Automobilka Mercedes predstavila koncept elektromobilu Mercedes-Benz CLA Class, ktorý má byť blízko sériovému modelu. Ten predznamenáva „vstupné“ kompaktné elektromobily novej generácie, ktoré vznikajú na úplne novej platforme. Nemci pritom čerpali technológie z extrémne účinného konceptu EQXX, čo sa malo prejaviť aj na extra nízkej spotrebe predstavenej novinky CLA Class. A počítať máme aj s ultrarýchlym nabíjaním.
Nemecká značka uvádza, že Mercedes-Benz CLA Class je predobrazom úplne ich nového segmentu plne elektrických vozidiel základnej/vstupnej triedy. Predstavený model je označovaný ako 4-dverové kupé, ktoré má byť blízke sériovému modelu.
Z neho budú odvodené ďalšie 3 nové elektrické modely. A to shooting brake (teda niečo ako „športový kombík“) a dve SUV. Tieto modely pochopiteľné spája aj rovnaká platforma. A to úplne nová platforma „Mercedes‑Benz Modular Architecture“ (MMA).
- Zdroj: Mercedes-Benz
- Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes pritom hovorí, že pôjde o prvú kompletnú rodinu elektromobilov Mercedes-Benz vyvinutú od nuly. To teda naznačuje, že ide o dedikované elektromobily. MMA však zdá sa nie je úplne čistokrvnou „e-platformou“. Aj keď Nemci uvádzajú, že bola navrhnutá predovšetkým s ohľadom na kompaktné plne elektrické modely, podľa skorších informácií má byť schopná poňať aj spaľovacie ústrojenstvo.
Účinnosť, dojazd a nabíjanie
Rodina elektromobilov Mercedes-Benz CLA Class bude fungovať na 800-V elektrickej architektúre. A platforma MMA bude používať aj invertor na báze karbidu kremíka. Nemci tiež sľubujú vysokú účinnosť pohonnej jednotky v rámci prenosu energie z batérie na kolesá, a to 93 %.
Cieľom je, aby 4-dverové elektrické kupé Mercedes-Benz CLA ponúklo dojazd až 750 km (WLTP) a spotrebu 12 kWh/100 km. To by teoreticky znamenalo použitie batérie s „čistou“ kapacitou 90 kWh. Je však viac ako pravdepodobné, že k dispozícii budú aj kapacitne menšie batérie.
Čo sa týka batériovej chémie, Mercedes spomína anódu na báze oxidu kremičitého. Vďaka kremíku, ale aj vysokej miere integrácie (zrejme na úrovni packu) tak máme počítať s vysokou energetickou hustotou.
- Zdroj: Mercedes-Benz
- Zdroj: Mercedes-Benz
Ohľadom nabíjania predstaveného elektromobilu „Mercedes-Benz Concept CLA Class“ sa uvádza podpora maximálneho nabíjacieho výkonu 250 kW a zisk dojazdu 400 km počas 15 min nabíjania.
Pomohol aj koncept EQXX
„Technológia, ktorá je základom konceptu CLA Class, predstavuje pre Mercedes-Benz úplne nový prístup a zahŕňa mnohé poznatky z nášho prelomového technologického programu VISION EQXX,“ uvádza nemecká automobilka. Stelesnením programu Vision EQXX je pritom model EQXX, ktorý mal podľa skoršej správy od Mercedesu prejsť počas testu 1 202 km na jedno nabitie a dosiahnuť priemernú spotrebu len 8,3 kWh/100 km.
- Zdroj: Mercedes-Benz
- Zdroj: Mercedes-Benz
Teraz budeme zvedaví na parametre sériového modelu CLA, termín jeho uvedenia na trh či cenu. Snáď sa týchto informácií dočkáme už čoskoro.
Zdroj: Mercedes-Benz
SÚVISIACE ČLÁNKY:
F1 má pomôcť Mercedesu držať krok s Teslou v oblasti elektromobility
Mercedes vybuduje vlastnú sieť ultra-výkonných nabíjacích staníc otvorenú pre všetkých
Mercedes-Benz EQXX dosiahol v „letnom“ teste dojazd 1 202 km na jedno nabitie
ODBER NOVINIEK
15 komentárov
Vyzerá pekne. Efektivita 93% medzi batériou a kolesami sa mi zdá veľmi dobra.
800V architektúra dava väčšie možnosti do budúcnosti. Znížia sa straty pri nabijaci, pri pohone, bude to štandard v osobnej a možno aj v nákladnej doprave.
Tak už len držať palce, aby cena nebola odtrhnutá od reality.
Ak bude aj cena rozumná tak Mercedes isto neskonči na smetisku dejín ako dinosaurus.
PS: Tesla sa bude pomaly prepadať medzi obyčajných, ak nepríde s 800V architektov aj pre svoje osobne modely S3XY.
vyzera pekne? a kde? odspodu? nedodali fotky zatial… skarede to je jak ciganske hracky…
Niekomu sa páči jedno a ďalšiemu iné. Krása je subjektívna.
Aj Multipla sa vyrabala a niekto si ju kupil 😀
PIPO, jemu to nevysvetlíš! Pochop, to je ten, čo pozná len „cigánske hračky“ !!! 🙂 🙂 🙂
nooo, a ty len ciganske cikule… dilino…
Kazdy može „vsplanut“ a pisať neobjektivnu krityku, ale možno, že keď napíšem že každý ma iný vzor krasy a nie sme všetci rovnaký, jednému sa páči mercedes, inému Tesla, ďalšiemu Dacia a dokonca niekomu sa páči Fiat Multipla, tak nabudúce sa zamysli a napíše to trocha inak:
Myslím si, že je ten mercedes hnusný, predpokladám že bude dráhy, Ma nechutný zadok a škarede svetla,
Ak si niekto niečo mysli je to len a len jeho vec.
pipo, davas pekne na picu tomu slovencinovi 🙂
Nie cikula, teba nepoznám! Môžeš sa mám predstaviť?! Vlastne už sa stalo ….
Určite nie je náhoda, že Tesla neuplatňuje 800 V architektúru, nie je to jednoznačne lepšie riešenie, drvivá väčšina výrobcov uprednostňuje 400 V. A takýchto PR článkov o svetlej budúcnosti môže Tesla uverejňovať denne niekoľko. Inak, škoda že Tesla si tvrdohlavo nerobí reklamu v médiách ani iné PR akcie (sponzoring v športe, kultúre…), možno by sa odbyt dostatočne zvýšil aj bez znižovania cien. Určite by to stálo menej ako tie poklesy trhovej hodnoty Tesly po každom oznámení o znížení cien jej modelov, ktoré sú rádovo v desiatkach miliárd.
Cybertruck má 1000V architektúru, takže sa mi zdá, že tam priznali že 400V je málo.
Áno tento Mercedes je ešte len na papieri, a nijak zvlášť neoslní, ale môže Mercedes aspoň prežiť, v konkurencii s čínskymi autami.
Nie som nadšenec európskych automobiliek (skostnatený dinosaury), ale nebol by som rad, ak by akokoľvek európska automobilka skrachovala. Prepušťanie a sociálna neistota nie je nič prijemne.
Mercedes prezije lebo je to Mercedes. Bohati a ti co sa na nich chcu hrat si ich vzdy budu kupovat. 🙂
Ahoj PIPO, ja som ešte pre EU nevidel žiadnu rozumnú cenu BEV! Tak prečo by mal „s tým“ MB začínať práve od tohoto modelu?! 🙂
Ahoj,
pre každého je rozumná cena iná.
Myslím si, že rozumná cena bude zavysieť od platu, od nadšenia a zaujatosti danou technológiou (rovnako aj pri smartfonoch alebo inej elektronike).
Mercedes je značka, ktorá nerobí auta pre každého, je to premiérová značka a takú má aj cenu.
Nemusí si každý kupovať Dáciu aj keď je najlacnejšia a v podstate za veľmi rozumne peniaze človek dostane nove auto.
Každý sme iný a tak aj rozumná cena pre každého bude iná.
PS: Ja som našiel elektromobil, ktorý mal pre mňa rozumnú cenu.
Ahoj PIPO, berieš to moc filozoficky! Je jasné, že bohatší zákazník si nechce kúpiť „male a lacnejšie“ BEV len preto, lebo je to z jeho pohľadu „rozumná cena“!
P.S. Ja som tiež našiel elektromobil za rozumnú cenu. Je to BYD e2. V Číne má začínať na cene cca 13.600 Eur, a je veľkosti Golfa. V EU by bez predražovania mohol začínať na 16.000 Eur!
„Šokantné“! Ale zatiaľ len na „papieri“! …..