Mercedes-Benz predstavil smetiarsky elektromobil eEconic

0

Mercedes-Benz eEconic môže byť ideálnym smetiarskym autom. Veď jeho elektrický pohon je ako stvorený na časté rozjazdy a zastávky, pričom hlavným benefitom je bezemisná a tichá prevádzka.

Už budúci rok začnú zákaznícke testy komunálneho elektromobilu Mercedes-Benz eEconic v komunálnom nasadení. Vybraní zákazníci budú testovať vozidlá so zameraním na ich praktickosť pri každodennom používaní v skutočnom nasadení.

Poznatky získané zo zákazníckych testov sa premietnu priamo do sériovej výroby modelu eEconic, ktorá by sa mala spustiť v roku 2022. Model eEconic je založený na taktiež elektrickom nákladnom motorovom vozidle eActros, ktoré je určené na ťažkú distribučnú prepravu a ktoré príde do sériovej výroby už v roku 2021.

Mercedes-Benz eEconic bude najskôr v ponuke v konfigurácii 6×2/N NLA a primárne sa bude používať ako vozidlo na zber odpadu. Mestské použitie v odvetví zberu odpadu je pre nákladné vozidlá s elektrickým pohonom s akumulátormi mimoriadne vhodné, keďže trasy týchto vozidiel sú pomerne krátke, sú pevne stanovené, nepresahujú 100 km a vyžadujú si časté zastavovanie a opätovné rozbiehanie sa. Pri predvídavom spôsobe jazdenia možno rekuperáciou pri brzdení získať elektrickú energiu na nabíjanie akumulátora, čo ešte viac zlepší dojazd a účinnosť.

Ideálny pre mestské prostredie

Dr. Ralf Forcher, vedúci marketingu, odbytu a služieb divízie Mercedes-Benz Special Trucks: „Model eEconic je obrovským míľnikom v trvalo udržateľnej komunálnej logistike. Vozidlo je vďaka svojmu profilu používania ideálne na elektrifikáciu, a to okrem iného aj pri zbere odpadu s častým zastavovaním a opätovným rozbiehaním sa a pri plánovaných denných trasách. Spája pritom dve vlastnosti, ktoré sú dôležité najmä pre použitie v mestskom prostredí: jazdí lokálne bez emisií a je mimoriadne tiché.“

Mercedes-Benz eEconic svojou koncepciou predstavuje zodpovedné zaobchádzanie so životným prostredím – a to najmä pri nasadení v meste. Elektrický pohon lokálne neprodukuje žiadne emisie a predovšetkým je tichý – vlastnosti, ktoré sa pozitívne odrážajú na životnej kvalite obyvateľov a posádky vozidla. Nízko položená kabína vodiča „DirectVision“ s panoramatickým oknom a zasklenými dverami spolujazdca umožňujú vodičovi priamy vizuálny kontakt na slabších účastníkov cestnej premávky, ako napríklad cyklistov alebo chodcov – čo je rozhodujúcim bezpečnostným kritériom v cestnej premávke.

Vodiča okrem toho podporuje množstvo inteligentných bezpečnostných asistenčných systémov, napríklad asistent odbočovania. Vodič a posádka nastupuje a vystupuje iba cez dve stúpadlá, ktoré sú odvrátené od okolitej premávky. Uľahčuje sa tým vystupovanie a pomáha sa tým predchádzať nehodám. Komfortná stojná výška uľahčuje prechádzanie interiérom.

Globálne e-portfólio divízie Daimler Trucks & Buses

Ťažké nákladné motorové vozidlo Mercedes-Benz eActros s dojazdom približne 200 km používajú zákazníci Daimleru v Nemecku a vo Švajčiarsku najintenzívnejšie. Prvé odovzdanie zákazníkovi sa uskutočnilo v roku 2018. V USA sa v súčasnosti stredne ťažké vozidlo Freightliner eM2 a ťažké vozidlo Freightliner eCascadia podrobujú praktickým skúškam v prevádzkach zákazníkov. Viac ako 140 ľahkých nákladných motorových vozidiel typu FUSO eCanter sa už nachádza v prevádzkach zákazníkov v mestách na celom svete, napríklad v New York City, Tokiu, Berlíne, Londýne, Amsterdame, Paríži a Lisabone.

Zdroj: tlačová správa (Daimler)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mercedes-Benz ukazuje svoj najmenší a najdostupnejší elektromobil EQA
Mercedes-Benz ponúkne 5 nových elektromobilov – EQA, EQB, EQE, EQG a EQS
Česi predstavili elektromobil, ktorý má konkurovať legendárnej „multikáre“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Pridajte komentár