Mercedes predstavil ďalšie elektrické SUV. Tentokrát z vyššej strednej triedy „E“

11

Automobilka Mercedes-Benz prichádza s ďalším plne elektrickým modelom – Mercedes-Benz EQE SUV. Ako už vzhľad a názov napovedajú, ide v podstate o SUV verziu sedanu EQE, ktorý sa u nás začal predávať pred pár mesiacmi. Novinka bude dostupná až v 5 variantoch, vrátane 2 športovo ladených z dielne AMG.

Mercedes uvádza, že model EQE SUV má na palube „zásadné inovácie“ ako ich vlajkový model EQS a zároveň ponúka lepšiu jazdnú dynamiku ako EQS SUV. Ide pritom o vozidlo vyššej strednej triedy s rozmermi 4 863 x 1 940 x 1 686 mm (dĺžka x šírka x výška), veľkým rázvorom 3 030 mm, objemom batožinového priestoru 520/580 l (podľa polohy posuvných zadných sedadiel), resp. 1 675 l (po sklopení zadných sedadiel).

Mercedes-Benz EQE SUV vyrástol na platforme vyvinutej špeciálne pre elektromobily – EVA a budú k dispozícii v 5 verziách. Tie „bežné“ nesú označenie EQE 350+ SUV (pohon zadnej nápravy), EQE 350 4Matic SUV a EQE 500 4Matic SUV a ponúknu výkon 215, 215, resp. 300 kW a krútiaci moment 565, 765, resp. 858 Nm.

Li-ion batéria podporuje max. nabíjací výkon 170 kW. Vďaka tomu má vozidlo za ideálnych podmienok získať dojazd 220 km počas 15 min nabíjania. Na batériu sa vzťahuje záruka 10 rokov alebo 250 000 km „pri určenej zostávajúcej kapacite“ (snáď aspoň „bežných“ 70 %). Spoznali sme aj dojazd, resp. jeho pomerne široké rozsahy 480 – 590 km, 459 – 558 km, resp. 460 – 547 km podľa cyklu WLTP v závislosti od verzie a zrejme aj výbavy.

Aj AMG

Ako sme už avizovali, k dispozícii budú aj 2 športové verzie (AMG EQE 43 4Matic SUV a AMG EQE 53 4Matic+ SUV). Tie ponúknu výkon 350 kW, resp. 460 kW/505 kW (v rámci špeciálneho balíka výbavy), krútiaci moment 858 kW, resp. 950/1 000 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 s, resp. 3,5 s (v rámci špeciálneho balíka výbavy), maximálnu rýchlosť 210 km/h, resp. 220/240 km/h, batériu s využiteľnou kapacitou 90,6 kWh (takú budú mať zrejme aj už spomínané „bežné“ verzie) či dojazd 431 – 488 km, resp. 375 – 470 km (WLTP).

Technológie a výbava

Nemci tiež informujú o „vo vlastnej réžii vyvinutom inovatívnom softvéri na manažovanie akumulátora“, ktorý umožňuje bezdrôtové aktualizácie na diaľku (OTA). Vďaka tomu má zostať batériový manažment aktuálny počas celého životného cyklu.

Vodič elektrického SUV Mercedes-Benz EQE SUV s pohonom oboch náprav („4Matic“) si môže vybrať okrem jazdných režimov DYNAMIC SELECT ECO, KOMFORT, ŠPORT, INDIVIDUÁL aj režim TERÉN určený na nespevnené cesty. Štandardom je aj tepelné čerpadlo či palubná nabíjačka s výkonom 11 kW (22 kW za príplatok).

V rámci voliteľnej výbavy nájdeme napr. systém natáčania zadných kolies o 10 stupňov, vzduchové odpruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+ a možnosťou zvýšenia svetlej výšky o 30 mm či „hyperobrazovku“ MBUX, v rámci ktorej sa prepájajú 3 displeje, čím vzniká „pás“ so šírkou viac ako 141 cm.

Mercedes-Benz EQE SUV sa začne vyrábať v USA v decembri tohto roku. Termín príchodu na trh a ani ceny zatiaľ nie sú známe.

Zdroj: Mercedes-Benz

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz spustil predaj svojho najdrahšieho elektromobilu
Mercedes a e-mobility startup Rivian chcú spojiť sily. Cieľom sú elektrické vany
Mercedes-Benz EQG sa otáča ako tank a dostane batériu novej generácie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Ten úvodný obrázok vozidla MB SUV EQE vyvolal u mňa zmiešané pocity z dizajnu, a ostatné obrázky to moc nevylepšili. Som sklamaný, a navyše ma štvú tým, že takéto auto nemá AC nabíjanie 22 kW už v základe, ale za príplatok!

    • mozno preto,ze je skor urcene asi pre americky trh a tam AC 22kw zabudnite… u nas by to davalo zmysel pre ludi bez vlastneho EV boxu s tak mizernym pokrytim DC nabijaciek

      • Chápem technicky tú Ameriku pri 120 V sieti, ale AC 22 kW nabíjačka je u všetkých MB len za príplatok! V EU to nie je technický problém, ale „držgroš“ obchodná stratégia! ….

        • Tak menič na 32A je výrazne drahší ako 16A… Pre rezidentov vo väčšine domov máme rezervovanú kapacitu do 16kw..tj ak odratate spotrebu bežných spotrebičov ste radi, keď vám 11kw auto pri nabíjaní nevyhadzuje chrániče..

          • Ak si niekto kupuje auto ako je MB EQE, tak nebýva „ako socka v paneláku“, a predpokladám, že má aj primerané zázemie, včítane prívodu el. energie! Na EQE je všetko výrazne drahšie, a preto si myslím, že by malo mať v EU AC nabíjanie 22 kW v základe, o ktorom zároveň predpokladám, že pozná, keď ho pripojím na nižší možný výkon zo siete.

          • To je preto, lebo developeri stavajú aj rezidentom ako pre socky! Viliam, nemali by sme pre nabíjanie BEV počítať výkon pri 3x25A s napätím 400V ?!

          • A ešte niečo! Ak je pre jednu rezidenciu 3x25A, čo inak asi stačí, je to kvôli kW-maximu! Doteraz nie je domáce nabíjanie BEV tak obvyklé! Časy sa menia! Dimenzovanie elektrosietí je a bude veľká úloha so budúcnosti!

        • Mne osobne sa neskutočne páči ten dizajn. Ale tú „hyperobrazovku“ by som odtiaľ okamžite vyhodil. Ešte šťastie, že sa bude dať objednať aj bez nej. Teda, dúfam. A podľa fotiek nie je na karosérii ten nechutný chróm. Dúfam, že tam ani nebude. A vyzerá to, že tam nebudú ani tie pos.até bezrámové dvere. Za mňa super. Už len uhádnuť v lotérii čísla a idem po ňom. Ešte ak by bolo možné dať na sedadlá čalúnenie z materiálu toho modrého čalúnenia ako má iX 50-ka, tak by to bolo dokonalé.

          • Tak asi budem menšinový, čo sa týka názoru na dizajn! …
            SUV by nemalo byť s bezrámovými oknami, ale kto vie! Z obrázkov to nevidno!

Pridajte komentár