Audi, Mercedes a VW čoskoro predstavia ďalšie elektromobily

5

Automobilky Audi a Mercedes-Benz len pred pár dňami predstavili svoje nové elektrické modely Q4 e-tron a EQS. A už onedlho sa dočkáme ďalších e-mobility premiér od týchto nemeckých výrobcov. Konkrétne pôjde o model Mercedes-Benz EQB a väčší „sportback“ od Audi. VW zas oznámil športovo ladený variant modelu ID.4 s prívlastkom GTX.

Mercedes-Benz EQB

Najbližšie sa dočkáme predstavenia modelu Mercedes-Benz EQB (v nedeľu 18. apríla), a to v rámci večera pred prvým novinárskym dňom autosalónu Auto Shanghai 2021. Pôjde o kompaktné elektrické SUV, takže zmienky o 7-miestnej verzii či bežnej verzii s batožinovým priestorom s objemom až 1 700 l (po sklopení zadných sedadiel) sú pomerne prekvapivé.

Nového elektrického Mercedesu sa najskôr dočkajú Číňania. Potom bude nasledovať európsky trh, kde sa model EQB objaví ešte tento rok. Do USA príde budúci rok.

mercedes-benz eqb

Zdroj: Daimler

Tajuplné elektrické Audi

Podstatne tajuplnejším avizovaných novým elektromobilom je model od Audi, ktorý bude na autosalóne v Šanghaji predstavený deň po spomínanom Mercedese. Automobilka Audi totiž v rámci súvisiacej „tlačovej správy“ zverejnila len náčrt prednej časti vozidla a text „Svetová premiéra: Audi na Auto Shanghai 19. apríla“.

Našťastie následne doplnil nejaké informácie hovorca nemeckej spoločnosti. Pôjde o koncept, ktorý by mal ukázať, ako si nemecká značka predstavuje „sportback“ s čisto elektrickým pohonom založený na platforme PPE, píše Ecomento.

Podľa hovorcu Audi ponúkne nový koncepčný model veľmi konkrétny pohľad na sériový elektromobil veľkosti modelu A6, ktorý bude debutovať v roku 2023. Keďže vyrastie na platforme PPE, ktorú spoločne vyvinuli značky Porsche a Audi, očakávať zrejme môžeme prémiové výkonné vozidlo s 800V elektrickou architektúrou a nemalou cenovkou.

audi a6 e-tron

Zdroj: Audi

Volkswagen ID.4 GTX

A tento mesiac (28. apríla) sa dočkáme aj predstavenia novinky z rodiny Volkswagen ID. Volkswagen ID.4 GTX bude športovo ladenou verziou modelu ID.4 a zároveň prvým predstaviteľom nového radu GTX. Ten má podľa VW priniesť športovejšie verzie elektromobilov značky, ktoré ponúknu pohon oboch náprav a potešenie z jazdy.

Zdroje: Daimler, Audi, VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz predstavil svoju vlajkovú e-loď EQS s dojazdom 770 km
Audi predstavilo svoj „vstupný“ elektromobil Q4 e-tron s cenou od 41 900 €
Elektromobily spravia z VW Group poskytovateľa elektriny. Vďaka obojsmernému nabíjaniu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. S tými novými modelmi EV sa nám akosi „vrece roztrhlo“. Ale veď je to tak správne.
    Ešte nech sa čím skôr to „vrece roztrhne“ aj s elektrododávkami, elektronáklaďákmi, e-kamiónmi atď.
    Potom zamávame spaľovákom na ceste za zaslúžilým odpočinkom, na ceste za parnými lokomotívami.
    Skrátka, na ceste do múzea…

  2. Keď si predstavím tie 10–tisice zamestnancov za výrobnými pásmi v automobilkách po celom svete,tak len v Číne už dokážu vyrábať elektroautá aj pre ZAMESTNANCOV!! Ako sa musia cítiť tie tisícky zamesnancov v ostatných automobilkách sveta, aj v USA, keď výrábajú pre nich stále cenovo nedostupné elektroautá!!! Každý deň za pásom vidieť tie stovky elektroáut, ako idú pod vašimi rukami a vy sa stále môžete len tak akurát na ne dívať !! Pred koľkými rokmi začal Musk vyrábať elektroautá a cena je stále aj pre jeho zamestnancov nedostupná ? Ako dlho budú radoví zamestnanci všetkých automobiliek sveta toto trpieť ?????? Veď aj radoví zamestnanci automobiliek sa chcú voziť efektívne a racionálne na elektroautách !? Zatiaľ reálna situácia je taká, že menežment automobiliek zvysoka na radových zamestnancov KAŠLE!!!!!

    • A vizerá to tak, že kašlú aj na ekológiu. Nikto im to za tieto ceny kupovať nebude, okrem pár vínimiek. Aj tak je najekologickejšie chodiť pešo a po okrese stačí aj bicykel.

    • Systém na západe je nastavený tak, aby daňovo zlikvidovali strednú triedu. Dnešná mladá generácia vie, že sa bude mať horšie ako ich rodičia. Je všeobecne známe, že bohatí po daňových optimalizáciách tu neplatia prakticky nič. Ale už Henry Ford hovoril, že musí platiť svojich zamestnancov tak dobre, aby si mal kto kupovať jeho autá.
      Zaujímavé je že Čína dokáže zabezpečiť rast strednej triedy. Takže technicky to je možné. Kde robíme chybu? A aj chudobní tam dosiahnu na elektrické auto Wuling Hong Guang MINI EV.

Pridajte komentár