Mercedes predstavil extrémnu off-road verziu elektromobilu EQC – „4×4²“

2

Automobilka Mercedes-Benz dnes predstavila plne funkčnú štúdiu „extrémneho“ elektrického off-roadu Mercedes-Benz EQC 4×4², ktorý vznikol na základoch konvenčného elektromobilu EQC. Technológia vozidla je zameraná na budúcnosť, pričom v rámci viacerých „off-road“ faktorov prekonáva aj legendárnu triedu G.

Mercedes-Benz chce modelom EQC 4×4² „otestovať limity a ukázať, že elektromobilita nie je len mestskou záležitosťou, ale je tiež mysliteľná v teréne.“ My dodávame, že elektromobilita je určite aj „mimomestská“.

Na elektrickom off-roade Mercedes-Benz EQC 4×4² pracoval malý špecializovaný „medzirezortný tím“, ktorý vytvoril „pojazdnú technologickú platformu“ na základe konvenčného elektromobilu EQC 400.

Elektrický off-road je podľa Mercedesu schopný jazdiť po piesku v púštnych oblastiach a na plážach, v skalnatom teréne a brodiť sa horskými potokmi. A to aj vďaka viacprvkovým portálovým nápravám, značnej svetlej výške a veľkým nájazdovým uhlom.

Svetlá výška vozidla dosahuje hodnotu 293 mm, čo je vyše 2-násobne viac ako v prípade konvenčného modelu EQC (140 mm) a o 58 mm viac ako v prípade off-road legendy, modelu Mercedes-Benz G. Hĺbka brodenia vzrástla v porovnaní s modelom EQC o 15 cm, a to na 40 cm, pričom off-road verzia je cca o 20 cm vyššia.

Mercedes-Benz EQC 4×4² prekonáva triedu G aj v nájazdových uhloch. Predný nájazdový uhol totiž dosahuje 31,8 st. a zadný nájazdový uhol 33 st. „G-éčko“ si musí „vystačiť“ s 28 st. na oboch stranách.

„Lampspeaker“

Zaujímavosťou tohto modelu sú tiež tzv. „lampspeakre“. Zvukoví experti spoločnosti Mercedes-Benz využili dostupný inštalačný priestor v rámci krytov svetlometov na integráciu reproduktorov. Tie generujú zvuk pre systém AVAS, ktorého cieľom je upozorniť chodcov na prítomnosť vozidla pri jazde nižšími rýchlosťami.

Mercedes-Benz EQC 4×4² je po modeloch G 500 4×4² a E 400 All-Terrain 4×4² už tretím konceptom značky s „prívlastkom“ 4×4². Špeciálne „G-éčko“ sa pritom dostalo do sériovej výroby. V prípade modelu EQC také niečo pravdepodobne nemôžeme očakávať, zdá sa však, že táto technologická platforma by sa mohla stať základom pre avizovanú plne elektrickú triedu G.

Zdroj: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Česko-ruská spolupráca prináša „cenovo dostupný“ elektrický offroad
Tesla Model X ako skutočný offroad či vozidlo autoškoly a ambulancie
Je elektrický „offroad fúrik“ s pohonom 4×4 elektromobilom roka?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. To je zvláštne označenie: 4×4² ! Po matematickej stránke by výsledok mal byť: 64 (4 x 4 na druhú).
    V dvojkovej sústave je to 1000000…

Pridajte komentár