Mercedes-Benz EQE je už v predaji na Slovensku. Spoznali sme pritom aj ceny

12

Sedan vyššej strednej triedy Mercedes-Benz EQE je v podstate o niečo menšou „verziou“ elektrickej vlajkovej lode EQS. A dostupný je už aj na Slovensku, pričom sme tiež spoznali cenovky.

Automobilka Mercedes-Benz uvádza, že „športový sedan EQE ponúka všetky podstatné funkcie EQS v o čosi kompaktnejšom formáte“. Na slovenskom trhu budú spočiatku dostupné 2 verzie, a to EQE 350+ a EQE 43 4MATIC.

Mercedes-Benz EQE je elektrický sedan vyššej strednej triedy s rozmermi 4 946/1 961/1 512 mm (dĺžka/šírka/výška), tzn., že najmä dĺžkou a šírkou sa podobá Tesle Model S (4 979/1 964/1 445 mm). Na danú triedu ponúka nadštandardný rázvor 3 120 mm (Model S: 2 960 mm), čo je o 90 mm menej ako v prípade modelu EQS.

Verzia EQE 350+ ponúkne výkon 215 kW, krútiaci moment 530 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 s. Batéria s využiteľnou kapacitou okolo 90 kWh zabezpečí tomuto modelu so zadným náhonom dojazd 639 km (WLTP). Podporuje maximálny nabíjací výkon 170 kW, pričom nabitie z 10 na 80 % má trvať 32 min.

Mercedes-AMG EQE 43 disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 350 kW, krútiacim momentom 858 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dojazdom 532 km (WLTP).

Čo sa týka nabíjania striedavým prúdom, v štandarde nájdeme palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW (na príslušnom 3-fázovom AC zdroji sa vozidlo nabije za 8,25 h). Príplatková „palubka“ má výkon 22 kW (na príslušnom 3-fázovom AC zdroji sa vozidlo nabije za 4,25 h).

Ohľadom výbavy nového elektromobilu Mercedes-Benz sa nejdeme rozpisovať, už v základe je toho dosť a ako už býva v prípade nemeckých prémiových značiek zvykom, v doplnkovej výbave je toho ešte viac. Každopádne všetko podstatné nájdete aj na slovenskom webe automobilky Mercedes-Benz.

Spomenieme však zverejnené ceny, ktoré sa týkajú slovenského trhu. A to 76 002 €, čo je základná cena verzie EQE 350+ a 109 962 €, ktorá sa vzťahuje k verzii EQE 43. Pre porovnanie, o niečo väčšia elektrická vlajková loď EQS, s ktorou má EQE mnoho spoločného, začína u nás na cene 104 970 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily budú ešte dlho drahšie ako spaľovacie autá, tvrdí technický šéf Mercedesu
Mercedes údajne chystá menší elektromobil s dojazdom až 850 km
Mercedes predstavil svoje vlajkové elektrické SUV. Ponúkne až 7-miest či offroad režim

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Zial nemci nevedia vyrabat elektricke auta…za Teslou zaostavaju tak 20 rokov…toto nie je nic ine len neskutocne drahe načačkane čudo…

    • Je smiešne porovnávať stále Teslu s inými elektromobilmi. Tesla je od začiatku vytvorená ako firma na výrobu počítačov na kolesách. A ani zďaleka nie je dokonalá. Čo sa týka efektivity, je na tom asi veľmi dobre, ale Tesla neponúka veľa vecí, ktoré by som ja od vozidla očakával. Ostatné elektromobily sú vlastne len „nutným“ vývojovým stupňom vlastnej automobilky, ktorá je už zabehnutá v iných oblastiach. Pre mňa osobne bola Tesla kedysi vysnívaným vozidlom, ale postupom času ma to ťahá úplne iným smerom. Momentálne mi neponúkne to, čo očakávam. To mi ponúknu zatiaľ len EQS SUV, iX 50xDrive, možno Ioniq 7 či EV9. Nakoľko nemá Tesla u nás ani zastúpenie, je to ďalší dôvod ísť iným smerom. Sú síce spôsoby ako sa k nej dostať či ako ju servisovať, ale nie je to to, čo by som od svojho vozidla očakával. A autopilot (ktorý je u Tesly na vysokej úrovni samozrejme) nie je pre mňa vôbec zaujímavý. A určite ani nabíjanie zadarmo. Tých pár EUR pri takej cene za auto mi neprídu likvidačné pre rodinný rozpočet. A je až smiešne keď čítam na slovenskej stránke o Tesle o tom, ako sa niektorí sťažujú na to, že tam a tam sa nenabijú zadarmo.

      • Mohol by som poprosiť o dáčo konkrétne , čo Tesla X v porovnaní s uvádzanými vozidlami nemá ? Lebo ja po 4 rokoch ( 135 tis km ) s teslou X viem uviesť niekolko vecí, čo tie autá nemajú… A to sa nebavím o novej tesle X ( žial v európe ešte nie je dostupná ), ktorá je absolútny TOP !

        • Samozrejme, že Tesla X oproti uvádzaným vozidlám má niečo iné, to je jasné. Každý má iné priority. Určite nie som proti tomuto vozidlu, ale proste „domáce“ značky majú na SVK zastúpenie, majú servis. Ďalej mi v Teslách veľmi chýba HUD. Viem, že je to len o zvyku, ale tak to u mňa proste je. Ďalej nie som zástanca bezrámových dverí. I keď je pravda, že toto isté má aj iX-ko. A u X-ka sú síce praktické tie krídlové dvere, ale osobne ma to vôbec neoslovilo. Čo sa týka 3-ky a S-ka, tak sú pre mňa prinízke. Nie že by som bol vysoký, to vôbec, ale ja mám rád vyšší posed. Preto som veľmi zaťažený na SUV-čka. Taký Y by bol najbližšie k mojim predstavám, ale tá sklenená strecha ma neskutočne irituje. Ďalej bezrámové dvere, absencia HUD, absencia prístrojového panelu, … . Inak tá jednoduchosť interiéru a exteriéru je super. Ja tu určite nechcem útočiť na nejakú automobilku. Každý si nájde to svoje a ak Vám slúži perfektne a bez poruchy, nie je o čom, je to len dobre. Záleží na prioritách a ochote ku kompromisom. Momentálne sú moji favoriti jasní. Ak sa niečo zmení aj v Tesle, nemám problém rozmýšľať aj nad jej kúpou. Ale ako som písal, momentálne sú mi najbližšie EQS SUV (uvidíme ako bude na tom EQE SUV), iX 50xDrive, teoreticky EV9 a Ioniq 7.

          • Ale no tak, toto nie je vôbec nutné. Neviem čo je deutz. A viete mi napísať prečo som blbý? Myslím konkrétne, lebo takto to má nulovú výpovednú hodnotu.

          • Je to akýsi anonymný úchyl, ktorý nemá vlastné myšlienky, len stále hrubo napadá iných …. Čosi ako Fico!

          • Áno, máš právo povedať, ako to vidíš a cítiš ty, tak ako každý iný, a to bez toho, aby ťa za to niekto osočoval! Je to duševný chudák! ….

          • Tak to je úplne jasné, že sa môžem vyjadriť sám za seba. Len som bol zvedavý na to, čo ho k tomu viedlo, takto niekoho napadnúť. A vlastne ani nedokáže napísať dôvod. Ale to je na každom fóre, kde som kedy bol. Aj takí musia medzi nami existovať.

          • No, musia či nemusia byť, bohužiaľ sa nájdu! Je to zloba a nízke pudy v nich …

  2. A aká je vlastne gravimetrická hmotnosť batériového packu?
    Dozvieme sa to až na základe povinných údajov z Číny?
    V Európe to novinárov zjavne nezaujíma, ani regulátorov…
    Pritom ide o kľúčovú informáciu z pohľadu elektromobility!

  3. Pán APOLITIKY nie je vo svojich názoroch až tak apolitický! Súhlasím s ANONYMOM 9:00 PM, že iné BEV môžu poskytnúť funkcie a pocity, ktoré TESLA nemá, a LIPI-mu vôbec nechýbajú! Dúfam, že „rozčertený“ IK si zistí tú gravimetrickú hmotnosť z Číny, a MB predá chtivým zákazníkom zopár tých EQE aj bez toho ….
    Pekný studený máj všetkým!

Pridajte komentár