Mercedes údajne chystá menší elektromobil s dojazdom až 850 km

2

Automobilka Mercedes-Benz sústreďuje svoju pozornosť v oblasti elektrických vozidiel na účinnosť. A to má priniesť vysoko nadštandardný dojazd aj do nižších tried. Jedným z prvých sériových predstaviteľov vysoko efektívnych elektromobilov by pritom mohol byť model na spôsob CLA.

Dobrým dôkazom zamerania Mercedesu na efektivitu svojich budúcich elektromobilov je určite „výskumný prototyp“ Mercedes-Benz EQXX. Ten mal totiž v nedávnom teste reálneho dojazdu prejsť vyše 1 000 km na jedno nabitie batérie s kapacitou necelých 100 kWh, pričom v akumulátore zostalo ešte 15 kWh energie.

Nemci pritom opäť zopakovali, že technológie z tohto ultra-účinného prototypu budú použité v ich budúcich elektromobiloch. Vrátane tých z nižších tried. A to aj vďaka úplne novej platforme, ktorá sa vyvíja špeciálne pre plne elektrické modely nižšej strednej a strednej triedy.

Elektrické „CLA“ s dojazdom až 850 km

Ecomento na základe správy od Handelsblatt aktuálne informuje, že spomínaná nová platforma by mohla priniesť elektromobily s dojazdom až 850 km. Nemenovaný zdroj pre Handelsblatt v tejto veci povedal, že nový elektromobil na spôsob modelu Mercedes-Benz CLA Coupé (4-dverový sedan nižšej strednej triedy), ktorý príde na trh v roku 2024, má údajne na jedno nabitie prejsť 650 až 850 km v závislosti od verzie. A to je vysoko nadštandardný dojazd nielen v rámci tejto triedy, ale aj celkovo medzi elektromobilmi.

Takýto dojazd má umožniť vysoká efektivita vozidla, ktorá sa má prejaviť v spotrebe okolo 10 kWh na 100 km. To by znamenalo, že na spomínaný dojazd 650 až 850 km by postačila batéria s kapacitou okolo 65 až 85 kWh.

Od roku 2024 má Mercedes-Benz začať vo svojich sériových elektromobiloch používať aj nové batérie s rovnakou chémiou ako v prípade batérie, ktorou je vybavený prototyp EQXX. Mercedes pritom už skôr prezradil, že táto batéria s kapacitou necelých 100 kWh a energetickou hustotou takmer 400 Wh/l má o 50 % menší objem a je o 30 % ľahšia (495 kg) ako batéria vlajkovej lode EQS s využiteľnou kapacitou 107,8 kWh. A to aj vďaka množstvu kremíka použitého v rámci anódy. A to ide len o jednu z mnohých nových technológií, ktoré majú zabezpečiť potrebné zvýšenie efektivity nových modelov.

mercedes-benz vision eqxx

Zdroj: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz EQXX prešiel na jedno nabitie cez 1 000 km v rámci testu reálneho dojazdu
Lightyear One dosiahol výnimočný dojazd a spotrebu pri rýchlosti 130 km/h
Elektromobily budú ešte dlho drahšie ako spaľovacie autá, tvrdí technický šéf Mercedesu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Predpokladám, že inštalovaná kapacita batérie bude mať u BEV vždy nejaký štandard, a jednu až dve príplatkové voľby. Zatiaľ tak v rozmedzí tak 300 až 700 km, neskôr, keď budú menšie ľahšie a výkonnejšie batérie, aj viac! Nespoliehajme sa však na spotreby okolo a pod 10 kWh/ 100 km. Aj keď sa mnohé z týchto prototypov prenesie do sériovej výroby v praxi to nebude reálne,

    • Dojazd nad 500km je zbytocny a neefektivny. Jazdim na BEV takmer 10 rokov, mne staci dojazd 300 km.
      Auto s vecsou bateriou je tazsie, drahsie, ma horsie jazdne vlastnosti, zerie viacej elektriny, viac sa na nom amortizuje podvozok.
      Ak budu lepsie baterie, treba ich dat menej, nezvysovat dojazd nad 500 km.

Pridajte komentár