Mercedes-Benz oznámil elektromobil s dojazdom cez 1 000 km a transformáciu na „elektromobilku“

3

Automobilka Mercedes-Benz dnes predstavila svoj nový plán, ktorý je v podstate celý o elektromobilite. Pripravuje sa pritom na to, aby sa do konca tohto desaťročia mohla stať čisto elektrickou značkou, ak to dovolia trhové podmienky.

Mercedes-Benz uvádza, že do roku 2022 bude mať vo svojom portfóliu elektromobily v rámci všetkých segmentov, v ktorých pôsobí. Do roku 2025 pritom predpokladá, že elektromobily a plug-in hybridy budú tvoriť až 50 % z jej celkových predajov. A od roku 2025 bude každá nová platforma od Mercedes-Benz určená už len pre elektrické automobily, pričom každý model značky bude mať plne elektrickú alternatívu.

Aby bolo možné stanovené ciele naplniť, nemecká prémiová značka podľa vlastných slov výrazne urýchľuje výskum a vývoj v oblasti elektromobility. Do batériových elektromobilov preto v rokoch 2022 až 2030 investuje vyše 40 mld. €.

3 nové e-platformy naraz

Na rok 2025 Mercedes-Benz avizuje 3 nové platformy pre vozidlá s elektrickým pohonom. „MB.EA“ sa postará o všetky stredne veľké a veľké osobné vozidlá a stane sa „chrbticou“ elektrického portfólia značky. „AMG.EA“ bude dedikovaná platforma, na ktorej vyrastú elektromobily pre zákazníkov orientovaných na technológie a výkon. „VAN.EA“ má zas priniesť novú éru elektrických dodávok a ľahkých úžitkových vozidiel.

Batérie

Stuttgartská značka tiež oznámila, že bude potrebovať batérie s celkovou kapacitou 200 GWh. Spolu s partnermi preto plánuje vybudovať 8 „gigafactory“ na výrobu batériových článkov po celom svete. Na ďalšej generácii batérií bude pritom spolupracovať so spoločnosťou SilaNano.

Spolupráca má priniesť batérie s kremíkovo-uhlíkovou anódou a vyššou hustotou energie, ktoré umožnia „bezprecedentný“ dojazd a rýchlejšie nabíjanie. Mercedes-Benz tiež rokuje s partnermi ohľadom technológie solid-state, ktorá má priniesť ešte vyššiu energetickú hustotu a bezpečnosť.

Nabíjanie

Mercedes sa tiež usiluje, aby sa stalo štandardom nabíjanie „Plug & Charge“. Tzn. jednoduchý prístup k nabíjaniu bez nutnosti autentifikácie v rámci nabíjacích staníc. A v rámci Európy plánuje aj spustenie „prémiových“ nabíjacích staníc. Čo to má priniesť však nekonkretizoval.

Elektromobil s dojazdom cez 1 000 km

Dnes sme sa tiež dozvedeli, že Nemci pokračujú vo vývoji elektromobilu s značením Mercedes-Benz Vision EQXX. Ten má byť vysoko efektívny, keďže vývojári cielia na spotrebu, ktorá bude nižšia ako 10 kWh na 100 km. Aj vďaka tomu má ponúknuť reálny dojazd cez 1 000 km.


Model Vision EQXX zažije svetovú premiéru budúci rok, pričom jeho technológie sa potenciálne môžu využiť v rámci spomínaných e-platforiem, ktoré sa dostanú na trh v roku 2025.

Spoločnosť Mercedes-Benz tiež oznámila väčší dôraz na vertikálnu integráciu a plánovanú továreň na recykláciu batérií v nemeckom Kuppenheime. Spustenie prevádzky je naplánované na rok 2023.

Zdroj: Daimler

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes avizuje 6 nových elektromobilov. Do výroby pôjdu od tohto roka
Mercedes odhalil 7-miestny elektromobil EQT pre rodiny a voľnočasové aktivity
Mercedes-Benz predstavil svoju vlajkovú e-loď EQS s dojazdom 770 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. dobre rano mercedes,,viac zaspata je uz len toyota,,,, ale aj ta uz aspon ohlasila dostupnost cisto elektrickej etnga platformy,,mercedes zatial len nasilu pcha elektromotor a baterku od ICE karoserii…

  2. A batérie sú už super lacné. Tie nízke ceny BEV už nikto neokecá. Parita BEV a ICE už u niektorých výrobcov nastala. Kedy príde aj do zaostalej Európy je otázne. Tvrdo doplácame na protizákonné obrovské fúzie a následnú nízku konkurenciu automobiliek.
    Napríklad špičkové Xpeng P5 sa predáva od 23,500 EUR.
    Battery: 60.2–80.9 kWh (217–291 MJ) Lithium.‎ Length: 4,808 mm (189.3 in), Electric range: 600 kilometres (373 mi) (NEDC), Width: 1,840 mm (72 in).

    Mimochodom žiadna EU automobilka na toto auto nemá adekvátnu odpoveď. Až tak veľmi to je zlé….

Pridajte komentár