Mercedes predstavil elektromobil EQE s dojazdom až 660 km, ktorý sa zaradí do rovnakého segmentu ako Tesla Model S

6

Automobilka Mercedes-Benz predstavila svoj druhý model, ktorý vyrástol na novej platforme EVA2 určenej pre elektromobily vyššej triedy, a to Mercedes-Benz EQE. Ten sa pritom zaradí do rovnakého segmentu ako Tesla Model S.

Mercedes-Benz EQE je elektrický sedan vyššej strednej triedy s rozmermi 4 946/1 961/1 512 mm (dĺžka/šírka/výška), tzn., že najmä dĺžkou a šírkou sa podobá Tesle Model S (4 979/1 964/1 445 mm). Na danú triedu ponúka nadštandardný rázvor 3 120 mm (Model S: 2 960 mm), čo je o 90 mm menej ako v prípade luxusnej vlajkovej lode EQS. Rozmermi interiéru prekonáva súčasnú Triedu E, napríklad pokiaľ ide o priestor na plecia vpredu (+27 mm) alebo dĺžku interiéru (+80 mm). Poloha sedenia je pritom vyššia (+65 mm).

Objem batožinového priestoru je však prekvapujúco len 430 l (Model S: 793 l). Dizajn interiéru a výbava sa podľa výrobcu výrazne podobajú modelu EQS. Ako súčasť mimoriadnej výbavy sú pritom k dispozícii napríklad hyperobrazovka MBUX, automatické komfortné dvere (vpredu) či riadenie zadnej nápravy.

Pohonný systém

Li-ion batéria s chémiou NCM (nikel-kobalt-mangán v pomere 8:1:1) má využiteľnú kapacitu okolo 90 kWh a zabezpečuje „dojazd do 660 km (WLTP) v závislosti od výbavy a konfigurácie vozidla“. Modelová paleta bude v čase uvedenia na trh zahŕňať dva varianty so zadným náhonom: „EQE 350“ s výkonom 215 kW a krútiacim momentom 530 Nm a ďalší zatiaľ nešpecifikovaný model. Vysokovýkonné varianty s výkonom okolo 500 kW sú v štádiu plánovania.

Nabíjanie

Mercedes-Benz EQE podporuje maximálny nabíjací výkon 170 kW. Výrobca pritom uvádza, že v priebehu 15 minút je za ideálnych podmienok možné do EQE načerpať 35,55 kWh energie, čo zodpovedá dojazdu 250 km (WLTP). Nabitie z 10 na 80 % má trvať 32 min.

V štandarde nájdeme palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW (na príslušnom 3-fázovom AC zdroji sa vozidlo nabije za 8,25 h). Príplatková „palubka“ má výkon 22 kW (na príslušnom 3-fázovom AC zdroji sa vozidlo nabije za 4,25 h).

Ceny zatiaľ neboli oznámené. Na to je však ešte čas, keďže ako výrobca informuje, postupné globálne uvedenie na trh sa uskutoční v polovici roka 2022.

Zdroj: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Spoznali sme cenovky elektrickej vlajkovej lode od Mercedes-Benz, teda modelu EQS
Mercedes-Benz oznámil elektromobil s dojazdom cez 1 000 km a transformáciu na „elektromobilku“
Mercedes predstavil kompaktné SUV EQB. Aj v 7-miestnej konfigurácii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Otrasný dizajn, hlavne na tej prvej fotke, nemci nám tu stále podsúvajú kadejaké podivné tvary, zjavne nechcú aby to ľudia kupovali. Kým sa bude dať, budú nám tu ponúkať krásne spaľováky a škaredé elektromobily.
    Dizajn sa nedá s teslou S ani porovnať, to je aj po 10 rokoch jedno z najkrajších áut…. podľa mňa…

    • Neboli schopní ani vyvinúť vlastný pohon na úrovni. Jediná záchrana bola akvizícia. Typická neschopnosť fat cat korporácií prinášať inovácie.

    • Ten dizajn je skutočne málo ľúbivý. To auto je také „guľaté“, bez akýckoľvek výstupkov a hrán. Preto sa ten dizajn javí taký „šedivý“, ako keby bez nápadu.
      Dôvod je však úplne prozaický – snaha o čo najmenší odpor vzduchu. Vybavené.
      Spaľováky mali nádherné členité masky s veľkými otvormi na nasávanie chladiaceho vzduchu a spústy ďalších ozdôb.
      Ako úplný extrém si treba pozrieť americké „krížniky“ zo 60 – tych a začiatku 70 – tych rokov minulého staročia. To boli „kreácie“! Pod kapotou sa schovával motor so zdvihovým objemom trebárs aj 10 litrov a spotrebou 40 až 60 l na 100 km. Auto aj na „päťke“ gumovalo asfalt.
      No a čo? Veď liter benzínu stál zopár drobných! Toto šialenstvo zastavila až ropná kríza v r. 1973.
      Takže – ja by som to prekvalifikoval. Nie škaredý dizajn, ale nový dizajn. Proste, zvykajme si…

    • Isteže máš pravdu, JURAJF. Vieš, možno to znie čudne, ale uvedom si, že Teslu Model S nemáš možnosť porovnávať so spaľovacou Teslou Model S.
      OK?

Pridajte komentár