Necelé 2 roky od odhalenia konceptu na parížskom autosalóne sme sa dočkali predstavenia produkčnej verzie elektrického SUV Mercedes-Benz EQC. Jedná sa o druhý elektromobil značky, a to po modeli B 250e. Je však prvým z novej generácie elektrických vozidiel rodiny EQ.
Nemecký výrobca považuje svoju novinku vďaka údajným atletickým proporciám za crossover. Po dizajnovej stránke zas za vozidlo stojace niekde medzi SUV a CUV. Každopádne rázvor 2 873 mm a dĺžka 4 761 mm radia Mercedes-Benz EQC do strednej triedy.
Mercedes-Benz EQC – špecifikácie
K rázvoru a dĺžke novinky sa patrí ešte doplniť údaje o šírke (1 884 mm) a výške (1 624 mm). Pohotovostná hmotnosť vozidla je 2 425 kg. Batožinový priestor má objem okolo 500 l, v závislosti od výbavy.
Výkon
Mercedes-Benz EQC je vybavený dvoma asynchrónnymi elektromotormi, ktoré poháňajú prednú aj zadnú nápravu. Ich spoločný výkon dosahuje hodnotu 300 kW (408 k). Maximálny krútiaci moment dosahuje vynikajúcu hodnotu 765 Nm.
Jazdná dynamika
Vďaka výkonu oboch elektromotorov a vysokému krútiacemu momentu zrýchli relatívne ťažké SUV z 0 na 100 km/h len za 5,1 sekundy. Jedná sa síce o „4-kolku“, ale výkon je sústredený najmä na zadnú nápravu, takže elektromobil by mohol mať z časti charakter „zadokolky“. Predný elektromotor je zas optimalizovaný pre čo najlepšiu spotrebu a dojazd. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 180 km/h.
Batéria a dojazd
Li-Ion batéria integrovaná do podlahy vozidla disponuje kapacitou 80 kWh. Pri priemernej spotrebe 22,2 kWh/100 km by mal Mercedes-Benz EQC dosiahnuť teoretický dojazd vyše 450 km. Udávané hodnoty sú však predbežné a boli namerané v rámci zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC. Dojazd v reálnych podmienkach tak bude zrejme okolo 350 km.
Asistent pre optimalizácia dojazdu
Samozrejme dojazd elektromobilov do značnej miery ovplyvňuje spôsob jazdy. Preto má vodič na výber z viacerých jazdných režimov, a to COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT a INDIVIDUAL. V režime ECO je pritom dostupný asistent, ktorý na základe údajov z navigácie, radarov, kamier a čítania dopravných značiek radí vodičovi, kedy uvoľniť akcelerátor či zmeniť úroveň rekuperácie.
Ako sme už naznačili, vodič môže ovplyvňovať prostredníctvom páčiek pod volantom úroveň rekuperácie. Podobne ako v modeli Hyundai Ioniq Electric.
Nabíjanie
Mercedes-Benz EQC je vybavený vodou chladenou palubnou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW. K dispozícii bude aj wallbox s výkonom 22 kW. Sklamaním je pre nás podpora rýchlonabíjania maximálnym výkonom 110 kW. To je veľkým prekvapením, nakoľko Daimler je jedným z 5 zakladajúcich členov konzorcia Ionity, ktoré buduje v rámci Európy sieť ultravýkonných nabíjacích staníc s výkon 150 až 350 kW.
Nové elektromobily ďalších členov konzorcia pritom budú podporovať rýchlejšie nabíjanie. Napríklad Audi e-tron na začiatok 150 kW a Porsche Taycan až 350 kW nabíjanie. Elektrické SUV sa tak bude nabíjať dlhšie ako nová prémiová konkurencia, a to 40 minút z 10 na 80 % kapacity batérie.
Interiér
Interiér je mixom posledných dvoch generácia interiérov od Mercedes-Benz, ktorý je obohatený o špecifické prvky. V centrálnej pozícii palubnej dosky nájdeme napríklad pre značku netypické obdĺžnikové výduchy ventilácie, ktoré obsahujú dýzy v tvare kľúča vo farbe ružového zlata.
Ako v každom modernom Mercedese, nemôže ani v modeli EQC chýbať združený panel s dvoma displejmi. Ten ľavý slúži ako digitálna prístrojová doska, pravý je zas dotykový a možno ním ovládať infotainment a nastavenia vozidla.
Výroba a uvedenie na trh
Mercedes-Benz EQC sa dostane do masovej produkcie budúci rok. Vyrábať sa bude v nemeckom závode automobilky v Brémach. K prvým zákazníkom sa dostane v polovici roka 2019. Oficiálna cena zatiaľ nie je známa.
SÚVISIACE ČLÁNKY (pokračovanie nižšie):
Audi spustilo výrobu svojho prvého elektromobilu E-tron
BMW poodhalilo elektromobil novej generácie. Predstaví ho o pár dní
Mercedes-Benz EQA: Všetko, čo vieme o elektrickom kompaktnom hatchbacku
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Daimler
2 komentáre
Li-Ion batéria integrovaná do podlahy vozidla disponuje kapacitou 80 kWh. Pri priemernej spotrebe 22,2 kWh/100 km by mal Mercedes-Benz EQC dosiahnuť teoretický dojazd vyše 450 km
Ďakujeme za postreh. Pri písaní článku som si to neuvedomil. Zaujímavé na tom je, že sú to údaje priamo z tlačovej správy a všetky podľa NEDC. Je pri nich síce poznámka, že sa jedná o predbežné údaje, to ale nič nevysvetľuje. Údaj o spotrebe bude zrejme v skutočnosti vypočítaný podľa prísnejšej a presnejšej normy WLTP.
Nuž budeme si musieť asi počkať na oficiálne upresnenie.