiestnenými blízko kolies má vozidlo ponúknuť jedinečné jazdné vlastnosti, a to ako v teréne, tak aj na ceste. V kombinácii s „prepínateľnou“ prevodovkou, vďaka ktorej možno štúdiu EQG uviesť do režimu redukcie, má vozidlo spĺňať aj náročné výkonnostné požiadavky v teréne, ktoré sú typické pre triedu G.

Elektromobilu Mercedes-Benz EQG navyše hrajú do kariet aj konštrukčné výhody elektrického pohonu, ktoré z neho majú robiť vozidlo mimoriadne vhodné pre jazdu v teréne. Batérie integrované do rebrinového rámu sa starajú o nízke ťažisko. A keďže elektromotory poskytujú maximálny krútiaci moment prakticky od prvej otáčky, plne elektrické terénne vozidlo ako štúdia EQG a neskôr aj sériový model sa majú vyznačovať vynikajúcou hnacou silou a „dávkovateľnosťou“, čo má predstavovať výhodu napr. v rámci strmých svahov, ako aj v hlbokom teréne.

mercedes-benz eqg interier

Zdroj: Daimler

Zdroj: tlačová správa (Daimler)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes predstavil elektromobil EQE s dojazdom až 660 km
Elektrický Hummer bol predstavený v SUV verzii. Spoznali sme aj ceny
Daimler/Mercedes ukončil aj vývoj plug-in hybridov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

4 komentáre

  1. Krabica z vonku je G-čková klasika. Prekvapivo príjemne a sviežo však pôsobí interiér. Handicapom v teréne vždy bude ťažká batéria. Keď raz budú mať batérie polovičnú až tretinovú hmotnosť, problémy v teréne pominú!

    • Tak ako ceny, aj váhy batérií klesajú a samozrejme, pri ľahkých elektromotoroch odpadá váha ťažkého spaľovacieho motora, prevodovky, nádrže, výfuku, tiahel, štartovacej batérie… Váha bude zatiaľ ešte asi o niečo vyššia, ale má to aj svoju výhodu, pri zvýšenej váhe stúpa priľnavosť pneumatík v teréne alebo na ceste v daždi či na snehu.

        • Práve zbehol z výrobnej linky prvý kus Rivian pre zákazníka. Uvidíme ako na tom bude pri testovaní prerobené auto z ICE od MB. Obávam sa že v porovnaní s Rivian dosť zle. Prerábky sú proste katastrofa. Celkom pekne to názorne predviedol Munro pri rozborke Kia NIRO, ktoré je PHEV, HEV aj EV. Odporúčam pozrieť mimoriadne poučné video.

Pridajte komentár