Mercedes predstavil kompaktné SUV EQB. Aj v 7-miestnej konfigurácii

8

Automobilka Mercedes-Benz predstavila svoj ďalší elektromobil – Mercedes-Benz EQB. Ide o kompaktné SUV zamerané aj na praktickosť či rodinné využitie, čoho dôkazom je voliteľný tretí rad sedadiel.

Mercedes-Benz EQB vychádza v podstate z dvoch modelov. A to z elektromobilu EQA, s ktorým zdieľa spoločnú techniku a zo spaľovacieho modelu GLB, ktorý bol základom pre karosériu elektrickej novinky.

S rozmermi 4 684 x 1 834 x 1 667 x 2 829 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) EQB balansuje medzi nižšou strednou a strednou triedou. Na svoju veľkosť však prekvapivo poskytuje až 7 miest na sedenie, pričom v rámci príplatkových sedadiel 3. radu sa podľa výrobcu zmestia pasažieri s výškou do 165 cm. A je na ne možné nainštalovať aj detské autosedačky.

Vzhľadom na tvar karosérie je celkom slušná aj aerodynamika vyjadrená koeficientom odporu vzduchu 0,28. Batožinový priestor má objem 495 až 1710 l (5-miestna verzia), resp. 465 (po sklopení 3. radu sedadiel v rámci 7-miestnej verzie) až 1620 l (po sklopení 2. a 3. radu sedadiel).

Pohonný systém

Mercedes-Benz v prípade modelu EQB uvádza, že ten bude v Európe dostupný s pohonom prednej nápravy aj oboch náprav, pričom výkon niektorých verzií presiahne 200 kW. Žiaľ, Nemci konkrétnejší neboli. Na základe príbuzného modelu EQA sa však dá predpokladať, že základná „predokolka“ ponúkne výkon 140 kW a krútiaci moment 375 Nm.

Nemecká značka tiež spomína batériu s využiteľnou kapacitou 66,5 kWh. Verzia EQB 350 4MATIC (pohon oboch náprav), ktorá bude pravdepodobne vybavená batériou so spomínanou kapacitou, ponúkne dojazd 419 km (WLTP). Mercedes pritom avizuje aj verziu s „obzvlášť dlhý dojazdom“.

Nabíjanie

Mercedes-Benz EQB podporuje rýchlonabíjanie maximálnym výkonom 100 kW, pričom z 10 na 80 % sa nabije za „niečo málo cez 30 min“. Palubná nabíjačka ponúkne výkon 11 kW.

Elektrická novinka od Mercedesu dorazí na európsky trh tento rok. Na podrobnejšie informácie ohľadom nej si však budeme musieť počkať.

Zdroj: Daimler 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz predstavil svoju vlajkovú e-loď EQS s dojazdom 770 km
Mercedes-Benz eKTW je elektrická sanitka, ktorá sa chystá na európsky trh
Mercedes predstavil svoj „vstupný“ elektromobil EQA a zverejnil slovenskú cenu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. V dnešnej dobe ísť na trh so starou neefektívnou EV platformou a navyše dobre predraženou…
    Ešte že neprišli o baterky od SK Innovation. Inak by nemali z čoho vyrábať to EQA/B. Majú obrovské šťastie, že u LG loboval za ukončenie sporu dokonca americký prezident. Tých nižšie postavených ani nevieme porátať. Inak by už ani teoreticky nemali šancu dohnať Číňanov v BEV.

  2. Krabicový vzhľad, platforma zo spaľovacieho vozidla.. tí v Mercedese si idú tvrdohlavo za svojími predstavami. Keď im to nebude vychádzať, spoja sa s nejakou automobilku, dajú na to trojcípu hviezdu a budú to predávať za dvojnásobný peniaz. Veď na vyrobení efektívneho BEV sa môžu podieľať aj deti, aj tie vedia že keď hodím ploský kameň ponad vodu tak preskáče ďalej ako keď tam šmarím kocku. Pôjde ku dnu…

  3. Keď sa pripravoval tento elektromobil, špeciálna platforma pre e-mobily EVA zrejme ešte nebola k dispozícii.
    Ale lepšie e-mobil na staršej platforme ako žiadny. Daimler investuje miliardy do elektromobility (aj do autobusov a nákladných vozidiel), takže čoskoro budú dostupné aj e-mobily na EVA platforme (vlajková loď EQS už tento rok).

    • Nemáte celkom pravdu,, tieto staré platformy nemá Mercedes zďaleka vyladene,, pozrite si videá eqc pri krížení náprav,, to auto sa ledva pohne.. Audi e-tron ani jaguar s tým problém absolútne nemali.. Uznávam, že na asfalte bežne ku krizeniu náprav nepríde ale stačí aby nasnežilo a to ťažké auto sa ledva pohne.. To je na auto v tej cenovej triede hanba..

  4. Bohužiaľ konštatovať , že zostávajú 10 a viac rokov za konkurenciou je smutné pre značky, ako Mercedes, BMW a Audi…
    A keďže značná časť Európy je naviazaná na automotive, špeciálne Slovensko, čaká nás bolestivé obdobie transformácie.

    • Nie je to také hrozné, to zaostávanie sa zmenšuje a automobilky ako Mercedes, BMW, Audi sú schopné produkovať automobily v miliónoch kusov (majú fabriky aj v USA, Číne…) – hlavne VW, kde sa črtá aj spolupráca s Aple na Aple Car) je schopné chŕliť milióny elektromobilov (chystajú aj 6 baterkární).

  5. Toto kompaktné MB SUV EQB mi pripomína istou 80 ročnou babičkou zo Španielska premaľovaný obrázok Krista v kostole od Elías García Martíneza z 19. storočia !!! Stala sa tým slávna !!! Ale MB týmto SUV MQB určite nie !!!!!!!!!!!!!

Pridajte komentár