Mercedes urýchľuje elektrifikáciu a investuje do čínskeho výrobcu batérií

4

Automobilka Mercedes-Benz hlási, že „zrýchľuje elektrifikáciu naprieč celým modelovým portfóliom“. V súvislosti so svojím plánom „Electric first“ pritom oznámila partnerstvo, vrátane kapitálovej účasti, s čínskym výrobcom batériových článkov Farasis Energy. Tento krok má byť ďalším dôležitým míľnikom na ceste k CO2 neutralite spoločnosti v rámci stratégie Ambition2039.

Kľúčovými prvkami zmluvy sú vývoj a industrializácia vyspelých technológií článkov ako aj ambiciózne ciele týkajúce sa nákladových pozícií. Zmluva zabezpečuje pre Mercedes-Benz dodávky článkov akumulátorov potrebných na elektroofenzívu. Aby sa podarilo v budúcnosti obslúžiť dopyt nemeckých výrobných závodov Mercedes-Benz, spoločnosť Farasis stavia v meste Bitterfeld-Wolfen CO2 neutrálny závod na výrobu batériových článkov.

So strategickým partnerstvom rozšíri Mercedes-Benz svoje aktivity v oblasti trvalej udržateľnosti a ešte viac posilní svoje existujúce obchodné vzťahy s dodávateľmi článkov akumulátorov vďaka kapitálovej účasti na úrovni približne tri percentá. Daimler Greater China pre tento účel investuje pri uvedení akcií spoločnosti Farasis Energy na burzu milióny eur. Kapitálová účasť podlieha prípadným potrebným regulačným povoleniam. Spoločnosť Daimler tým získa možnosť menovať zástupcu na miesto v dozornej rade výrobcu batérií.

Jasným cieľom vo vývoji batérií je znásobiť dojazd budúcich áut prostredníctvom pokroku v oblasti energetickej hustoty, posúvať vpred technológie budúcich sériových akumulátorov a v neposlednom rade výrazne znížiť aj čas nabíjania. Vyššia efektívnosť budúcich akumulátorov ďalej zlepší trvalú udržateľnosť elektrických vozidiel. Pokiaľ ide o trvalú udržateľnosť, dôležité je zredukovať množstvo kritických materiálov, vyrábať články CO2 neutrálne, dosiahnuť efektívnosť v prevádzke, recyklovať a vytvoriť uzatvorený kruh obehu surovín.

Až 9 tovární na batérie

Lokálna výroba akumulátorov je dôležitým faktorom úspechu elektroofenzívy spoločnosti a kľúčovým prvkom v schopnosti flexibilne a efektívne obslúžiť celosvetový dopyt po elektrických vozidlách. Mercedes-Benz sa v rámci svojej celosvetovej výrobnej siete zameriava na výrobu vysoko efektívnych systémov akumulátorov a na vybudovanie globálneho združenia výroby akumulátorov. To bude v budúcnosti pozostávať z deviatich fabrík v siedmich lokalitách na troch kontinentoch.

Mercedes-Benz odoberá batériové články od rôznych partnerov na svetovom trhu, čím si zabezpečuje prístup k najnovším technológiám ako aj zásobovanie celosvetovej výrobnej siete.

Zrýchlená elektrifikácia naprieč celým modelovým portfóliom

Mercedes-Benz implementuje v rámci stratégie Electric first elektrifikáciu všetkých modelových variantov a typov vozidiel. Do dvadsiatich rokov má byť vozový park divízie Mercedes-Benz Cars CO2 neutrálny. V roku 2030 chce spoločnosť dosiahnuť, aby v predajoch osobných motorových vozidiel predstavovali viac ako 50 % plug-in hybridy alebo plne elektrické vozidlá.

Už dnes sú v sériovej výrobe plne elektrické nákladné motorové vozidlá, transportéry a autobusy značky Mercedes-Benz. Do konca tohto roka má prísť na trh päť plne elektrických osobných modelov a 20 variantov s plug-in hybridným pohonom.

Modelová ofenzíva pokračuje aj v prípade čistokrvných elektromobilov. K dispozícii sú modely Mercedes-Benz EQC a EQV, ako aj Smart EQ Forfour a Fortwo. Na štarte pritom už stoja čisto elektrické varianty v segmente kompaktných vozidiel a tiež čisto elektrický model EQS.

Zdroj: tlačová správa (Daimler)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz ponúkne 5 nových elektromobilov – EQA, EQB, EQE, EQG a EQS
Mercedes sa uberá cestou Tesly. Chystá softvérovo definovanú architektúru
Mercedes-Benz končí s vodíkovým pohonom po dlhých rokoch vývoja

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

4 komentáre

    • Na tú kvalitu to predražené nie je. A mimochodom – v živote si nesedel v Mercedese. Ináč by si takú kravinu napísať nemohol…

      • Záleží na tom, v akom mercedese. Ja som sa – síce už dávno – viezol v mercedese rady B. A tam podľa mňa platí, čo napísal Anonym. Taká E-čková rada, to už je iná káva aj iná kvalita aj všetko 🙂

Pridajte komentár