Mercedes-Benz ukazuje svoj najmenší a najdostupnejší elektromobil EQA

0

Automobilka Mercedes-Benz aktuálne testuje svoj kompaktný plne elektrický crossover Mercedes-Benz EQA v náročných zimných podmienkach. Pôjde pritom o najmenší a s veľkou pravdepodobnosťou aj cenovo najdostupnejší elektromobil z chystanej viacčlennej rodiny EQ.

Mercedes-Benz EQA bol v koncepčnej podobe predstavený na autosalóne vo Frankfurte v roku 2017. A to ako hatchback nižšej strednej triedy s rozmermi 4 285 mm x 1 810 mm x 1 428 mm x 2 729 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Odvtedy sa však veľa zmenilo. Najväčšia zmena sa týka samotného typu karosérie, pretože z hatchback sa napokon pretransformoval na crossover. Kompaktný sériový elektromobil bude odvodený z nedávno predstavenej 2. generácie modelu GLA, predovšetkým po dizajnovej stránke.

Podobný GLA, ale s úplne novou platformou

Avšak čo je najpodstatnejšie, vyrastie na novej platforme pre elektromobily EVA (electric vehicle architecture). Takže nepôjde o žiadnu elektrifikovanú verziu spaľovacieho modelu. Flexibilita tejto platformy pritom umožňuje robiť vozidlá s pohonom prednej, zadnej aj oboch náprav a s použitím jedného alebo dvoch elektromotorov.

Taktiež umožňuje škálovať veľkosť batérie a použitie 800-voltového elektrického systému, ktorý môže priniesť „ultra-rýchle“ nabíjanie. Platforma je koncipovaná tak, aby bolo možné elektromobily vyrábať popri konvenčných kompaktných modeloch v rovnakých továrňach.

Čo sa týka špecifikácií sériového vozidla, automobilka Mercedes-Benz zatiaľ mlčí. Avšak aspoň pre predstavu, čo by sme mohli od modelu Mercedes-Benz EQA očakávať, uvádzame špecifikácie jeho konceptu:

  • Výkon (škálovateľný): do 200 kW
  • Kr. moment (škálovateľný): do 500+ Nm
  • Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 5 s
  • Batéria: 60 kWh
  • Dojazd: 400 km
  • Nabíjanie: zisk 100 km dojazdu za 10 min nabíjania

Náročné testy

Aktuálne nemecká automobilka vo svoje tlačovej správe informuje, že testuje prototypy EQA v extrémnych podmienkach ďalekého švédskeho severu. Inžinieri pritom zameriavajú svoju pozornosť najmä na tepelný manažment batérie a interiéru, ako aj nabíjanie pri nízkych teplotách. Ďalšie skúmané aspekty sa týkajú bezpečnosti jazdy, trakcie a rekuperácie energie pri jazde na ľade a snehu.

Sériová verzia elektromobilu Mercedes-Benz EQA zažije svoju premiéru pred koncom tohto roka. Do konca roka 2022 sa máme podľa „neoficiálnych“ informácií od predstaviteľov nemeckej značky dočkať aj ďalších plne elektrických modelov, a to EQB, EQE, EQG a EQS.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Daimler/Mercedes zastaví vývoj spaľovacích motorov. Sústredí sa na e-mobilitu
Mercedes pracuje na väčšom konkurentovi Tesly Model S či Porsche Taycan
Daimler chystá novú generáciu batérií pre elektromobily Mercedes-Benz

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár