Spustená bola výroba a predaj prvého elektromobilu z rodiny Mercedes-Benz EQ

3

Mercedes dnes odštartoval svoju éru elektromobility, a to spustením výroby a predaja prvého elektromobilu z rodiny EQ, ktorým je SUV strednej triedy Mercedes-Benz EQC.

Sériový Mercedes-Benz EQC už schádza z výrobných liniek závodu v Brémach. Jeho produkcia pritom prebieha na rovnakých linkách ako v prípade modelov C-class a GLC so spaľovacím a hybridným ústrojenstvom.

Výrobné zariadenie pritom dokáže flexibilne reagovať na požiadavky trhu. To znamená, že nie je problémom napríklad značné navýšenie výroby elektromobilov, v prípade zvýšeného dopytu. Týmto spôsobom chce nemecká automobilka zabezpečiť, čo najefektívnejšie využitie svojich kapacít.

Dodávateľom batérií pre Mercedes-Benz EQC je koncernová (Daimler) spoločnosť Accumotive, ktorej výrobný závod sa nachádza taktiež v Nemecku. Tá však žiaľ nevyrába vlastné batériové články. Aj Mercedes je teda v tomto smere závislý od ázijských dodávateľov, takže ani v jeho prípade nemožno vylúčiť problémy s dodávkami pri vyššom ako predpokladanom dopyte.

Do produkcie batérií pritom plánuje investovať 1 miliardu €, vďaka čomu vyrastie až 9 batériových tovární na 3 kontinentoch. Elektrické SUV od Mercedesu sa pritom bude vyrábať aj Číne, a to pre tamojší trh.

Záruka a servis

Mercedes aktuálne informuje, že na batériu elektromobilu EQC poskytuje 8-ročnú záruku, resp. 160 000 km, podľa toho, čo nastane skôr. Negarantuje však minimálnu zostatkovú kapacitu. V rámci servisného  balíka „Maintenance Service“ ponúka všeobecnú záruku 6 rokov alebo 150 000 km.

Náhradný spaľovák, wallbox, nabíjacia služba

Majitelia modelu Mercedes EQC budú mať k dispozícii tzv. „balíček na podporu mobility“. Ten zahŕňa možnosť prenájmu spaľovacích modelov Mercedes so zvýhodnením 10 %. Taktiež budú môcť využiť službu inštalácie nabíjacieho wallboxu pre domáce nabíjanie.

Tak ako nemecká konkurencia, aj Mercedes-Benz poskytuje službu komfortného nabíjania. Tá umožňuje využívanie rôznych nabíjacích sietí prostredníctvom jedinej mobilnej aplikácie. A to vrátane siete ultra-rýchlych nabíjačiek Ionity.

Finálne špecifikácie

Skôr ako sa „pustíte“ do nasledujúcej oficiálnej tabuľky so špecifikáciami elektromobilu Mercedes-Benz EQC, upozorňujeme, že dojazd ako aj spotreba sú uvádzané v rámci zastaralého a „optimistického“ cyklu NEDC.

Podľa informácií, ktoré sme získali od predstaviteľov slovenského zastúpenia Mercedesu, by mala byť horná hranica dojazdu 417 km, a to podľa realistickejšieho cyklu WLTP. Napriek tomu treba počítať v reálnej prevádzke s ešte o niečo nižší dojazdom. Čo sa týka slovenskej ceny, tá by mala začínať na sume 78 000 € s DPH.

Spotreba (NEDC)20.8 – 19.7 kWh/100 km
Dojazd (NEDC)445 – 471 km
Rýchlosť nabíjania na AC zdroji (10 – 100 %)11 hod. (7,4 kW)
Rýchlosť nabíjania na DC nabíjačkách (10 – 80 %)40 min. (400 V, min. 300 A)
Pohonný systém2 asynchrónne elektromotory, 4×4
Celkový výkon300 kW (408 k)
Max. krútiaci moment760 Nm
Maximálna rýchlosť180 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h5.1 s
Kapacita Li-ion batérie80 kWh
Hmotnosť batérie652 kg
Dĺžka/šírka/výška4,761/1,884 /1,623 mm
Rázvor náprav2,873 mm
Objem kufracca 500 l
Hmotnosť2,495 kg
Ťažná sila1,800 kg
Cena na nemeckom trhuod 71,281.00 €

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes chystá ďalších 9 elektromobilov. Akých modelov sa dočkáme?
Mercedes a BMW vraj plánujú spoločný „cenovo dostupný“ elektromobil
Tesla a Mercedes diskutujú o možnej spolupráci na elektrickej dodávke

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

    • Tento údaj sme prebrali z tlačovej správy Daimleru. Myslené je to zrejme tak, že zdroj nabíjania musí mať výkon minimálne 7,4 kW, pričom disponuje minimálne 16 A na fázu, a to v rámci viac-fázového nabíjania. Každopádne tento údaj bez dodatočného popisu pôsobí mätúco. Upravíme to. Ďakujeme za upozornenie.

    • To vpredu medzi svetlami je „fosílna nostalgia“ alebo pravdepodobne elektrický gril? Už mu chýbajú len imitácie aspoň štyroch komínov vzadu. Takto vyzerá ortodoxný design. Inak okrem ceny fajn.

Pridajte komentár